"פיני זהבי תמיד שם, הסוכן ששלט הכי הרבה זמן"

פיני זהבי
פיני זהבי | צילום מסך

"גרדיאן" האנגלי החמיא לסוכן העל הישראלי, שהיה מעורב לאחרונה בהעברה היקרה בכל הזמנים של ניימאר לפאריס סן ז'רמן: "הוא בעל הרגישות הפוליטית הכי גבוהה, לעומת מנדש שהתשתמש בחברות קש להעלמת מיסים"

(גודל טקסט)

סוכן השחקנים הישראלי פיני זהבי, מי שהיה האיש הבולט והמוביל בעיסקת העברת ניימאר מברצלונה לפאריס סן ז'רמן תמורת 222 מיליון יורו, זכה לכתבה אוהדת ב"גארדיאן". העיתון האנגלי שהזכיר לכולם כי למרות שהוא המבוגר בחבורת סוכני העל, זהבי עדיין נמצא בכל מקום בעסקאות הגדולות בעולם ולמעשה עד כה הוא הסוכן שהוביל הכי הרבה זמן את השוק.

העיתון כתב כי ז'ורז' מנדש (בין היתר סוכנם של כריסטיאנו רונאלדו, דויד דה חאה וז'וזה מוריניו), מינו ראיולה (פול פוגבה, ג'אנלואיג'י דונארומה וזלאטן איברהימוביץ'), ג'ונתן ברנט (גארת' בייל), פרננדו פליצ'ביץ' (אלכסיס סאנצ'ס) וקיה ג'וראבישאן (פיליפה קוטאיניו) שלשלו לחשבונם 200 מיליון ליש"ט מעיסקות שעשו בשנה האחרונה והם שולטים על שוק שחקנים שרשומים אצלם ששוויו כיום עומד על שני מיליארד ליש"ט.

לשיא הגיע ראיולה האיטלקי שקיבל 42 מיליון ליש"ט מתוך 89 מיליון ליש"ט ששולמו על ידי מנצ'סטר יונייטד ליובנטוס על העברת פוגבה. יונייטד גם שילמה כעת 15 מיליון ליש"ט לפליצ'ביץ', סוכנו של אלכסיס סאנצ'ס, למרות שדמי ההעברה על הצ'ילאני עמדו רק על 20 מיליון ליש"ט. תחקיר אופ"א שפורסם רק בשבוע שעבר גילה שב-2,000 עסקאות שנעשו בין השנים 2014 ל-2017, הסוכנים זכו לעמלה של 12.6 אחוז והימים בהם היו מקבלים 10 אחוז מכל עסקה הסתיימו.

הסוציולוג האיטלקי פיפו רוסו שרואיין לעיתון קבע: "הקבוצות רואות היום בסוכנים חלק מהעסקה והמועדונים לא רוצים להפסיק זאת. הכסף שזורם רק לכיסם של השחקנים מעיד על כמות הכספים שיש היום בשוק". בין פברואר 2016 לינואר 2017 פרסמה ההתאחדות האנגלית כי סוכני כדורגל הכניסו לכיסם 220 מיליון ליש"ט, עלייה של 38 אחוזים מהשנה הקודמת. יש דוגמאות לשחקני על שמינו את אנשי המשפחה שלהם לסוכנים כמו במקרה של ליאו מסי וניימאר שמינו את אבותיהם, סרחיו ראמוס ופפ גווארדיולה שאחיהם משמשים כסוכניהם ומאורו איקרדי שמיוצג על ידי אישתו, אך עדיין יש סוכני על בשטח.


זהבי עם פרגוסון. "בעל הרגישות הפוליטית הכי גבוהה" (Gettyimages)

ובתוך כל העולם המשוגע הזה נמצא פיני זהבי.  קיה ג'וראבשיאן האירני, סוכנו של קוטיניו שעבר תמורת 142 מיליון ליש"ט מליברפול לברצלונה, עובד עם זהבי מאז עסקאות קרלוס טבס וחאבייר מסצ'ראנו ולמעשה קודם על ידי הישראלי, אבל ג'ורבשיאן היה שנוי במחלוקת בגלל שהחזיק בכרטיסים של שני הארגנטינאים, ובהתאחדות האנגלית שלא הסכימה שהם יהיו שייכים לצד שלישי קנסו אותו ב-5.5 מיליון ליש"ט. "זהבי ממשיך להיות הכח המניע מאחורי האיראני ומאחורי סוכנים בכירים אחרים מסביב לגלובוס כמו פאלי רמדני המקדוני שמחזיק בחברת ליאן ספורטס הגרמנית", נכתב בעיתון הגרמני.

"הוא תמיד נמצא שם", התייחס רוסו לזהבי. "יש לו רשת חובקת עולם והוא מוכשר מאוד בשמירת קשרים עם כולם. זה מה שעשה אותו סוכן נצחי שמעורב בכל כך הרבה עסקאות. הוא היה אחת מדמויות המפתח בהעברת ניימאר, חבר של מנדש ומעולם לא היה לו מאבק עם ראיולה. הוא הסוכן בעל הרגישות הפוליטית הכי גבוהה. לפני כמה שנים הייתי אומר שמנדש הסוכן מספר אחד בכל הזמנים, אבל בגלל שהשתמש בחברות קש כדי להעלים כספים אני רואה בזהבי הסוכן ששלט הכי הרבה זמן".

עוד נאמר בכתבה שכרגע מבחינה כלכלית למנדש יש שחקנים בשווי 700 מיליון ליש"ט והוא מוביל בעולם לפני החברה שהקים ברנט, סוכנו של גארת' בייל, בה רשומים 200 כדורגלנים. במקום השלישי נמצא ראיולה ורביעית נמצאת "יוניק ספורט" האנגלית אליה משתייך הארי קיין.


מנדש. מוביל מבחינה כלכלית (Gettyimages)

לפי "גרדיאן", סוכנים אחרים מנסים להיכנס כעת לזירה בנוסף לזהבי וחמשת הסוכנים שהוזכרו למעלה. המומחה להעברות בדרום אמריקה, מתיאס ליפמן, אמר: "לפעמים כמה סוכנים מעורבים בעסקה אחת וזה עושה אותה הרבה יותר יקרה. השחקן הוא החשוב ביותר בכל עסקה ואם הוא רואה שסוכן אחר יכול לעזור לו יותר הוא יפנה אליו. זה שוק הוגן בו האינטליגנטים יותר גוברים על אלה שפחות חכמים מבין הסוכנים".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי