דשאן טען: הסיטואציה ביונייטד משפיעה מנטלית על פוגבה

לקראת פורטוגל (שבת, 21:35 בספורט3), מאמן נבחרת צרפת התייחס למשבר של הקשר ולסיכוי שרונאלדו יעבור לפ.ס.ז': "הכל אפשרי בכדורגל". וגם: האם אמבפה יפתח בהרכב?

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד 2:0 לפינלנד שלשום (רביעי), הראשון שלה מאז יוני 2019 שגרר ביקורות רבות בתקשורת בארצה, אלופת העולם צרפת תחזור מחר לליגת האומות, למשחק שככל הנראה יכריע מי תסיים ראשונה בבית 3 ובו תתארח אצל פורטוגל. שתי הקבוצות שנפרדו ב-0:0 לפני חודש צברו עד כה 10 נקודות ומי שתנצח תתקרב משמעותית להשגת הכרטיס לחצי הגמר.

קינגסלי קומאן שנפצע בקרסול באחד האימונים האחרונים אמור להיות כשיר בכל מקרה, אך לא בטוח שיפתח בהרכב והדבר תלוי לא מעט במה שיוחלט לגבי קיליאן אמבפה, שלא כשיר ב-100% להתמודדות ובחלק מהאימון היום ביצע עבודה אישית, כאשר דידייה דשאן יקבע סופית האם לשלבו בהרכב הפותח רק בסמוך למשחק. ל-11 צפויים לשוב הוגו לוריס, רפאל וראן ולוקאס הרננדס, שקיבלו מנוחה נגד פינלנד.

מעבר לסימני השאלה סביב אמבפה, בצרפת התעסקו היום בעיקר ביכולת החלשה של פול פוגבה במנצ'סטר יונייטד, שנובעת רבות מאובדן הכושר הגופני של הקשר בעקבות בעיות בריאותיות שונות בשנה וחצי האחרונות. אלא שלפי מאמן ה"טריקולור", יש לכך סיבה נוספת – התקופה הרעה של מנצ'סטר יונייטד.

אמבפה. בספק לפורטוגל | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

כשנשאל במסיבת עיתונאים האם פוגבה עדיין חיוני לנבחרת בעיני, דשאן השיב: "הוא לא במיטבו ומן הסתם שאני יודע את זה. המשחק נגד פינלנד היה אמור להכניס אותו לקצב, אבל אחרי משחק כזה קשה להתמקד בחיובי. הוא לא בתקופה הכי טובה שלו, כמו כל השחקנים שהקבוצות שלהם לא בסיטואציה חיובית. מעבר לפן הפיזי, הוא מושפע מזה מנטלית".

בנוסף, דשאן התייחס לאפשרות שכריסטיאנו רונאלדו, יריבו במשחק מחר, יעבור מיובנטוס לפריז סן ז'רמן: "הכל אפשרי בכדורגל, אבל לדעתי הוא כבר נמצא במועדון גדול", אמר המאמן, "יובנטוס שמחה מאוד שיש לה אותו, כמו כל הקבוצות שהוא שיחק בהן. אני לא הולך לנבא מה הוא עשוי או לא עשוי לעשות, אבל הוא אחד הגדולים בעולם כבר כמה שנים. אני יודע איזה שחקן הוא, למה הוא מסוגל ומה הוא מייצג ובאופן טבעי זה יוצר עניין, אבל האם הוא צפוי לבוא לפריז? אני לא יודע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי