ערב היסטורי בצרפת: ז'ירו עקף את פלאטיני, הישג אדיר לקמאבינגה

אלופת העולם רמסה 1:7 את אוקראינה, רק תיירי הנרי כבש יותר שערים מחלוץ צ'לסי: "אני גאה בו מאוד", אמר דשאן. גריזמן עקף את זידאן, ציון דרך היסטורי ליהלום של ראן

(גודל טקסט)

עשרה חודשים לפתיחת יורו 2020 ונבחרת צרפת, אלופת העולם, הציגה מפגן כוח והראתה שוב שהיא הנבחרת החזקה מכולן עם מאגר כשרונות יוצא דופן, כשהביסה אתמול (רביעי) 1:7 את אוקראינה עמוסת הבעיות במשחק ידידות והנחילו לה את התבוסה הגדולה בתולדותיה. הטריקולור כבשו שבעה שערים לראשונה מאז יוני 2014, אז הביסו 0:8 את ג'מייקה, ורשמו לא מעט ציוני דרך. כבר במחצית הבקיעו הצרפתים רביעייה, מה שלא קרה מאז רבע גמר היורו הביתי נגד איסלנד.

שניים שבלטו מעל כולם הם אוליבייה ז'ירו ואדוארדו קמאבינגה. חלוצה של צ'לסי כבש צמד וחגג בסטייל את משחקו המאה בנבחרת, ועקף את מישל פלאטיני האגדי. רק תיירי הנרי (51 כיבושים) כבש יותר שערים ממנו בנבחרת הלאומית. ומה לגבי הקשר? זו הייתה הופעתו השנייה בנבחרת והוא הספיק לכבוש את שער הבכורה שלו כבר בדקה התשיעית. קמאבינגה, בגיל 17 ו-11 חודשים, הפך לשחקן השני הכי צעיר בתולדות הנבחרת שכובש. רק מוריס גסטיגר לפני 106 שנה עשה זאת בגיל צעיר ממנו.

מעבר לכך, אנטואן גריזמן אמנם חווה ימים קשים בברצלונה (ומאמנו בנבחרת, דידייה דשאן, התייחס לכך) אך בצרפת הסיפור שונה. גריזמן הצליח לכבוש אתמול והיה זה שערו ה-32. בכך, עקף את האגדה זינדין זידאן וטיפס למקום החמישי בטבלת הכובשים. המטרה הבאה: דויד טרזגה שכבש 34 פעמים.

"צרפת הייתה מצוינת ומלאת ביטחון. זה אמנם היה בסך הכל משחק ידידות נגד נבחרת שסבלה מאוד מנגיף הקורונה, אך את המשחק הזה בהחלט נזכור", נכתב ב"לאקיפ". "קמאבינגה מראה שלווה נפלאה בגיל כה צעיר וז'ירו מצוין", נכתב בנוסף. גם חוסם אוואר, בבכורה שלו בנבחרת, זכה למחמאות על תפקודו: "שיחק ברמה הגבוהה ביותר". עוד נכתב כי הנבחרת האיצה בחצי השעה האחרונה והייתה נחושה לכבוש עוד שערים". "רגע לפני משחקים מאוד קשים, צרפת טיילה נגד אוקראינה האומללה", נכתב ב"פראנס פוטבול". "צרפת כבשה שערים קלים בערב של שיאים".

ז'ירו אמר: "זו גאווה גדולה עבורי לרשום את המשחק המאה ולהפוך לכובש השני הכי גדול בתולדות הנבחרת, אין לי מילים. המאמן נתן לי מתנה נחמדה בדמות סרט הקפטן, זה היה ערב כפי שחלמתי עליו. כשהייתי נער, השחקן שהערצתי היה אנדריי שבצ'נקו (מאמן אוקראינה). הכל היה במקום, היינו יעילים וניצלנו מצבים. כעסתי על עצמי שלא הצלחתי לכבוש שער נוסף".

"אני אלך צעד אחר צעד ולא אצהיר שאעקוף אגדת כדורגל נוספת כמו הנרי, אבל אם אני אשאר בקצב הזה, עשרה שערים מ-14 האחרונים של הנבחרת, אני אופטימי שאוכל לעבור אותו".

אנטואן גריזמן חוגג עם קיליאן אמבפה | Xavier Laine/Getty Images

דשאן סיכם: "אני לא יודע אם יש משחק מושלם אבל זה היה ערב נהדר. השחקנים כבשו המון שערים ויצרו מצבים רבים. אני בטוח שהיה קשה לשבצ'נקו להתכונן, אבל צריך להעריך את ההישג. ניסיתי לשחק במערך יהלום, זה יוצר סכנה ליריבה, זה שונה ממה שעשיתי בחודש שעבר אך אמרתי שעד נובמבר אעשה ניסויים". ברמה האישית אמר: "אני גאה שהשוויתי את מספר המשחקים שלי על הקווים למספר ההופעות כשחקן. כשהגעתי, קיוויתי שהדרך תהיה ארוכה כמה שאפשר. הגיל לא מעניין אותי. יש לנו עוד הרבה אתגרים".

המאמן התייחס לשני המצטיינים על כר הדשא. על ז'ירו: "אני שמח מאוד עבורו, הוא היה חשוב עבור צרפת כל הזמן. השער הראשון שלו היה פנטסטי, ראיתי זאת היטב. אני גאה בו. הוא אחד מאלה שהחל איתי את ההרפתקה ב-2012". על קמאבינגה: "אני לא רוצה להתייחס אליו בנפרד. כולם היו טובים. אני מתייחס לזה בקצב הנכון, כמו מאמנו בקבוצה. הוא שחקן צעיר שיש לו הרבה איכות, הוא ברמה גבוהה, לחלוטין".

שחקני נבחרת צרפת חוגגים. שביעייה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי