בשיניים: ספרד גברה 0:1 על שווייץ, 1:2 לגרמניה באוקראינה

מיקל אויארסבאל ניצל שגיאה קשה של זומר כדי לכבוש את שער הניצחון של 'לה רוחה' בדקה ה-14. הנבחרת של לב השיגה ניצחון בכורה בליגת האומות בזכות שערים של גינטר (20) וגורצקה (49). המארחת רק צימקה בפנדל

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בגביע האומות נמשך הערב (שבת) עם שבעה משחקים. במוקד היה בית ארבע עם שתי אלופות העולם האחרונות לפני צרפת. נבחרת ספרד השיגה 0:1 קשה ולא משכנע על נבחרת שווייץ על אף הרכב מלא. נבחרת גרמניה לא הרשימה אף היא והשיגה ניצחון בכורה בליגת האומות, 1:2 בחוץ על אוקראינה מוכת הקורונה של אנדריי שבצ'נקו.

ספרד – שווייץ 0:1

הנבחרת של לואיס אנריקה ממשיכה להוליך את הבית עם שבע נקודות משלושה משחקים. אם היכולת הבינונית נגד פורטוגל באמצע השבוע הייתה נסלחת הרי שהערב (שבת) 'לה רוחה' אכזבה כשיצרה מעט מאוד הזדמנויות נגד האורחת שהתגוננה היטב והסתפקה ב-0:1 אפור במיוחד.

מיקל אויארסבאל מריאל סוסיאדד (גם מיקל מרינו פתח בהרכב) כבש את שער הניצחון בדקה ה-14 אחרי שגיאה של השוער, כשאנסו פאטי לא ממש הרשים. גם המחליפים שעלו מהספסל, כמו אדאמה טראורה וסרחיו קנאלס, לא הצליחו לשפר את קצב המשחק של הספרדים.

מהלך המשחק:

המשחק נפתח בשוויון כוחות כששתי הנבחרות מנסות להפעיל לחץ גבוה זו על זו. הספרדים טרם הצליחו לפתח התקפה מסודרת בעשר הדקות הראשונות. המצב הראשון היה דווקא של האורחת כשהתקפה מתפרצת מהירה מצד ימין הסתיימה בבעיטה של המגן השמאלי לוריס בניטו שהדף שטוח וסחט הצלה גדולה מדויד דה חאה.

שחקני נבחרת ספרד | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images
This image has an empty alt attribute; its file name is 1011982

המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-14 לא מעט בזכות ההגנה המרושלת של האורחת. השוער יאן זומר שלח מסירה חסרת אחריות, גרניט ג'אקה מעד ומיקל אויארסבאל כבש בקלילות, 0:1 לספרד. הנבחרת של לואיס אנריקה מיעטה לסכן בהמשך, עד הדקה ה-29 כשחסוס נבאס פרץ היטב מצד ימין והרים לרחבה. פראן טורס נגח היטב אבל השוער הדף.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | Denis Doyle/Getty Images
מיקל אויארסבאל חוגג עם מיקל מרינו | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

הפעם אנסו פאטי היה פחות מעורב במשחק ומיעט לגעת בכדור למרות ששיחק בחופשיות אם כי בעיקר בצד שמאל. על אף היכולת הבינונית, לואיס אנריקה שמר על אותם 11 ולא ביצע חילופים במחצית. בדקה ה-50 פאטי קיבל מסירת עומק נהדרת מפאו טורס אבל כשל באחד על אחד מול שחקן ההגנה ונבלם.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1011997

בדקה ה-52 ספרד הייתה חייבת להכפיל את היתרון. חסוס נבאס בעט כדור חזק מהצד, השוער זומר הדף הצידה ואויארסבאל הגיע לריבאונד אבל הצליח להחמיץ ממטר. בדקה ה-57 ביצע לואיס אנריקה חילוף כפול. פאטי אכן שילם את המחיר והוחלף וכך גם דני אולמו. סרחיו קנאלס ואדאמה טראורה עלו מהספסל. בדקה ה-60 מיקל מרינו רשם החמצה גדולה מתוך הרחבה.

ספרד ניסתה לנצל את הדקות הטובות שלה כדי להכפיל את היתרון. הקפטן ראמוס השתלט על כדור ברחבה בדקה ה-67 וניסה לפלס דרך את הבעיטה החזרה שלו ברגל שמאל נבלמה על ידי ההגנה.

יאן זומר | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images
אדאמה טראורה | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images
סרחיו ראמוס נבלם | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

אוקראינה – גרמניה 2:1

בשעה טובה, הנבחרת של יואכים לב השיגה ניצחון בכורה בליגת האומות אך זה הלך לא פשוט בכלל. הנבחרת כבר הובילה 0:2 אך שער מצמק של הנבחרת של אנדריי שבצ'נקו כשנותרו קצת יותר מעשר דקות לשחק – הכניסו את המאנשפט לפאניקה, זכר לפעמים הקודמות בהן הנבחרת איבדה יתרון מבטיח.

גיאורגי בוצ'אן היה הגיבור הטראגי כשרשם הצלות גדולות מצד אחד אך מצד שני חילק לגרמנים שער במטרה כשהשמיט הגבהה פשוטה מצד ימין ואפשר ללאון גורצקה לכבוש שער קל. טימו ורנר עלה מהספסל בשלב מאוחר מדי ואילו קאי האברץ עלה מהספסל רק בתוספת הזמן. את אוקראינה "מוכת הקורונה" שעשתה כל שביכולתה קשה מאוד להאשים.

מהלך המשחק:

גרמניה הכתיבה את הקצב אך לא הגיעה למצבים בדקות הראשונות. בדקה ה-17 אוקראינה יצאה למתפרצת מהירה וירמולנקו הרים כדור מסוכן שכמעט הפתיע את מנואל נוייר אך חלף החוצה. גרמניה לאט לאט החלה ללחוץ ובדקה ה-20 דווקא הבלם מתיאס גינטר דחק מקרוב לרשת בהתקפה שהחלה מכדור רוחב של אנטוניו רודיגר. סרג' גנאברי פספס את הכדור אך הבלם דחק לרשת.

שחקני נבחרת גרמניה | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
ג'ושוע קימיך מול ויקטור קובאלנקו | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
סרג' גנאברי | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
מתיאס גינטר | Joosep Martinson/Getty Images
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | Joosep Martinson/Getty Images
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

גרמניה החזיקה בכדור 70% מהזמן וניסתה לחפש את השער השני. יוליאן דראקסלר השתחרר לבעיטה מחוץ לרחבה אך בעט למרכז השער בדקה ה-27. כעבור ארבע דקות ג'ושוע קימיך ניסה את כוחו וסחט הצלה גדולה מהשוער לקרן.

היה ריח של שער גרמני נוסף באוויר. גיאורגי בוצ'אן שמר את אוקראינה בתמונה כשהתעופף נפלא והדף נגיחה של גנאברי אחרי הרמה יפה של טוני קרוס בדקה ה-34.

טוני קרוס | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via

בפתיחת המחצית השנייה בוצ'אן הפך לגיבור הטראגי כשהשמיט כדור פשוט ואפשר ללאון גורצקה לנגוח לרשת. בוצ'אן תיקן את הטעות כשבדקה ה-57 הדף בעיטה חזקה של לוקאס קלוסטרמן מהאוויר, אחרי מבצע גדול של יוליאן דראקסלר בכנף שמאל.

לאון גורצקה וגיאורגי בוצ'אן | Joosep Martinson/Getty Images
אנדריי שבצ'נקו | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

14 דקות לסיום קיבלה המארחת מעט תקווה. אוראל גרינפלד הצביע על הנקודה הלבנה אחרי הכשלה של ניקלאס זולה על רומן ירמצ'וק. רוסלן מלינובסקי, קשר אטאלנטה הכניעה את מנואל נוייר בפנדל בבעיטה חדה לפינה, 2:1. בדקה ה-79 הגיע תורו של טימו ורנר לעלות מהספסל כדי לחזק את החוד הגרמני. דראקסלר היה זה שפינה את מקומו. מייד לאחר מכן גנאברי הגיע להזדמנות מצוינת כדי לסגור עניין אך נעצר על ידי השוער. קאי האברץ עלה מהספסל רק בתוספת הזמן.

ניקלאס זולה גורם לפנדל | Joosep Martinson/Getty Images

צפו: גרמניה מנצחת 1:2 את אוקראינה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי