קוטיניו: "לא רק ההגנה אשמה במצב של ליברפול"

קוטיניו
קוטיניו | Getty

אחרי ה-4:1 המהדהד לטוטנהאם, כוכב המייטירדס הגן בראיון על חבריו לקבוצה: "אנחנו צריכים לעבוד קשה על מצבים של בעיטות חופשיות ובעיטות מהאגפים". סונס: "לפעמים שחקן אחד טוב בהגנה עושה את כל ההבדל"

(גודל טקסט)

קשר ליברפול פיליפה קוטיניו, ששמו נקשר כל העת למעבר לברצלונה, מתעסק כיום בבעיות של ליברפול.

אחרי התבוסה 4:1 לטוטנהאם הוא דיבר לראשונה ואמר ל-"מירור" שאין טעם להאשים את ההגנה בלבד בשערים שספגה וכל הקבוצה צריכה להירתם לניסיון לא לספוג יותר שערים טיפשיים.

ליברפול רשמה את היכולת ההגנתית הכי גרועה שלה מאז 1965 כאשר ספגה כבר 16 שערים העונה בתשעת מחזורים כאשר 15 מהם נספגו בחוץ, כולל תבוסות בלתי נסבלות מבחינת האוהדים – 5:0 מול מנצ'סטר סיטי ו-4:1 נגד טוטנהאם בוומבלי.

קוטיניו
קוטיניו. המליץ לקלופ מה לעשות (AFP)

קוטיניו הגיב לדברי שחקן ומאמן ליברפול לשעבר, גרהאם סונס, שאמר כי יורגן קלופ זקוק למישהו שיארגן לו את ההגנה. הברזילאי אמר: "לא רק ההגנה אשמה אלא כל הקבוצה. בשער הראשון שספגנו המהלך החל כאשר כולם הגנו ולא רק שחקני ההגנה. אנחנו חייבים לשפר את המצב הזה במהירות האפשרית כדי להתחיל לנצח. המצבים האלה מנצחים משחקים וצריכים להיות יותר מרוכזים. אם אתה סופג שער בדקה הרביעית זה מערער את כל הקבוצה. אם אתה סופג לאחר מכן בדקה ה-12 זה כבר הרסני".

קוטיניו גם לא היסס להציע לקלופ מה לעשות: "אנחנו צריכים לעבוד קשה על מצבים של בעיטות חופשיות ובעיטות מהאגפים". סונס הציע לקלופ לעשות הכל להביא את וירג'יל ואן דייק לקבוצה בינואר: "לפעמים שחקן אחד טוב בהגנה עושה את כל ההבדל. את צריך בלם טוב ומנהיג מאחור כמו שהיה טוני אדמס או ג'יימי קראגר".

קלופ
קלופ. ההגנה הגרועה זה למעלה מ-50 שנים (AFP)

"מירור" השווה בין עידן רפא בניטס, ברנדן רוג'רס ויורגן קלופ במספרים ולפחות מבחינה הגנתית קלופ הכי גרוע. הוא שמר על רשת נקייה רק ב-29.87 אחוז מהמשחקים, אחריו רוג'רס 35.25% ובניטס היה הכי יעיל בהגנה כמובן עם 45.61% של רשתות נקיות. גם באחוזי הניצחון בניטס מוביל עם 55.3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי