באנגליה הכתירו את גאסקוין החדש, גריליש: לילה שחלמתי עליו

ג'ק גריליש בפעולה | Vincent Van Doornick/Isosport

סאות'גייט רשם הפסד עשירי בנבחרת שלושת האריות (2:0 לבלגיה), כמו אריקסון וחניכיו היו "חסרי שיניים בהתקפה", אך קפטן וילה זכה לשבחים אדירים כשסחט שבע עבירות. אשלי קול: "הוא קוסם כמו הזאר"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה קיוותה להגיע שוב לחצי גמר ליגת האומות כפי שעשתה אשתקד אך נכנעה אתמול (ראשון) 2:0 לבלגיה. לראשונה מזה שנתיים נכנעה הנבחרת של גארת' סאותגייט פעמיים ברציפות במשחק רשמי, והיה זה גם הפסדו העשירי של המאמן ב-48 משחקיו על הקווים. האחרון שהגיע לעשרה הפסדים בתפקיד היה סוון גוראן אריקסון שאימן את הנבחרת בין 2000 ו-2006. הוא רשם עשרה הפסדים ב-67 משחקים. נזכיר כי סאות'גייט כמובן האפיל עליו בכך שהגיע עם הנבחרת עד לחצי גמר המונדיאל האחרון.

ביום מיוחד עבורו בו רשם ציון דרך עם משחקו ה-50 בנבחרת (62 שחקנים עשו זאת), הארי קיין נותר מתוסכל כשלא הצליח לכבוש. החלוץ הוא השחקן הראשון שמגיע ל-50 הופעות בזמן כשחקן טוטנהאם והיחיד שרשם את כל 50 ההופעות. הקפטן נותר עם 32 שערים כמובן כשרק ג'יימי גראבס שכבש 43 שערים ב-50 משחקיו הראשונים – רשם רקורד טוב ממנו.

סאות'גייט אמר: "אנחנו לא אוהבים להפסיד, לא רוצים להפסיד ושונאים להפסיד אבל עלינו לתת קרדיט גדול לנבחרת. שיחקנו היטב עם הכדור וגרמנו לבלגיה לבעיות רבות וגם ההגנה שלנו הייתה טובה עם הרבה חוסן". ואכן, את שני השערים הבקיעה בלגיה מחוץ לרחבה, מה שלא קרה לאנגליה כשלוש וחצי שנים. "ספגנו פעמיים, היו להם הזדמנויות במתפרצות אבל התאוששנו היטב וניסינו. אני באמת חושב ששיחקנו מצוין".

הארי קיין. לא הצליח לכבוש במשחקו ה-50 | Dursun Aydemir/Anadolu Agency via Getty Images

"בלגיה קטעה את התקוות של אנגליה", נכתב ב"סקיי ספורטס". "לא באמת הייתה דרך חזרה נגד נבחרת נהדרת כזו. על המאמן להשתמש במשחק נגד איסלנד כדי למצוא פתרונות לקראת היורו. אם הנבחרות יפגשו שוב, אנגליה תרצה הפעם באמת להתמודד". ב-"BBC" נכתב כי נבחרת שלושת האריות שיחקה לא רע אך הייתה חסרת שיניים בחלק הקדמי ושילמה מחיר על שני שערים מוקדמים יחסית שספגה. בכל מקרה

בכל מקרה, בשורות אנגליה היו גם בשורות נהדרות. מדובר בקפטן אסטון וילה, ג'ק גריליש. שסחט שבע עבירות, הכי הרבה מצד שחקן אנגליה מאז מונדיאל 2018 אז סחט קיין תשע עבירות נגד קולומביה. "גריליש היה הכוח המניע של אנגליה", נכתב על הקשר. "הוא יכול להרגיש מרוצה מאוד מההופעה שלו והפעם במשחק רשמי. אין ספק שהוא סיפק למאמנו חומר למחשבה". ב"דיילי מייל" אף נטען שהוא יכול להיות הפול גאסקוין של הנבחרת הנוכחית. "הוא שמע את הביקורות עליו ומעולם לא נרתע ופשוט ענה על המגרש במדי וילה. אתה צופה בו ונזכר שוב בשמחת המשחק. הוא מתלהב גם באצטדיון ריק". אשלי קול, שחקן העבר, נפעם ואמר שהאיכות שלו עם הכדור לא נופל מזו של אדן הזאר.

"ידעתי שאראה אותו משחק עם הרבה אומץ", פרגן המאמן לקשר. הטכניקה שלו טובה, הוא עזר לנו על שטח קטן כשהכל היה צפוף. הוא סחט הרבה בעיטות חופשיות. הסברנו לו כבר בספטמבר למה אנחנו מצפים ממנו. הוא תוספת מועילה מאוד לנבחרת. לא יכולתי לצפות ליותר ולא הספקתי לשבח אותו מספיק.

גארת' סאות'גייט ואריק דייר | VIRGINIE LEFOUR/BELGA/AFP via Getty Images

גריליש עצמו אמר: "אהבתי מאוד את המשחק, זה ערב שחיכיתי לו זמן רב. אלה משחקים שחלמתי לשחק בהם, בטח נגד נבחרת המדורגת ראשונה בעולם. כל חיי רציתי לשחק בנבחרת אנגליה. רצינו לנצח הערב כמובן, אנחנו קבוצה, וזה כן מפריע לי. שיחקנו טוב, ניסינו לכבוש שערים. אני חושב שיש לנו המון כישרון בנבחרת. כמעט כולם בתפקיד שלי פחות או יותר – מרקוס ראשפורד, ראחים סטרלינג, ג'יידון סאנצ'ו, פיל פודן. ניסיתי ללמוד מכל אחד מהם קצת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי