לואיס אנריקה תחת מתקפה, בספרד המליצו לו לחפש חלוץ חדש

לאחר ההפסד 1:0 לאוקראינה, שהיה השלישי שלו ב-12 משחקים על הקווים, המאמן ספג ביקורת קשה: "אין לנו כלום" ו"כך לא נגיע לשום מקום" היו הכותרות. בתקשורת מתחו ביקורת על ההתעלמות ממוראטה וקוסטה. גם דה חאה חטף

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד חזרה אתמול (שלישי) למגרש המרגש בקייב שם זכתה ביורו 2012 אחרי ניצחון ענק 0:4 על איטליה בגמר. עבור סרחיו ראמוס היה מדובר בעוד זיכרון מתוק שכן באותו מגרש זכתה ריאל מדריד בליגת האלופות עם ניצחון 1:3 על ליברפול. אלא ש"לה רוחה" נכנעה 1:0 לאוקראינה במשחק חלש (הפסד ראשון שלה נגד הנבחרת של אנדריי שבצ'נקו). 69% החזקת כדור ו-21 איומים על השער לא עזרו לספרד ששוב חסרה רגל מסיימת.

בספרד הציגו את הסטטיסטיקה הגרועה של לואיס אנריקה. המאמן רשם שלושה הפסדים תוך 12 משחקים בלבד. חאבייר קלאמנה הגיע למספר הפסדים כזה במספר משחקים כפול. חוסה אנטוניו קמאצ'ו הפסיד שלוש פעמים ב-23 משחקיו הראשונים וכך גם אינקאי סאנז. לואיס ארגוניס הפסיד שלוש פעמים ב-30 משחקים ו-ויסנטה דל בוסקה ב-36.

המאמן דווקא ניסה לשדר עסקים כרגיל: "שום דבר לא קורה אם אתה לא כובש במשחק אחד או שניים. יצרנו מספיק מצבים, זה היה משחק בשליטה ברורה שלנו, עם יריבה שהסתגרה. עם אדאמה (טראורה) יצרנו מצבים. לקראת הסוף, כשספגנו, נכנסנו לפאניקה. הפסדתי משחקים כאלה בקריירה שלי. אני אוהב את הגישה של השחקנים, זו המסקנה שלי", אמר לואיס אנריקה.

שער המארקה | צילום מסך: "מארקה"

בעיית השערים: "אני מסתכל על כל השחקנים באותן העיניים, אני מאוד מרוצה מהסגל שלי, בהגנה ובהתקפה. עלינו לשחק לעתיפ יותר עם הראש מאשר עם הלב. אני מתנחם בכך שאנחנו במקום הראשון. אני לא אשנה את השיטה שלי. לוח התוצאות בגד בונ, אני בטוח בנבחרת שלי, זה יכול לקרות".

רודרי, הקשר האחורי של הנבחרת דווקא הודה: "אין לנו סקורר גדול, ועל כן כל הקבוצה צריכה לעבוד קשה כדי להבקיע. לדעתי היינו צריכים לנצח 0:3. ברור שזה הולך להיות קשה יותר ויותר. היינו חסרי סבלנות, עלינו ללמוד מזה".

בתקשורת מתחו לא מעט ביקורות על השוער דויד דה חאה. "מה הוא עשה שם לעזאזל?", נכתב ב"מארקה" על שוערה של מנצ'סטר יונייטד שעמד במיקום מזעזע במהלך השער. המאמן כעס: "להאשים את דה חאה זה מוגזם. אם מאשימים אותו בהפסד הזה אז צריך לקום וללכת. כל הנבחרת אשמה, תמיד, לטוב ולרע, גם כשיש קצת עצבים".

דויד דה חאה | Quality Sport Images/Getty Images

"בלי שערים לא נגיע לשום מקום", נכתב בשער העיתון. "יש לנו בעייה קשה", נכתב בטור דעה ב"מארקה", שם ציינו מבלי לזלזל בקבוצות, ששחקני הנבחרות מורכבים מוולבס, ויאריאל, ריאל סוסיאדד וטוטנהאם, וזה לא כמו פעם. "אין לנו סגל טוב מ-1994 עד 2006, והנבחרות האלה לא עברו את רבע הגמר". "לואיס אנריקה, ראמוס, ושום דבר מעבר לכך". בספרד המליצו למאמן לחפש חלוץ חדש והציגו את המספרים של אלה שלא זומנו לנבחרת – אלברו מוראטה (17 שערים ב-33 משחקים), פאקו אלקאסר (12 שערים ב-19 משחקים) ודייגו קוסטה (10 שערים ב-24 משחקים).

הקפטן ראמוס שרשם את משחקו ה-175 בנבחרת, רחוק רק אחד מהשיא של ג'יאנלואיג'י בופון (בנבחרות האירופאיות) כתב לאחר המשחק: "מאוכזב מהתוצאה אבל גאה בנבחרת, נלחמות עד לרגע האחרון". כאות מצוקה של הנבחרת, הבלם עלה לחוד ההתקפה בדקות האחרונות בתקווה לשער השוויון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי