מוריניו: שחקני סיטי כל הזמן נופלים. פפ: אני והוא כמו תאומים

גווארדיולה ומוריניו
גווארדיולה ומוריניו | טוויטר

לפני הדרבי (ראשון, 18:15, ישיר בספורט2) המלחמה בין המאמנים נמשכת, המשחק ישבור שיא צופים למשחק פרמייר-ליג, וישודר ב-198 מדינות. לפני כן, ליברפול תארח את אברטון (16:00), ארסנל אצל סאות'המפטון (14:00)

(גודל טקסט)
"יום ראשון הגדול" באנגליה חוזר מחר (ראשון) עם שני משחקי דרבי גדולים. המנה הראשונה תהיה הדרבי של ליברפול מול אברטון (16:00, שידור ישיר בספורט2) והעיקרית תהיה הדרבי בין ז'וזה מוריניו ומנצ'סטר יונייטד למנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה (18:15, שידור ישיר בספורט2), כל זאת אם מזג האוויר באנגליה יאפשר לשחק, מאחר וצפוי לרדת שלג בעיר בסמוך לשריקת הפתיחה. וגם: סאות'המפטון תארח את ארסנל (14:00, שידור ישיר בספורט2).



מנצ'סטר יונייטד – סיטי (18:15, ישיר בספורט2)
כל הקבוצות הגדולות בפרמייר-ליג יחזיקו אצבעות לשדים האדומים, שינסו לעצור את יריבתם העירונית באצטדיון אולד טראפורד. הפסד של ז'וזה מוריניו כנראה יסיים את קרב האליפות באנגליה, מפני שסיטי יכולה להגדיל את הפער בצמרת ל-11 נקודות. הדרבי של מנצ'סטר אמור להיות אחד המשחקים הנצפים בתולדות הכדורגל העולמי, כש-198 מדינות ישדרו את המשחק ורק ארבע מדינות לא יעבירו את המשחק בשידור חי – בהן קובה וצפון קוריאה. ב"סקיי ספורט" טוענים ששיא הצפייה של משחק פרמייר-ליג, שעמד עד כה על 4 מיליארד צופים בדרבי של מנצ'סטר ב-2012, צפוי להישבר. זה גם יהיה המשחק היקר אי פעם, כאשר על כר הדשא ירוצו שחקנים בשווי 650 מיליון ליש"ט, ושחקנים בסך 220 מיליון ליש"ט פצועים.


גם המאבק הפסיכולוגי כבר בשיאו. חלוץ סיטי, גבריאל ז'סוס, היטיב לבטא את ההרגשה לקראת משחק העונה, ואמר שהוא רואה הקבלה בין המשחק לקרב בין ברזיל וארגנטינה. מוריניו כמובן לא נשאר חייב ואמר את המילה האחרונה: "השחקנים של מנצ'סטר סיטי כל הזמן נופלים. אם יש משב רוח קטן הם כבר על דשא". הוא גם יצא נגד פפ וטען שהוא מקבל יחס מועדף מאופ"א שלא קנסה אותו על כך שענד על מעילו את הסמל שקרא לשחרור העצורים בקאטלוניה: "באופ"א מנסים להילחם במסרים פוליטיים ואפילו ניסו להחרים את הפופי (הפרח האדום שמסמל את הרוגי מלחמת העולם הראשונה בבריטניה), אבל נתנו לפפ ללכת עם הסמל הצהוב ונתנו לו לדבר חופשי על הבעיות הפוליטיות בארצו", אמר מוריניו. "אני מכיר את פפ שנים ויודע מה הוא חושב על הבעיות בקאטלוניה, אבל לערב ספורט עם פוליטיקה? לי לא יתנו לעשות דבר דומה. עבורנו זה רק שלוש נקודות, אבל אצל האוהדים הניצחון בדרבי זה דבר מיוחד".

MIRROR SPORT: They think it's fall over #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/Ggdq1kXGYE

— Neil Henderson (@hendopolis) December 8, 2017

גווארדיולה מצדו הצהיר: "מוריניו רוצה כל הזמן לזכות בתארים, ואני לא רוצה לזכות בהם פחות ממנו. במובן הזה אנחנו כמו תאומים". סיטי עשויה לשבור שיא בכל הזמנים באנגליה אם תרשום ניצחון 14 רצוף העונה בפרמייר-ליג, כאשר לפני שבוע השוותה את השיא של פרסטון, ארסנל וצ'לסי, בעוד שיונייטד לא הפסידה 40 משחקים באולד טראפורד, פפ הוסיף: "אני לא חושב על השיא. אני מתעסק באיך ננצח את המשחק. לא משנה התוצאה אנחנו לא נזכה באליפות בדצמבר".


בפן המקצועי פול פוגבה מושעה ביונייטד ונמניה מאטיץ' ישחק, אבל הוא לא כשיר לחלוטין. גווארדיולה יחליט ברגע האחרון האם וינסנט קומפני כשיר. דויד סילבה שהיה פצוע יחזור לשחק, כמו שניבא מוריניו באמצע השבוע. ב-BBC ניסו להראות מי ה-11 הכי טובים בעיר ורק ארבעה משחקני יונייטד ברשימה: דויד דה חאה, אריק באיי, פול פוגבה (שלא ישחק) ו-רומלו לוקאקו.


בצד האדום של מנצ'סטר צריכים להתייחס להתמודדות מול היריבה העירונית בכובד ראש, מפני שיונייטד הפסידה 7 מ-12 משחקיה האחרונים נגד סיטי.

The rivalry between Jose Mourinho and Pep Guardiola will resume for real in Sunday's seismic #ManchesterDerby showdown at Old Trafford. pic.twitter.com/7UZv9Ku5PJ

— SuperSport (@SuperSportTV) December 8, 2017

ליברפול – אברטון (16:00, ישיר בספורט2)
הכושר האדיר שהמייטירדס נמצאים בו מפחיד את הטופיז. אם ליברפול לא תפסד מחר את המשחק, היא תשווה את שיא משחקי הדרבי ללא הפסד עם 15 משחקים. הפעם הקודמת הייתה בתקופת הזהב של הקבוצה בשנים 1972-1978. מנגד, אברטון לא ניצחה 18 משחקים באנפילד, וזו סידרת המשחקים הגרועה ביותר של הקבוצה במשחקים מול הקבוצה העירונית. שתי הקבוצות ייפגשו שוב בגביע האנגלי.


סאידו מאנה עשוי להיות הראשון שיכול לכבוש בשלושה משחקי דרבי ראשונים שלו בהיסטוריה של ליברפול. הקפטן גורדן הנדרסון, שנח בהצגה 0:7 על ספרטק מוסקבה בליגת האלופות באמצע השבוע, ישוב להרכב, אלברטו מורנו ייעדר בגלל פציעה בקרסול ועשוי להחמיץ שישה שבועות. יורגן קלופ אמר על המשחק: "לפי חומר השחקנים שיש באברטון, הם צריכים להיות קבוצת צמרת. אם לא בין שש הראשונות, אז במקום השביעי. ראיתי את ארבעת המשחקים האחרונים שלהם, והם נמצאים בתקופה טובה".


ביום חמישי אברטון ניצחה בליגה האירופית את אפולון 0:3, ועשתה זאת עם 11 שינויים בהרכב. כל השחקנים יחזרו, כולל פיל ג'אגיילקה, שחוזר מפציעה. סאם אלרדייס, שאושש קצת את אברטון עם שני ניצחונות מאז שהגיע, אמר: "נגיע לדרבי הזה בלי פחד, כי אז אתה רק נותן לליברפול לרמוס אותך. הלחץ רק עליהם ולכן יורגן קלופ צריך לחשוש מאיתנו ולא ההיפך".

Who is likely to play for #LFC and @Everton tomorrow?

Find out with our team news round-up: https://t.co/DS7N65N41hpic.twitter.com/wcYHWGG339

— Liverpool FC (@LFC) December 9, 2017

סאות'המפטון – ארסנל (14:00, ישיר בספורט2)
ארסן ונגר מקווה שחניכיו יתאוששו מההפסד 3:1 למנצ'סטר יונייטד במחזור הקודם, וטוען שהתוצאה שיקרה: ב-70 אחוז מהמשחק שלטנו בכדור ושיחקנו כדורגל הרבה יותר מרשים. אחרי האכזבה מהמשחק נגד יונייטד יש לנו בעיות אחרות מאשר לחשוב על זכייה באליפות. אנחנו צריכים לחשוב תמיד רק על המשחק הבא. לדבר על התואר היום זה הדבר הכי לא ריאלי". שקורדאן מוסטאפי, שנפצע מול יונייטד, ייעדר מהמשחק.


במאי האחרון סאות'המפטון הפסידה בבית לארסנל 2:0, וזה היה הפסד ראשון מול התותחנים באצטדיון המקומי אחרי שישה משחקים. הסיינטס בכושר לא מרשים וניצחו רק משחק בשישה משחקים אחרונים. המאמן של הסיינטס, מאוריסיו פלגרינו, אמר: "אנחנו צריכים למצוא פתרונות איך לנסות להגיע למצבי כיבוש בכל משחק".


ארסן וונגר. מקווה להתאושש מהתבוסה ליונייטד (AFP)
ארסן וונגר. מקווה להתאושש מהתבוסה ליונייטד (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי