בראשון: אימובילה בספק לפולין, דה בור ישיג ניצחון ראשון?

ראשון בליגת האומות: חלוץ לאציו מחכה לאישור משרד הבריאות האיטלקי. קיין ירשום את משחקו ה-50 בנבחרת נגד בלגיה (21:35, ספורט3), סאות'גייט: "הוא יכול להשיג את רוני". הולנד חייבת לנצח את בוסניה

(גודל טקסט)

המחזור הלפני אחרון של ליגת האומות ימשיך מחר (ראשון), ובמקביל למשחקה של נבחרת ישראל נגד צ'כיה, נקבל מספר מפגשים חמים בין הנבחרות הטובות באירופה: בלגיה תנסה להוציא אנגליה מהמירוץ לחצי הגמר, איטליה תפגוש את פולין לקרב קריטי והולנד תנסה להוריד בוסניה לדרג B.

בלגיה – אנגליה (21:35, ישיר בספורט3)

הקרב הלוהט של בית 2 יפגיש את בלגיה ואנגליה למשחק עתיר בכוכבי הפרמיירליג, לשחזור הקרב על המקום השלישי ממונדיאל 2018 ברוסיה, בו ניצחו הבלגים 0:2, כאשר הנבחרת של רוברטו מרטינס המדורגת ראשונה עם תשע נקודת, יכולים לחסל סופית את סיכוייהם של האנגלים שצברו עד כה שבע נקודות, להעפיל לשלב ארבע האחרונות.

הארי קיין | DANIEL LEAL-OLIVAS/POOL/AFP via Getty Images

הנבחרת של גארת' סאות'גייט תהיה חייבת לנצח כאמור, ומי שישמח להוביל אותה להישג יהיה הקפטן הארי קיין בהופעתו ה-50 במדים הלאומיים. חלוץ טוטנהאם כבש 32 שערים במדי שלושת האריות, ורחוק 21 שערים מהכובש הגדול בכל הזמנים, וויין רוני.

מאמנו סאות'גייט התייחס למירוץ: "יכולות הכיבוש שלו (קיין) פנומנליות בנבחרת, יש לו מספיק זמן להשיג את רוני ולהפוך לגדול הכוכבים שלנו. זה יהיה הישג יוצא מהכלל. "אולם אני משוכנע שמנקודת המבט שלו, הישגי הקבוצה הרבה יותר חשובים, הוא כל כך מרוכז בהצלחת הנבחרת ורוצה לזכור את התקופה שלו באנגליה כמוצלחת".

דקלן רייס, קשר ווסטהאם, סיפר על השפעתו של קיין: "עם הארי אתה מרגיש בנוח על המגרש. במשחק האחרון הוא היה דומיננטי בחדר ההלבשה, גם עם שחקנים בנפרד. בשביל שחקן צעיר כמוני ששואף היות קפטן הנבחרת בעתיד, צריך להסתכל על כל מה שהוא עושה. הוא אולי לא הכי חזק על המגרש אבל כשהוא לוקח את הכדור הוא מפחיד הגנות ומנהיג אמיתי". ברמת ההרכב, קיירין טריפייר יחליף את טרנט אלכנסדר-ארנולד הפצוע. מייסון מאונט וראחים סטרלינג ישחקו לצד הקפטן.

ואצל הבלגים, אדן הזאר, קשר ריאל מדריד, ממשיך לסבול מחוסר מזל. הוא יירשום שנה שלמה בלי משחק במדי הנבחרת, שכן לא שותף בצמד המשחקים הקודמים על אף שנכלל בסגל וכעת אובחן כחיובי לקורונה. מאמנו, התייחס להיעדרותו: "כולנו ציפינו לראות את אדן משחק בנבחרת, גם בריאל מדריד היו שמחים לראות אותו מקבל דקות וחוזר לכושר משחק". הספרדי הוסיף: "שמחנו לראות את אדן חוזר לשחק בריאל מדריד, מאושר וחופשי, ונראה שהוא יכול לחזור לכושר ההבקעה שלו. הזאר עדיין חיובי לקורונה ולא יוכל לעזור לנו".

איטליה – פולין (21:30, ישיר בספורט4)

האיטלקים יארחו את הפולנים לקרב ישיר על ראשות בית 1, כאשר המנצחת במפגש תהיה תלויה בעצמה במחזור הסיום, ותוכל להשיג את הכרטיס לחצי גמר ליגת האומות. נבחרתו של יז'י בז'נצ'ק שלא הפסידה בחמשת משחקיה האחרונים, תנסה להנחיל לנבחרת האיטלקית הפסד ראשון מאז 2018, אחרי שהמפגש הקודם בין השתיים הסתיים ב-0:0.

רוברטו מנצ'יני | ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images

הבלאגן בנבחרת האיטלקית מוכת הקורונה עוד לא שכח, ובמחנה האיטלקי מחכים לתוצאת הבדיקה האחרונה של המאמן רוברטו מנצ'יני שתכריע האם יכול יהיה להשתתף במשחק הקרוב. במידה שמנצ'יני לא יוכל לצאת מהבידוד, עוזרו אלבריגו אבאני ימשיך להחליפו על הקווים. גם צ'ירו אימובילה עדיין לא קיבל את האישור המיוחל לצאת מבידוד, זאת למרות שקיבל תוצאות שליליות בשתי הבדיקות האחרונות שעבר, אך לטענת משרד הבריאות האיטלקי, לא היו אלה בדיקות מלאות.

לאונרדו בונוצ'י יחמיץ את המשחק בגלל פציעה: "ניסיתי לחרוק שיניים אבל הכאב התגבר. רציתי להיות כאן בכל מחיר אך לא הייתה לי ברירה. שיחקתי נגד לאציו פצוע. אני בטוח שהנבחרת תשחק היטב גם בלעדיי, נשיג ניצחון ונמשיך בקמפיין הנהדר".

הולנד – בוסניה (18:50, ישיר בספורט4 כחלק מחגיגה אירופית)

בחלק התחתון של בית 1, ההולנדים יארחו את הבוסנים למשחק קריטי לשני הצדדים, כאשר האורנג' יהיו חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוייהם להעפיל לשלב הגמר של ליגת האומות. מנגד, בוסניה תצטרך להפתיע עם ניצחון ראשון השנה כדי לחלום על הישארות בדרג A.

נבחרת הולנד | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

פרק דה בור, שעדיין לא רשם ניצחון כמאמן הנבחרת הלאומית, יחסר את בלם מנצ'סטר סיטי ניית'ן אקה שנפצע במשחק הידידות נגד ספרד, שנגמר ב-1:1. אקה מצטרף לווירג'יל ואן דייק שגמר את העונה במדי ליברפול, וכעת שני הבלמים הבכירים של ההולנדים מושבתים ומי שצפויים להחליפם הם ג'ואל ולטמן מברייטון וסטפן דה פריי מאינטר. טים קרול עשוי לפתוח בין הקורות. אצל היריבה, אדין דז'קו ייעדר משום שהוא חולה בקורונה. בוסניה נכנעה 2:0 לאיראן במשחק ידידות באמצע השבוע.

משחקים נוספים:

איסלנד – דנמרק (21:35, ישיר בספורט1)
טורקיה – רוסיה (18:50, ישיר בספורט2)
סלובקיה – סקוטלנד (15:50, ישיר בספורט4)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי