לב ישלם על השפלת הענק? "על חבל דק". אוזיל ושווינשטייגר תקפו

הנבחרת רשמה את הפסדה הגבוה ביותר במשחק רשמי והקפטן נוייר ספג שישייה ראשונה. ב"בילד" תקפו: "צריך לחשוב על מחליף ומייד, למה לא ראנגניק?". המנהל המקצועי מכחיש. המאמן: "יום שחור". קשר ארסנל הטריל בטוויטר

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה הגיעה למשחק בספרד עם חזה נפוח כשהיא מחזיקה במקום הראשון בבית בליגת האומות אך חזרה חפוית ראש עם תבוסה 6:0 – ההפסד הגבוה בתולדותיה במשחק רשמי. הגרמנים לא ספגו שישייה מאז מונדיאל 1958 כשהובסו 6:3 נגד צרפת. דווקא בערב בו מנואל נוייר הפך לשוער שלבש הכי הרבה פעמים את אפודת הנבחרת, הוא ספג שישייה ראשונה בקריירה שלו.

"לב נמצא על חבל דק", נכתב ב"בילד", עיתון הספורט הגדול במדינה. "האם הוא מסוגל להוביל את המאנשאפט להצלחה ביורו? או אולי יותר הגיוני לחשוב על מחליף כמו ראלף ראנגניק. הרי אוליבר בירהוף אמר שצריך למדוד אותו לפי התוצאות". "חרפת ענקית, פרידה עצובה ומשפילה מ-2020, ממש סחרחורת. אף אחד לא נקי – לא מנואל נוייר, לא טוני קרוס ולא המאמן הלאומי", נכתב ב"קיקר" שהיה עדין יותר, אם כי בכתבה אחרת ציינו את התבוסות המשפילות בתולדות הנבחרת.

אולם נראה שמעמדו של המאמן עדיין יציב. בירהוף אמנם הודה שהוא יכול להבין מה הרגישה ברזיל בתבוסה 7:1 בחצי הגמר במונדיאל 2014 ושמדובר במשחק קשה אך אמר: "האמון קיים. גם המשחק הזה לא משנה את זה". כשנשאל על המשחק ענה: "אין תירוצים. היו הרבה שחקנים מנוסים על המגרש. הם לא התנגדו בכלל למה שספרד עשתה. עלינו לעכל את מה שקרה".

שחקני נבחרת גרמניה מושפלים | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

לב: "זה היה יום שחור לגמרי. שפת הגוף של השחקנים, מלחמה – שום דבר לא היה על המגרש. שום דבר לא עבד על המגרש, לא התקפית ולא הגנתית. לא עשינו כלום חוץ מהמשקוף של סרג' גנאברי. עלינו לחשוב טוב על מה שהיה. אחרי ה-1:0 ויתרנו על הארגון, לא היינו מסודרים ופתחנו להם הרבה מרווחים. השחקנים לא תקשרו זה עם זה".

המאמן נשאל על עתידו והתחמק: "מבין שמפקפקים כרגע אבל אני מאמין בנבחרת. עלינו להסיק את המסקנות הנכונות". הוא התייחס גם לבואטנג, מאטס הומלס ותומאס מולר ואמר: "אין סיבה להחזיר אותם. אני מאמין בשחקנים שלי".

לא רק התקשורת ביקרה את המאמן אלא גם שחקני העבר. מסוט אוזיל שסיים את הסיפור בנבחרת ב-2018 צייץ בתזמון מדויק: "זמן להחזיר את ג'רום בואטנג". בסטיאן שווינשטייגר שגם כן היה חלק מהנבחרת שזכתה בגביע העולם ב-2014, אמר: "משהו חייב להשתנות. נבחרת גרמניה יכולה להפסיד לספרד אבל בטח לא להיות מושפלת בצורה כזו. יש ערכים מסוימים שגרמניה חייבת להציג והם לא היו על המגרש בשום זמן". בדקה ה-75 הגרמני הזהיר כי הנבחרת עלולה לספוג גם את השער השביעי.

המסר של שוונשטייגר ואוזיל

טוני קרוס ניסה לספק הסברים: "זו אחת התבוסות הכואבות בקריירה שלי. זה כואב. לא הייתה לנו שום הגנה. ספרד הראתה לנו הכל – איך לשחק עם הכדור, איך להתנהג בלי הכדור. יש לנו הרבה עבודה ואסור להתעלם ממה שקרה".

הקפטן מנואל נוייר אמר: "זה היה מאכזב מאוד עבור כולם, לא רק עבור שחקני ההגנה. שפת הגוף הייתה מאכזבת. היה עלינו לדבר יותר, להילחם, בטח אחרי שספגנו את השער הראשון. לא הייתה לנו מנהיגות ולא הייתה לנו תקשורת".

טוני קרוס | Javier Montano/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי