לראשונה מאז גמר היורו: צרפת מחכה לפורטוגל

אלופת העולם תארח את אלופת אירופה בראשון (21:45, ספורט4) ותרצה לנקום. פפה: "עדיין יש לי צמרמורת מהמשחק הזה". המאמן סנטוס: "רונאלדו רוצה לשבור את כל השיאים". אמבפה, גריזמן וג'ירו יפתחו, קמאבינגה יסופסל

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בליגת האומות יימשך מחר (ראשון) עם לא מעט משחקים גדולים, ובמוקד, קרב ענקים של ממש: נבחרת צרפת אלופת העולם הגאה תפגוש את פורטוגל אלופת אירופה בסטאד דה פראנס (21:45, שידור ישיר בספורט4), למה שיהיה המשחק הראשון בין השתיים מאז גמר היורו האחרון כאשר המחליף אדר כבש שער סנסציוני בהארכה לנבחרת של כריסטיאנו רונאלדו (0:1) על חשבון המארחת. השתיים כמובן יפגשו בבית המוות גם ביורו 2020 כששובצו יחד עם גרמניה.

גם פורטוגל וגם צרפת פתחו את שלב הבתים עם ניצחונות קלים על קרואטיה ושבדיה בהתאמה ובמאזנן שש נקודות. הטריקולור השיגו 0:1 על שבדיה ולאחר מכן שחזרו את תוצאת גמר המונדיאל עם 1:2 על קרואטיה. פורטוגל, מנגד, הביסה 1:4 את קרואטיה והשיגה 0:2 על שבדיה מצמד של רונאלדו שחצה את רף מאה השערים בנבחרת.

ברנרדו סילבה וז'ואאו פליקס שעלו מהספסל יחזרו להרכב של אלופת אירופה, שסיימה בתיקו 0:0 נגד ספרד ביום רביעי. פרננדו סנטוס אמר לקראת המשחק: "אם נהיה ברמה הטובה ביותר שלנו – לא יהיה קל לנצח את פורטוגל". כשנשאל על הקפטן רונאלדו אמר: "בשבילו תמיד חשוב לשבור עוד ועוד שיאים ולהיות ברמה הגבוהה ביותר. כן, הוא רוצה להיות השחקן שכבש הכי הרבה בכדורגל הנבחרות".

כריסטיאנו רונאלדו חוגג זכייה ביורו | VI Images via Getty Images

הבלם פפה נזכר בגמר: "אני לחלוטין מרגיש את הצמרמורת מהמשחק הזה". ברמה האישית אמר: "אני לא יודע עד מתי אשחק ומסתכל רק לעבר המשחק הקרוב. אני יודע בן כמה אני אבל ברור לי מה אני יכול לתת". על הקורונה: "זו המציאות שלנו, העולם הוא כזה, אנחנו מוכנים לכל דבר. כשאתה עולה לכר הדשא אתה שם את המחשבות בצד ורוצה רק לעזור לנבחרת. אתה לא חושש להידבק".

צרפת, כזכור, הביסה 1:7 את אוקראינה ללא כל בעיות. הוגו לוריס ירשום ציון דרך גדול עם משחקו ה-117, כשיחלוף על פני מרסל דסאי ויטפס למקום השלישי בטבלת ההופעות של הנבחרת. רק ליליאן טוראם (142) ותיירי הנרי (123) מקדימים אותו. "מבחן אמיתי ראשון, שמונה חודשים ליורו", נכתב ב"פראנס פוטבול". "אוקראינה לא יכלה לתת מעצמה בהתחשב במצב וכעת הנבחרת פוגשת יריבה חזקה מהרבה ותוכל לדעת על יכולתה".

אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה ואוליבייה ז'ירו יפתחו בחלק הקדמי ויהיה מדובר בהרכב אחר. אנגולו קאנטה שהסתפק באימונים בודדים, עשוי להחליף את אדוארדו קמאבינגה שהיה נפלא וכבש במספרת. פול פוגבה יחליף את חוסם אוואר וגם רפאל וראן ישוב ל-11. צרפת תשחק במערך היהלום.

אנטואן גריזמן חוגג עם קיליאן אמבפה | Xavier Laine/Getty Images

צפו בגמר יורו 2016: פורטוגל ניצחה 0:1 את צרפת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי