Sport1 Banner

רביעי בספורט1: אימובילה יפתח נגד הולנד, פורטוגל מחכה לשבדיה

צ'ירו אימובילה | Claudio Villa/Getty Images

זוכה נעל הזהב יוליך את החוד האיטלקי נגד האורנג', שטרם כבשה תחת המאמן החדש פרנק דה בור (21:45, ספורט4). וגם: רונאלדו לא ישחק מול היריבה האהובה עליו, קיין יעלה בהרכב אנגליה בניגוד לדרישת מוריניו

(גודל טקסט)

רגע לפני שהשחקנים חוזרים לקבוצותיהן לקראת יום שבת עמוס במיוחד בליגות השונות, יימשכו מחר (רביעי) משחקי המחזור הרביעי בליגת האומות עם לא מעט מפגשים גדולים. גולת הכותרת היא קרב ענקים בין איטליה להולנד, שעושה רושם שעוד מחפשת את עצמה לאחר עזיבתו של רונאלד קומאן. במקביל, קרואטיה תארח את צרפת בשחזור גמר המונדיאל, פורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו תחכה לשבדיה ואנגליה תארח את דנמרק אחרי הניצחון על בלגיה.

איטליה – הולנד (21:45, ספורט4)

אחרי תוצאות תיקו מאופסות ביום ראשון, איטליה והולנד יודעות שעליהן להשתפר. האורנג' לא כבשו בשני המשחקים הראשונים של המאמן פרנק דה בור על הקווים, וגם ב-90 הדקות קודם לכן. במשחק באמסטרדם ניצחה הנבחרת של רוברטו מנצ'יני 0:1 משער של ניקולו בארלה וכעת האזורי רוצה לעשות צעד חשוב להבטחת המקום הראשון בבית..

החלוץ צ'ירו אימובילה, שצפוי להחליף את אנדרה בלוטי, סיפר בריאיון על השנה שחלפה עליו : "תסתכלו על רשימת הוזכים בנעל הזהב. ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו מתחלפים והיחיד שהתערב היה לואיס סוארס. לראות את השם שלי בחבורה הזו זה פשוט מדהים. יש לפרס הזה ערך מוסף. גברתי אפילו על רוברט לבנדובסקי".

כשנשאל על המודל לחיקוי שלו אמר: "אני מנסה לחקות את דויד טרזגה ששיחק ביובנטוס. הוא היה מדהים באיזור הרחבה, מעולם לא ראיתי חלוץ כמוהו. בנבחרת איטליה התרשמתי מכריסטיאן ויירי, פיליפו אינזאגי ואחרים".

ממפיס דפאי. יעזור להולנד לצאת מהמשבר? | Laurens Lindhout/Soccrates/Getty Images

על כך שלא הצליח מחוץ לאיטליה: "השנה האחרונה שלי עם יורגן קלופ הייתה אומללה, הקבוצה לא הצליחה ושילמתי מחיר. בספרד לא הייתה לי הזדמנות אמיתי לבטא את הפוטנציאל שלי. היה לי קשה עם אונאי אמרי".

בצד של הולנד, ממפיס דפאי יחזור לחוד ההתקפה ומנגד הקשר מרטן דה רון ייעדר. במצב הנוכחי, המאמן לא יכול לאפשר לוירג'יל ואן דייק לנוח. דוני ואן דה בייק יפתח במרכז השדה ואולי תהיה הפתעה גם מצד קווין סטרוטמן, קשרה של מארסיי, שלא שותף במדי הנבחרת כבר שנה.

קרואטיה – צרפת (21:45)

שתי הפיינאליסטיות של גמר מונדיאל 2018 כבר נפגשו מאז והמשחק הסתיים באותה התוצאה – 2:4 לטריקולור. בכל מקרה, הנבחרת של זלטקו דאליץ' תנסה להשיג ניצחון בכורה על הצרפתים במפגש השמיני ביניהן.

המארחת, שגברה 1:2 על שבדיה לאחר שפתחה את ליגת האומות עם שני הפסדים רצופים, תחסר את מרסלו ברוזוביץ' המורחק אותו יחליף מרסיו פאסליץ'. הקפטן לוקה מודריץ' ירשום את משחקו ה-130 בנבחרת. עד עתה המאזן עומד על שישה ניצחונות לצרפת ושתי תוצאות תיקו.

לוקה מודריץ'. מחפש ניצחון ראשון על צרפת | Harry Langer/DeFodi Images via Getty Images

אצל הטריקולור, בתקשורת המקומית מעריכים כי דידייה דשאן יבצע שינויים לאור העייפות הגדולה של שחקניו שלא הרשימו במהלך התיקו 0:0 נגד פורטוגל. קיליאן אמבפה אמנם שוב ישחק, אך אנטוני מרסיאל עשוי להחליף את אוליבייה ז'ירו. קורנטן טוליסו יכול לשחק במקומו של אנגולו קאנטה. בהגנה, פרלאן מנדי נמצא בתמונת ה-11 במקומו של פרנסל קימפבה.

פורטוגל – שבדיה (21:45, ספורט2)

במפגש הקודם בין השתיים כריסטיאנו רונאלדו כבש צמד, אך לצערו את המפגש הקרוב עם הנבחרת שכבש נגדה הכי הרבה (שבעה שערים, בצוותא עם ליטא) הוא ייאלץ להחמיץ, לאחר שנמצא חיובי לקורונה. עוד בסלסאו, השוער רוי פטריסיו יגיע ל-90 הופעות במדי הנבחרת (תשיעי בכל הזמנים). פפה, שמונה לקפטן החדש של פורטו, יקפוץ למקום הרביעי ובכך יברח לנאני.

שבדיה פתחה את קמפיין ליגת האומות עם שלושה הפסדים רצופים. גוסטב סוונסון יחזור למרכז השדה לאחר שנעדר מהמשחק הקודם, המאמן מתלבט האם לתת את האשראי בחוד ההתקפה לאלכסנדר איסק, חלוצה של ריאל סוסיאדד. סבסטיאן אנדרסון פצוע.

קיליאן אמבפה, כריסטיאנו רונאלדו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

אנגליה – דנמרק (21:45)

נבחרת שלושת האריות דחתה את בקשתם של טוטנהאם וז'וזה מוריניו לגבי הקפטן הארי קיין, והחלוץ שנעדר מההרכב בניצחון על בלגיה צפוי לפתוח הפעם, למורת רוחם של התרנגולים. שחקן נוסף שישוב להרכב הוא ג'יידון סאנצ'ו, שישחק בכנף על חשבונו של ראחים סטרלינג הפצוע.

בניגוד לקיין, בן צ'ילוול שנעדר מהמשחקים האחרונים סובל מפגיעה קלה ושוחרר מהסגל היום וכמוהו גם קיירן טריפייר, שענד את סרט הקפטן בשבוע שעבר, אך לא ישחק בשל סיבות אישיות.

אצל האורחת, זו תהיה ההזדמנות של מרטין ברית'ווייט שלא זוכה להזדמנויות בברצלונה. החלוץ, וכמוהו כריסטיאן אריקסן, הם היחידים שפתחו בשני המשחקים האחרונים של הנבחרת. במשחק הביתה שלה כפתה דנמרק תיקו מאופס על האנגלים.

הארי קיין. יפתח בהרכב על אף בקשתה של טוטנהאם | HARALDUR GUDJONSSON/AFP via Getty Images

איסלנד – בלגיה (21:45)

אחרי שנכנעה 2:1 לאנגליה לפני יומיים, הנבחרת של רוברטו מרטינס תרצה להוציא את העצבים על היריבה אותה הביסה 1:5 בקלילות רק לפני כחודשיים. מי שלא יוכל לעזור במשימה הוא הקשר קווין דה בריינה, ששיחק 73 דקות במהלך ההפסד ושוחרר מסגל הנבחרת משום שאינו כשיר במאת האחוזים. "זה אמצעי זהירות", הבהיר המאמן, אך באנגליה טוענים שהוא בספק גדול למשחק של מנצ'סטר סיטי בשבת נגד ארסנל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי