פלורנצי נגד התקשורת: "אם זה היה לבנדובסקי – הייתם עושים אותו מלך"

אחרי ה-1:1 של איטליה מול הולנד, המגן יצא להגנתו של צ'ירו אימובילה, שהחמיץ וספג ביקורת: "אתם צריכים להתייחס אליו כאל גיבור". מנצ'יני: "הופתענו משינוי המערך". ואן דייק מרוצה: "הופעה שתעניק ביטחון"

(גודל טקסט)

איטליה והולנד נפרדו אמש (רביעי) ב-1:1 שלא שירת אף אחת מהן ובמקביל סידר לפולין, שהביסה 0:3 את בוסניה, את המקום הראשון בבית אחרי ארבעה מחזורים. לורנצו פלגריני הנהדר העלה את המארחת ליתרון עם בעיטה מדויקת מתוך הרחבה (16), אך תשע דקות מאוחר יותר היה זה דוני ואן דה בייק ממנצ'סטר יונייטד שבעט בנגיעה מקרוב לרשת הגבוהה וקבע את תוצאת הסיום.

למרות שאיטליה רשמה משחק 19 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות, בליגת האומות מאזנה עומד על ניצחון בודד ושלוש תוצאות תיקו אחרי ארבעה מחזורים. המאמן רוברטו מנצ'יני סיכם: "הולנד שינו טקטיקה וזה הפתיע אותנו. ידענו מראש שיהיה קרב מאוד קשה. עמדה מולנו יריבה טובה, אך אני חושב שתקפנו והגענו למצבים טובים ממנה. היה פה קרב אמיתי בין שתי נבחרות טובות".

מנצ'יני התייחס לסיכויים של איטליה להעפיל מהבית: "יש לנו עכשיו משחק ראש בראש על המקום הראשון מול פולין. אני מאמין שננצח את שני המשחקים שנותרו לנו ונשיג את המטרה". על כך שהמשחק נערך בברגאמו, העיר שנפגעה בצורה הכי קשה מהתפרצות נגיף הקורונה, אמר מנצ'יני: "שמחנו להיות כאן ואנו מאושרים מכך שהזמינו אותנו, רק חבל שלא הצלחנו לנצח עבורנו ועבור כולם".

וירג'יל ואן דייק , צ'ירו אימובילה | Alessandro Sabattini/Getty Images

אלסנדרו פלורנצי, שעלה מהספסל האיטלקי בדקה ה-72, הוסיף: "אילצנו את הולנד לשנות מערך לראשונה מזה זמן רב וזה אומר את הכל. הם שיחקו עם חמישה שחקני הגנה, מה שאומר שהם באמת חששו מסגנון המשחק שלנו וזה צריך לגרום לנו להיות גאים בעצמנו מאוד. כל השחקנים שלנו נתנו את כל מה שהיה להם ונצטרך להמשיך בקו הזה. אני חושב שלאורך כל המשחק לא איבדנו את הצורה ואת הזהות שלנו".

פלורנצי יצא להגנת חברו, החלוץ צ'ירו אימובילה: "היינו יכולים להבקיע עוד, אבל החמצנו וזה קורה. קראתי כמה דברים נוראיים ואני מרגיש דחף לדבר. החמצות קורות. מה שלא אמור לקרות זה האופן שבו מתייחסים אליו בתקשורת. זה שחקן שכבש 36 שערים בסרייה A בעונה שעברה, ובכל זאת מתייחסים אליו כאילו הוא גרוע. אם רוברט לבנדובסקי היה עושה זאת, היו מתייחסים אליו כאל מלך. צ'ירו הוא גיבור וזה שהוא לא הצליח להבקיע במשך כמה משחקים זה לא אסון. הוא בחור נהדר וכולנו אסירי תודה שהוא חלק מאיתנו".

מן העבר השני, אחרי שני משחקים בהם לא מצאה את הרשת, הולנד כבשה לראשונה בעידן המאמן פרנק דה בור ושמרה על סיכוי להעפיל, כאשר היא ניצבת שלישית עם נקודה פחות מאיטליה ושתיים מתחת לפולין, אותה היא תפגוש במחזור הסיום לקרב שככל הנראה יהיה מכריע, אך עוד קודם לכן מצפה להולנדים, שלא ניצחו כבר ארבעה משחקים ברציפות, משחק בית מול בוסניה אותה דה בור יהיה חייב לנצח.

וירג'יל ואן דייק ניתח: "זו הייתה הופעה טובה שבהחלט תעניק לנו ביטחון לקראת שני המשחקים המכריעים שנותרו". על הביקורות שספגה הנבחרת לאחר ה-0:0 מול בוסניה, אמר הבלם: "הציפיות מאיתנו גבוהות, כך שזה הגיוני. לפעמים יש משחקים פחות טבים, זה חלק מהכדורגל. הערב, במשחק חוץ לא פשוט בכלל מול יריבה טובה כמו איטליה, עבדנו קשה מאוד וצברנו נקודה ראויה. המאמן העמיד אותנו בצורה נכונה על המגרש ועל כך מגיע לו כל הכבוד".

וירג'יל ואן דייק, לאונרדו בונוצ'י | Jonathan Moscrop / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי