אלופת אירופה הבאה? צרפת הרשימה ב-0:1 על פורטוגל

הנבחרת של דשאן גמלה למארחת על ההפסד ביורו 2016. דווקא קאנטה כבש את שער הניצחון (54). הטריקולור, גם ללא אמבפה, נראו נפלא במחצית השנייה כשמרסיאל רשם שלוש החמצות ענקיות. ערב פושר מאוד לרונאלדו ופליקס

(גודל טקסט)

זו אולי לא נקמה אמיתית על גמר יורו 2016 אך נבחרת צרפת גברה הערב (שבת) 0:1 על פורטוגל בקרב הענקים של המחזור החמישי בליגת האומות. בניגוד ל-0:0 ביניהן לפני כחודש, זכינו למשחק קצבי ואיכותי בזכות לא מעט הכישרון שהיה על כר הדשא. רק נזכיר כי בעוד קצת יותר משבעה חודשים אלופת אירופה ואלופת העולם יפגשו גם במחזור הסיום של יורו 2020.

באופן די מפתיע, מבין כל הכוכבים על כר הדשא דווקא אנגולו קאנטה, הקשר האחורי שידוע בזכות יכולותיו ההגנתיות, כבש את שער הניצחון בדקה ה-54 אחרי שניצל השמטה של רוי פטריסיו. גם חברו במרכז השדה, אדריאן ראביו, היה נהדר. חשוב לציין כי על אף שהשער הגיע במקריות, הצרפתים היו טובים יותר.

אלופת העולם, גם ללא קיליאן אמבפה הפצוע, נראתה בדיוק כפי שמצופה ממנה (לפחות במחצית הראשונה) והזכירה שהיא כנראה הפייבוריטית לזכייה בטורניר החשוב שייערך ביוני. כמובן שההרכב היה שונה לגמרי ובכל מקרה לא היה שום זכר לנבחרת החלשה שנכנעה לפינלנד. צרפת הייתה מהירה, יצירתית ובלתי צפויה והצרה הייתה יכולה להגיע בכל מקום. היה מעניין לראות אותו ללא אוליבייה ז'ירו כאשר המשחק מהיר ודינמי יותר. קינגסלי קומאן שפתח בכנף ימין הציג מחצית ראשונה טובה והעניק חומר למחשבה, אולי, לדידייה דשאן. אנטואן גריזמן, כרגיל, נראה שחקן אחר לגמרי כשהוא לובש את החולצה של הטריקולור.

כריסטיאנו רונאלדו ואנטואן גריזמן | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
This image has an empty alt attribute; its file name is 1016732
אמבפה. נבחרתו הסתדרה נפלא בלעדיו

מי שלא ניצל את הצ'אנס שלו היה אנתוני מרסיאל שקיבל הזדמנות נדירה בהרכב ופשוט רשם שלוש החמצות ענקיות במחצית הראשונה, אחת אחרי השנייה.

בפורטוגל עקבו בסבלנות אחרי ההחלטה של פרננדו סנטוס שסבל מכאב ראש חיובי בחלק הקדמי לאחרונה, והכוכב שפתח על הספסל היה דיוגו ז'וטה. בכל מקרה, הנבחרת שחגגה עם שביעייה על אנדורה נתקלה ברף אחר לחלוטין. למעט מעט נסיונות של כריסטיאנו רונאלדו, בעיקר במחצית הראשונה וחצאי מצבים במחצית השנייה אולי – משחק ההתקפה היה תקוע. ז'ואאו פליקס שיחק בעמדה אחורית מדי וברונו פרננדש נוטרל לחלוטין. הקפטן היה לא חד בניגוד לבדרך כלל וכך הגיע הפסד ראשון של הנבחרת בליגת האומות.

בעקבות הניצחון פתחו הצרפתים פער של שלוש נקודות בפסגת בית 3 בליגת האומות. ביום שלישי יתקיים המשחק האחרון. הטריקולור ייארחו את שבדיה, בעוד לפורטוגל מצפה משחק לא פשוט נגד קרואטיה בחוץ.

פרננדו סנטוס מתוסכל | PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP) (Photo by PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
ברונו פרננדש. משחק פושר מאוד של נבחרתו | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

הרכבים

פורטוגל: רוי פטריסיו, ז'ואאו קאנסלו, רובן דיאש, ז'וזה פונטה, רפאל גריירו, וויליאם קרבאליו (דיוגו ז'וטה, 56), ברונו פרננדש (ז'ואו מאטויניו, 72), דנילו פריירו (סרג'יו אוליביירה, 85), ברנרדו סילבה (טרינקאו, 72), ז'ואאו פליקס (פאוליניו, 85) וכריסטיאנו רונאלדו

צרפת: הוגו לוריס, בנג'מין פבאר, רפאל וראן, פרנסל קימפבה, לוקאס הרננדז, אנגולו קאנטה, פול פוגבה, אדריאן ראביו, קינגסלי קומאן (מרקוס תוראם, 59), אנטואן גריזמן, אנתוני מרסיאל (אוליבייה ז'ירו, 78)

מהלך המשחק:

לאחר שלב גישושים קצר הגיע ניסיון ראשון מסוכן כבר בדקה השישית. כריסטיאנו רונאלדו שלח בעיטה חזקה מחוץ לרחבה אחרי דאבל פס עם ברנרדו סילבה, הוגו לוריס הדף היטב. בדקה העשירית הגיע איום ראשון של צרפת. קינגסלי קומאן פרץ וראה שאף אחד מחבריו לא מצטרף אז הוא עקף את רפאל גריירו ובעט חזק, רוי פטריסיו הדף לקרן.

כריסטיאנו רונאלדו מול רפאל וראן | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
ז'ואאו קאנסלו ולוקאס הרננדז במאבק | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
פורטוגל נגד צרפת | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו מול לוקאס הרננדז | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו ולוקאס הרננדז | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
ז'ואאו פליקס מול אנגולו קאנטה | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
כריסטיאנו רונאלדו | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

בדקה ה-12 הגיע המצב המסוכן במשחק. אנטואן גריזמן שלח כדור עומק גאוני אך אנתוני מרסיאל לא הצליח להכניע את רוי פטריסיו. הצרפתים שלטו במגרש בדקות אלה בעיקר בזכות מרכז השדה הדינמי והעבודה הטובה של אנגולו קאנטה. קרן של גריזמן נחתה בדיוק על הפדחת של אדריאן ראביו שנגח סמוך לקורה בדקה ה-18.

הוגו לוריס | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
פול פוגבה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
דשאן. דקות מצוינות של צרפת | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

צרפת המשיכה לשחק טוב. בדקה ה-27 מרסיאל הצליח לסדר לעצמו מצב בעיטה על אף שהיה מוקף בשחקני הגנה, ולמזלה של המארחת מצא רק את הרשת החיצונית. בדקה ה-30 תרגיל גאוני של צרפת בכדור חופשי כמעט הסתיים בשער. גרימן עשה כאילו הוא בועט לשער והרים באלגנטיות לצד שמאל, רפאל ואראן נגח לרחבה, אדריאן ראביו בעט בחצי מספרת ובסיום המהלך מרסיאל נגח למשקוף.

אחרי דקות חלשות של פורטוגל, רונאלדו עבר ימינה, כידרר נהדר ושלח כדור מסוכן לרחבה, פרנסל קימפבה הרחיק את הסכנה בגליץ'. בדקה ה-41 צרפת יצאה מהר קדימה אבל שוב פטריסיו ניצח את מרסיאל. גריזמן מסר הצידה ללוקאס הרננדז שהעביר כדור רוחב, החלוץ דחף רגל אבל השוער הצליח להדוף. רגע לפני המחצית, בניגוד למהלך המשחק, רונאלדו כמעט הוריד את המארחת ליתרון בהפסקה אך נגח החוצה אחרי כדור קרן.

אדריאן ראביו מתעופף | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
אדריאן ראביו מתוסכל אחרי ההחמצה | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
פורטוגל נגד צרפת | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
ברונו פרננדש | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
אנטואן גריזמן. מחצית טובה של הצרפתים | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
פרננדו סנטוס מתוסכל | PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP) (Photo by PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
רפאל וראן | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
מרסיאל. החמצות גדולות | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

המחצית השנייה נפתחה עם כדור חופשי מסוכן של רונאלדו מצד שמאל אבל אף שחקן פורטוגלי לא דחק רגל. בדקה ה-49 ברנרדו סילבה קיבל כדור טוב בתוך הרחבה אך לא הצליח ליישר את כדור הרוחב.

כריסטיאנו רונאלדו ואנטואן גריזמן | ATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

בדקה ה-54 נעשה צדק כשצרפת עלתה ליתרון בזכות כובש מפתיע במיוחד. לוקאס הרננדז בעט חזק מתוך הרחבה, רוי פטריסיו הדף רע ודווקא אנגולו קאנטה היה בעמדה נוחה ודחק לרשת, 0:1. כעבור שתי דקות פרננדו סנטוס ערך חילוף התקפי והכניס את דיוגו ז'וטה במקום וויליאם קרבאליו. בדקה ה-57 פול פוגבה עשה תנועה מדהימה לעומק אך לא הצליח לנגוח אחרי הרמה נפלאה של ראביו, ה-0:2 בכל מקרה באוויר.

פול פוגבה | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
אנגולו קאנטה כובש | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images
אנגולו קאנטה חוגג | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת צרפת חוגגים עם אנגולו קאנטה | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
אנגולו קאנטה חוגג עם שחקני צרפת | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images
רוי פטריסיו. היה אשם בשער | Carlos Rodrigues/Getty Images

פורטוגל התעוררה וכמעט השוותה כשבדקה ה-58 הבלם ז'וזה פונטה עלה לעזרת ההתקפה ומצא את הקורה! המאמן פרננדו סנטוס רענן את הנבחרת כשהכניס את טרינקאו וז'ואו מאטויניו.

בדקה ה-75 המארחת הייתה קרובה להשוות כשרונאלדו מסר אחורה וז'ואו מאוטיניו המחליף בעט פצצה אבל לוריס התעופף נהדר ובזינוק גדול הדף הצידה. כעבור שתי דקות קימפבה הציל שער כשזינק נהדר והקדים את רונאלדו שכבר דמיין איך הוא כובש לאחר הגבה נפלאה מצד שמאל. דשאן ביצע חילוף שני מצדו כשוויתר על אנתוני מרסיאל חסר המזל והעלה מהספסל את אוליבייה ז'ירו.

כריסטיאנו רונאלדו | PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP via Getty Images

רונאלדו המשיך להיות לא חד כשבדקה ה-81 פספס עם הראש אחרי הכנסת כדור נפלאה של ז'ואאו קאנסלו מצד ימין. בינתיים, בדקות האחרונות, סנטוס החליף את כל החלק הקדמי שלו למעט הקפטן, הכל בתקווה להשיג את שער השוויון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי