ויקטור סיקרט: לינדלוף יצליח להסתגל ליונייטד?

לינדלוף
לינדלוף | Gettimages

השבדי בן ה-22 הרשים בפיזיות שלו ביורו האחרון, השדים ומוריניו התלהבו אבל מהר מאוד הבינו שיהיה לו קשה להשתלב בפרמייר-ליג. במסע המשחקים בקיץ הוא ספג ביקורות, ב-21:45: יוכיח שהוא בשל לגדולות מול ריאל?

(גודל טקסט)

רומלו לוקאקו הוא הרכש הנוצץ עד כה הקיץ של מנצ'סטר יונייטד. ההחתמה של ויקטור לינדלוף עברה בשקט יחסי די כצפוי. לינדלוף הוא אחד השחקנים היותר אלמוניים שהגיעו לשדים האדומים בשנים האחרונות, למרות שרדפו אחריו יותר משנה. אחד מאלה שהמליצו עליו לז'וזה מוריניו היה זלאטן איברהימוביץ', ששיחק איתו בנבחרת שבדיה.

מנצ'סטר יונייטד שילמה הקיץ 31 מיליון ליש"ט עבור בלם בנפיקה, שבגיל 22 חתם לארבע שנים במנצ'סטר. במטבע השבדי זה נשמע אפילו עוד יותר מרשים – 350 מיליון קרונות.

ב-2015 שיחק לינדלוף במדי הנבחרת ביורו הצעירות, ואחת המטרות שהציבו לו היתה לעצור את הכוכב הפורטוגלי ברנרדו סילבה ששיחק איתו בבנפיקה. העונה השניים כבר יפגשו בליגה של הגדולים ביותר בדרבי של מנצ'סטר.

לינדלוף יליד ואסטרס שרחוקה 100 ק"מ משטוקהולם, בירת שבדיה זוהה ככישרון בגיל צעיר וכבר כשהיה בן 16 עשה את הופעת הבכורה בבוגרים של ואסטרס שהיתה בליגה השלישית. סקאוטים של בנפיקה התרשמו והציעו לו להגיע למועדון.


הרשים בנבחרת הצעירה, לינדלוף (Gettyiamges)

שלוש שנים שיחק בקבוצת הבת של מועדון הפאר הפורטוגלי והוסט לעמדת הבלם, אחרי ששיחק כמגן ימני בוואסטרס. ההופעה הטובה שלו ביורו עד גיל 21 לא הזניקה אותו מיד לקבוצה הבוגרת, וראשי בנפיקה שקלו לשלוח אותו בהשאלה לוויאדוליד, ואפילו למכור אותו למידלסברו בשלושה מיליון ליש"ט. למזלו, שני הבלמים הקבועים של הקבוצה נפצעו, ומאז לינדלוף הפך לשחקן קבוע בהרכב והפגין יכולת נפלאה. בפורטוגל התלהבו מהמהירות שלו, מבניית ההתקפות מאחור, מהאגרסיביות וממשחק הגובה של השחקן בעל 187 הס"מ. אירונית היא העובדה שהוא היה זה שדייק בפנדל המכריע בגמר מול פורטוגל ושלח את הסלסאו ואת סילבה הביתה מאוכזבים.

יונייטד עצמה החלה לעקוב אחריו ביורו 2016, אליו הוזנק ממש ברגע האחרון. באופן טבעי הופנו הזרקורים לזלאטן איברהימוביץ', אבל ההצטיינות של לינדלוף משכה אליו התעניינות רבה. אשתקד השדים האדומים רדפו אחריו והציעו 45 מיליון ליש"ט לפי דיווחים, אך נידחו. כנראה שזה השתלם כי העונה הוא הגיע בהרבה פחות.

הרכש השבדי הצעיר הוא בדיוק ההיפך מהכוכבים הנוצצים פול פוגבה ורומלו לוקאקו. אחד ששומר על חיים צנועים ומעיד על עצמו שמגיל צעיר הגיבור שלו היה לואיזאו, איתו זכה לשחק בבנפיקה.

אחרי מסע המשחקים של יונייטד בארה"ב טענו פרשנים באנגליה שהשבדי עוד צריך להוכיח את עצמו, בעיקר משום שבמשחקי ההכנה הוא לא הבריק. מוריניו משוכנע שיגיע רחוק, וגם בבנפיקה נזקק לזמן כדי להתאקלם ולהטביע את חותמו. "ברור שזה לוקח זמן להסתגל לכדורגל האנגלי, אבל בכל יום אני מרגיש קצת טוב יותר", אמר לאחרונה בראיון ל"אפטונבלדט" השבדי.


כבר ספג ביקורות (Gettyimages)

מנגד, ב"טיימס" האנגלי לא חיכו הרבה לפני שהגדירו אותו בתור "אחד הפלופים הגדולים של מסע המשחקים בארה"ב". בניצחון 0:3 על ואלרנגה באוסלו זכה הבלם ל-45 דקות בהרכב ונראה יציב. "אהבתי לשחק על אדמת סקנדינביה שוב. הרגשתי טוב מאוד במשחק", סיפר בסיום.

מוריניו הסביר שההסתגלות של לינדלוף ליונייטד תיקח זמן. בבנפיקה להחזיק הרבה זמן בכדור, בעוד שבליגה האנגלית אין זמן לחשוב. "בנפיקה שולטת בליגה בקלות ומשחקת נגד יריבות חלשות", הסביר המיוחד, "לבוא ליונייטד בגיל 22 כשאתה נחשב לכוכב, זה קשה. יונייטד היא קבוצה ענקית. אתה צריך להבין היכן אתה נמצא ויש עליך המון אחריות, אבל אני מרוצה ממנו עד כה".

כתב ה"רקורד" הפורטוגלי, סרג'יו קרינתיאנס, היה נחרץ: "מוריניו מכיר אותו טוב, אבל עשוי להיות מופתע. הוא לא מספיק פיזי לליגה האנגלית". ב-21:45: מבחן אמיתי ראשון לשבדי מול העוצמה של ריאל מדריד. המיוחד יתחרט?


מספיק פיזי להתחרות בפרמייר-ליג? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי