ספרד בטירוף: באים לזכות ביורו. מוראטה: "מה תגידו עכשיו?"

"תצוגה היסטורית, חייתית וברברית", נכתב בתקשורת לאחר ה-0:6 על גרמניה. פראן טורס שבר שיא של 19 שנה. "סיטי לא צריכה את מסי כשהוא כבר אצלה". פויול בירך, דאגה מפציעת ראמוס. החלוץ סגר חשבון עם כל המבקרים

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד ספגה לא מעט ביקורות על יכולתה בתקופה האחרונה והגיעה למשחק נגד גרמניה עם הגב אל הקיר. להתפוצצות כזו אף אחד לא ציפה. "לה רוחה" הביסה 0:6 את גרמניה אתמול (שלישי), הנחילה לה את ההפסד הגבוה בתולדותיה במשחק רשמי והשיגה בסטייל את המקום בפיינל-פור של ליגת האומות בערב בו ניפצה לא מעט שיאים. ספרד הפכה לראשונה בהיסטוריה שכבשה שישיות נגד ארגנטינה (משחק ידידות במרץ 2018) וגרמניה. המגן חוסה גאיה המשיך להיות הקמע וב-12 משחקיו בנבחרת רשמה ספרד תשעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו.

כוכב המשחק היה פראן טורס, קשרה של מנצ'סטר סיטי, עדיין לא בן 21, שרשם שלושער ענק והיה לראשון מאז מייקל אואן במוקדמות מונדיאל 2002 שמוצא את הרשת של גרמניה שלוש פעמים. "ומה אם היכולת שלו סוגרת את הדלת בפני הגעה אפשרית של ליאו מסי למנצ'סטר סיטי בשנה הבאה?", נכתב ב"מארקה". "הוא היה פשוט אכזרי וקטלני. יצר מצבים, היה בכל מקום והשפיל את מנואל נוייר. כמה שנים טובות באמת נותרו לליאו מסי?". "כמה טוב הילד הזה", הייתה עוד כותרת. ב"אס" קיבל הקשר ציון לא שגרתי של ארבעה כוכבים

"כל שחקן חולם להבקיע שלושער בנבחרת ובטח נגד נבחרת כמו גרמניה", אמר טורס לאחר המשחק. "מהרגע הראשון לקחנו יוזמה, מנענו מהם לעשות את מה שהם יודעים ואנחנו מאוד מרוצים. אני מאוד נרגש מההעפלה לפיינל-פור ושמח מאיך שהנבחרת נראית. אני מקווה להמשיך ככה ברמה האישית זמן רב".

פראן טורס חוגג ערב בלתי נשכח | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

לואיס אנריקה היה כמובן מרוצה: "הרגשתי אושר ושמחה גדולה בערב, זה חשוב מאוד. הרגשנו מבפנים שהתוצאות האחרונות קיפחו אותנו. הקרדיט שייך לכולם, לא רוצה לציין שחקנים ספציפיים. כולם חייבים לעבוד יחד כדי להשיג ניצחון כזה. זה היה מאותם ערבים בהם הכל מסתדר. אני יודע היכן אני נמצא ולומד לחיות עם הביקורת. אנחנו לא כאלה טובים עכשיו ולא היינו 'רעים' כשהיו חסרים לנו שערים. כבשנו 13 שערים".

עוד הוסיף: "גרמניה שיחקה עם ה-11 הטובים ביותר שלה. מההתחלה נראינו מצוין, זה אחד המשחקים הטובים ביותר של הנבחרת בשנים האחרונות. השחקנים שיש כאן יכולים לייצג את ספרד בגאווה. יש לנו רשימה של 30 שחקנים. לחלוצים שלנו יש הרבה מאוד איכויות, הלוואי שיהיה לנו שחקן שיכבוש הרבה שערים באופן עקבי". המאמן זכה לשבחים מקרלס פויול חברו לשעבר בברצלונה שצייץ לאחר המשחק: "אתה לא יכול לדמיין כמה אני שמח עבורך על הניצחון הזה. אתה הטוב מכולם".

בכלי התקשורת יצאו מגדרם כמובן. "תצוגה היסטורית, חייתית, ברברית, ספרד התעללה בגרמניה", נכתב בשער "מארקה" שם הודפסה הספרה 6 בענק. "לואיס אנריקה יכול לצחוק על כולם. זו הייתה יצירת מופת. מחצית ראשונה מדהימה ובשנייה ספרד הריחה דם", הייתה כותרת נוספת. ב"אס" נכתב: "מכה היסטורית. פתאום פייבוריטים. ספרד הזו הולכת על היורו. לואיס אנריקה מצא לפתע שוער חדש, '9' מצוין וקבוצה חדשה. כל מה שנותר זה להתחיל לנצח מחוץ לבית".

כותרות העיתונים בספרד | צילום מסך: "מארקה" ו"אס"

אלברו מוראטה שכבש את השער הראשון בנגיחה נהדרת סגר חשבון עם העיתונאים: "עלינו לעשות את העבודה שלנו. שיחקנו טוב גם נגד שוויץ. אני רוצה לראות מה אנשים יגידו עכשיו. נגד נבחרת ענקית שהייתה לא מזמן אלופת העולם. יש שחקנים צעירים עם אמונה, הנבחרת מחוברת. זה היה המשחק הכי טוב שלנו עם לואיס אנריקה". החלוץ היה יכול לסיים עם שער כשכנראה נגזל ממנו שער חוקי בטענה לנבדל אבל אמר: "לא מתכוון למחות, אני מאוד שמח. אני חותם על זה שבכל משחק אכבוש אחד ויתבטל לי שער נוסף".

הדבר היחיד שהעיב על החגיגות היו הפציעות במחצית ראשונה. הקשר סרחיו קנאלס נטש כבר בדקות הפתיחה והקפטן סרחיו ראמוס, שעם משחקו ה-178 קפץ למקום השלישי בטבלת שיאני ההופעות במשחקי הנבחרות (לא רק באירופה), הוחלף בדקה ה-41 בשל פגיעת שריר. הוא בספק גדול למשחקים הקרובים והקריטיים של ריאל מדריד נגד ויאריאל ואינטר. בכל מקרה מייד לאחר המשחק העלה הקפטן תמונת ניצחון.

סרחיו ראמוס | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images

קצת מספרים מהערב ההיסטורי של ספרד:

קרלס פויול מברך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי