קסיאס עלה לכר הדשא לחגוג את האליפות: "רציתי לשחק"

פורטו זכתה בתואר ה-29 בתולדותיה, השוער לא שותף על אף הקמפיין שפתחו האוהדים לטובתו: "התגעגעתי לחזור לדרגאו אחרי 14 חודשים, זה לא היה תלוי בי אלא ברופאים". קונססאו: "רוצים להשלים דאבל נגד בנפיקה"

קבוצות: פורטו
(גודל טקסט)

פורטו זכתה אתמול (רביעי) באליפות 29 בתולדותיה לאחר ניצחון 0:2 על ספורטינג ליסבון. דנילו פריירה ומוסא מרגרה כבשו במחצית השנייה והחזירו את התואר שנדד אשתקד לבנפיקה ליסבון. אולם, סיפור המשחק היה מי שלא שיחק, אבל בהחלט חגג על כר הדשא – השוער הוותיק איקר קסיאס (39).

בימים האחרונים אוהדי פורטו החלו בקמפיין מיוחד ברשתות החברתיות #IkerCampeao – כשהם רצו לראות את השוער הספרדי משחק דקה אחת במחזורי הסיום ומקבל את מדליות האליפות – על אף התקף הלב שעבר בחודש מאי אשתקד, ובנוסף לכך חוזהו הסתיים בסוף יוני. זה כמובן לא קרה, אך השוער הספרדי ששיחק ארבע שנים במועדון בהן שמר 74 פעמים על שער נקי ב-156 משחקים – זכה לכבוד.

"לא צעדתי כאן בדרגאו כבר 14 חודשים, התגעגעתי מאוד", סיפר קסיאס. "אין ספק שהתרגשתי. הייתי רוצה לשחק כרגע, אני מודה לאוהדים על כל האהבה, אבל כמה שהייתי רוצה – זה לא תלוי בי אלא ברופאי המועדון".

על האליפות: "לדעתי זו אליפות נדירה ומיוחדת, אחרי הפגרה הקשה הזו בשל הקורונה. השחקנים היו טובים מאוד ומגיע לנו להיות אלופים". ואכן, קבוצתו של סרג'יו קונססאו ספגה 19 שערי בלבד, הציגה את ההתקפה הטובה ביותר (67 שערי זכות), וגברה על היריבה בצמד המשחקים הישירים.

עבור הבלם פפה היה מדובר בסגירת מעגל נפלאה. הוא זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות ב-2006 ו-2007 לפני שעבר לריאל מדריד. כעת השיג את התואר בפעם השלישית. "אנחנו ראויים לברכות על העבודה הקשה שעשינו, לא רק במשחק הזה. המטרה תמיד הייתה להיות אלופים. חשבנו על זה בכל רגע בבית. היינו מאוחדים, כולם הזדהו עם איזור הצפון. רצינו לתת להם את השמחה הקטנה הזו. הפסדנו יחד ובעיקר ניצחנו יחד. קבוצות רבות בחרו להוציא את השחקנים ל-15 ימי חופשה אבל אנחנו עבדנו, חיפשנו שלמות".

קונססאו: "זו הייתה תוצאה של עבודה קשה מצד כל עובדי המועדון. אני מקדיש את התואר למשפחה שלי שסובלת הרבה בתקופה הזו. אנחנו רוצים ליהנות מהרגע. הראינו לאורך כל הדרך שאנחנו רציניים, שאפתניים. לא כולם יודעים כמה השחקנים האלה עבדו קשה במהלך הסגר יותר מכדורגל, המדינה פורטוגל הכי חשובה. אני מתגעגע לאוהדים, הם השחקן ה-12 שלנו, הגעתי לכאן בגיל 16 ואני יודע את החשיבות שלהם. אבל אין מה לעשות".

קונססאו חוגג אליפות עם פורטו | MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images

לפורטו נותרו שני משחקי ליגה חסרי חשיבות כאשר בעוד קצת יותר משבועיים היא תרצה להשלים דאבל בגמר הגביע נגד בנפיקה. "זה המשחק הכי חשוב שלנו. נחגוג קצת ונתחיל להתכונן במלוא הרצינות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי