רודיגר: "קל לומר אל תגיב לגזענות כשאתה לא שחור"

אנטוניו רודיגר
אנטוניו רודיגר | טוויטר

אנטוניו רודיגר, הרכש הגרמני של צ'לסי, סיפר ל"סאן" על ההשפלות שספג מאוהדי לאציו כששיחק ברומא, על הציפיות מהבלוז ועל הסיבה שבגללה עבר מעמדת החלוץ לבלם

(גודל טקסט)

אנטוניו רודיגר, בלמה החדש של צ'לסי, גילה בראיון מקיף ל"סאן" שסבל בעונה שעברה מגילויי גזענות קשים אותם אף הגדיר "גיהנום" כשהיה שחקן רומא. הבלם הגרמני, שאמו נולדה בסיירה לאון ונקנה הקיץ על ידי הבלוז ב-31 מיליון ליש"ט, סבל מאוהדי לאציו שפגעו בו שוב ושוב בשל היותו שחור.

רודיגר סיפר שאוהדי הביאנקוצ'לסטי נהמו לעברו ללא הפסק בחצי גמר הגביע האיטלקי בעונה החולפת. רק כשהכרוז באולימפיקו איים שהמשחק יופסק, אוהדי לאציו אכן הפסיקו עם הקריאות.

"במצב כזה אתה פשוט מרגיש בודד", סיפר רודיגר, "אנשים אוהבים לומר לך להיישאר רגוע ולא לעשות כלום, קל לומר דבר כזה כשאתה לא שחור ולא מרגיש איך זה להיות שחור. כל אדם מגיב אחרת לקריאות האלה. יש כאלה שלא מגיבים, אחרים מגיבים ואני מבין גם את אלה וגם את האחרים".

ועדיין בלם נבחרת גרמניה שהגיע לרומא בקיץ 2015 משטוטגרט לא מצטער שעבר לשחק בסרייה A: "אני רק רוצה שייעשה צדק. אני רוצה שפיפ"א או ההתאחדות לכדורגל באיטליה תמנע מאנשים כאלה להיכנס למגרשים או תקנוס אותם. אני גם רוצה לציין שלמרות שכל הזמן מדברים על גזענות באיטליה, לא כל האיטלקים גזענים".

רודיגר שרשם 17 הופעות במאנשאפט יכול היה גם לשחק בנבחרת סיירה לאון, אבל בחר בגרמניה. הוא גדל ברחובות ברלין, שיחק בנוער כחלוץ והעריץ את תיירי הנרי. בגיל 16 הוסב לעמדת מגן. "אז לא הייתי גבוה", אומר הבלם שמתנשא לגובה של 1.91 מ', "אז הציעו לי לעבור לשחק בהגנה ולא סירבתי. הייתי טוב כך שגם כשכבר התחלתי לגבוה נשארתי בהגנה".


רודיגר. "אתגר לעצור חלוצים כמו וארדי ולוקאקו" (אתר צ'לסי) 

צ'לסי התעניינה בו כבר בקיץ שעבר, אבל פציעה בברך טירפדה את המעבר. "האמנתי באלוהים שיוציא אותי מהפציעה וזה קרה. זכינו בגביע הקונפדרציות והגשמתי את החלום לעבור לבלוז", הוסיף רודיגר, "זה לא היה פשוט להתאושש מהפציעה. עבדתי מאוד קשה. רציתי מאוד לשחק תחת אנטוניו קונטה. לא מכיר את הפרמייר-ליג, אבל אני יודע שהסרייה A יותר טקטית והאנגלית יותר פיזית. באנגליה תוקפים כל הזמן".

על החלוצים שיצטרך לעצור: " זה אתגר לעצור חלוצים כמו רומלו לוקאקו או ג'יימי וארדי. אני מאמין שאשתלב טוב בקבוצה למרות שאולי אגלה עצבנות בתחילה".

ובינתיים קונטה עצמו הביע חשש מתסמונת מוריניו. לדברי כתב המירור שליווה את צ'לסי במסעה באסיה אמר האיטלקי שהוא לא רוצה לסיים כמו המיוחד שזכה ב-2015 באליפות ופוטר בעונה שלאחר מכן. "אני והשחקנים רוצים להימנע מעונה גרועה שאחרי זכייה באליפות", ציין קונטה. על הרכש החדש אלברו מוראטה: "הוא צריך לשפר את מצבו הפיזי במהירות האפשרית כדי להתאקלם במהירות".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי