"למחצית אחת חלמנו על זכייה ביורו". לואיס אנריקה: ראמוס ייחודי

שחקני נבחרת ספרד חוגגים | ANP Sport via Getty Images

בספרד היו מרוצים מ-45 הדקות הראשונות נגד הולנד: "מחצית של אשליה". המאמן: "ההרגשה טובה, שמרנו על שחקנים טריים. הגולים יגיעו". הקפטן שהשתווה לבופון זכה לשבחים. קוקה התרגש, בנבחרת מצאו שוער חדש?

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד עדיין תקועה במובן מסוים. "לה רוחה" הובילה 0:1 על הולנד ושיחקה כדורגל טוב באמסטרדם אך לא ממש הופיעה למחציתל השנייה וסיימה ב-1:1. ללואיס אנריקה יש רק ניצחון בודד בארבעת המשחקים האחרונים בהם נבחרתו כבשה פעמיים בלבד – נתון מדאיג לקראת משחקי ליגת האומות נגד שוויץ בשבת ומול גרמניה בשלישי. הנבחרת שמרה על רקורד אחד מחמיא במאה ה-21 – כשהיא מובילה בהפסקה במשחק חוץ היא מעולם לא מפסידה – 86 ניצחונות ו-21 תוצאות תיקו. מנגד, זה היה משחק חוץ שישי ברציפות ללא ניצחון, הרצף הכי רע מאז 1993.

לואיס אנריקה ניתח בסיום: "ההרגשה טובה, זה היה משחק קשה, היו לנו שלבים טובים מאוד במשחק. אני מרוצה באופן כללי, אין לדעת איך המשחק עשוי להסתיים. המטרה שלנו הייתה להביא שחקנים חשובים טריים לצמד המשחקים הרשמיים. הגישה הייתה חשובה וברור שיש לנו על מה לעבוד".

על ההתקפה של הנבחרת: "אלברו מוראטה – הוא היה טוב אבל זה קצת ממה שראינו ממנו ביובנטוס. יצרנו להם בעיות. אני לא מודאג לגבי הגולים, זה הדבר הכי קשה בכדורגל והם יגיעו". על סרחיו קנאלס שכבש שער בכורה בנבחרת: "הוא היה אחד המצטיינים, אני שמח שיש לנו דרכים רבות להבקיע".

לואיס אנריקה וסרחיו ראמוס | ANP Sport via Getty Images

הקפטן סרחיו ראמוס עלה מהספסל בדקות האחרונות ורשם כאמור ציון דרך עם הופעתו ה-176, שווה לשיאו של ג'יאנלואיג'י בופון ושניהם השחקנים עם הכי הרבה משחקים בכדורגל הנבחרות באירופה. "הוא מישהו אחר, רמה ייחודית", הסביר המאמן. ראמוס עצמו לא חגג יותר מדי את ההישג ובפוסט שהעלה לאינסטגרם כתב: "עוד דקות, משחק, יש נבחרת ושני משחקים חשובים לפנינו".

קוקה לא שיחק בנבחרת מאז אוקטובר 2018, ואמש ענד את סרט הקפטן, השחקן השני בלבד של אתלטיקו שעושה זאת פרט לפרננדו טורס. "אני גאה לחזור לנבחרת, אני בא להוסיף כל מה שאני יכול. לעולם לא אשכח את המחווה הזו. אני לא רוצה להחמיץ את ההזדמנות הזו. אני חושב שהכי חשוב שיצרנו מצבים, לעתים הכדור נכנס ולעתים לא".

בכלי התקשורת הסתכלו על חצי הכוס המלאה ופרגנו לנבחרת. "ספרד נותרה עם מחצית אחת. הנבחרת יכלה לנצח והייתה עלולה גם להפסיד. מחצית של אשליה ומחצית של ספק. במשך כחצי שעה זה היה נראה לא בלתי אפשרי לחלום על זכייה ביורו, ומשם קיבלנו סטירה", נכתב ב"מארקה". בשער ה"אס" נכתב "ההווה והעתיד" על רקע תמונתם של סרחיו ראמוס והשוער אונאי סימון מאתלטיק בילבאו שרשם הופעת בכורה. גם שם צוינה לטובה המחצית הראשונה של הנבחרת וכמובן השיא של ראמוס.

שוערה של בילבאו זכה לשבחים. "הופעת בכורה יציבה, הוא הרגיש בטוח ומשוחרר והיה מכריע עם הצלה גדולה מול ממפיס דפאי". על קנאלס נכתב: "הוא היה אחד מהטובים ביותר", גם מוראטה שבישל את השער ("הציג כיצד '9' צריך לשחק, חזרה יוצאת מן הכלל") ומרקו אסנסיו שזומן רק לאור הפציעה של אנסו פאטי ("קרוב לחזור לרמה בה היה לפני הפציעה הקשה") זכו למחמאות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי