פרדיננד: "שמוריניו לא יצפה שהשחקנים יהיו לצידו", ליניקר: "חרפה"

ריו פרדיננד
ריו פרדיננד | Gettyimages

הפרשנים באנגליה תוקפים את המיוחד לאחר שאמר שלשחקניו אין מספיק אופי. "אני בטוח שגם האוהדים לא אוהבים את זה", אמר בלם העבר. בינתיים, הפורטוגלי צריך לנצח בשבעת המשחקים הקרובים ורוצה לצרף את ויטסל

(גודל טקסט)

ז'וזה מוריניו לא זוכה להרבה רגעים של נחת. אחרי התיקו 0:0 של מנצ'סטר יונייטד נגד קריסטל פאלאס בשבת, הפרשנים שוב בעקבותיו. ריו פרדיננד תקף אותו ב-BT ספורט על כך שהוא הצהיר בראיון לערוץ הספרדי "אוניברסריו" כי "לוק שואו, אנטוני מרסיאל, ג'סי לינגרד ומרקוס רשפורד צריכים להראות יותר אופי. כשאני מדבר על בגרות אני מדבר על בגרות בחיי היום יום שלהם. בתקופה שלי היינו יותר גברים, היינו יותר בוגרים ומוכנים לחיים. כרגע הם ילדים מפונקים".

פרדיננד טען שהדברים של מוריניו מעכירים את האווירה בקבוצה וגורמים לשחקנים שלו חוסר ביטחון. "כשאתה רומס ארבעה-חמישה משחקני ההרכב שלך וטוען שהמנטליות שלהם לא מספיק טובה אל תצפה שהשחקנים האלה יהיו בצד שלך כמאמן כשאתה צריך אותם". בלם העבר של יונייטד הוסיף כי הוא לא מערער על דברי הפורטוגלי וייתכן שהוא צודק מקצועית, אבל טועה כשהוא עושה את הדברים פומבית במקום לסגור את העניינים עם השחקנים בשקט ולהעביר את המסרים שלו בדלתיים סגורות.

"כל מאמן צריך לחפש את השחקנים שהוא חושב שיוכל לקדם, לייעץ להם ולומר כל מה שהוא חושב, הכל בארבע עיניים ולא בראיונות מתוקשרים. לא להביך אותם מול הקבוצה שלהם שקוראת את הדברים האלה בתקשורת. אני בטוח שגם האוהדים לא אוהבים את זה" סיים פרדיננד. גם גארי ליניקר הצטרף לביקורת וכבר לפני המשחק צייץ: "אם הציטוטים האלה של מוריניו אכן נאמרו זו פשוט חרפה".


פרדיננד. לא אהב דבריו של המיוחד (Gettyimages)

כזכור, מוריניו הצהיר ביום שישי האחרון לפני התיקו עם פאלאס, כי הוא בטוח שעד ינואר יונייטד תתברג בין ארבע הראשונות בפרמיירליג. אבל ב"דיילי מירור" פורסם היום (שני) שהפורטוגלי חייב לנצח את שבעת המשחקים שנותרו לו עד אז, וזו נראית משימה קשה יותר מאשר לשכנע את הפרלמנט האנגלי לתמוך בתוכניות הברקזיט של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. אלה שבעת המשחקים הקרובים של יונייטד בליגה: 1 בדצמבר (סאות'המפטון, חוץ), 5 בדצמבר (ארסנל, בית), 8 בדצמבר (פולהאם, בית), 16 בדצמבר (ליברפול, חוץ), 22 בדצמבר (קרדיף, חוץ), 26 בדצמבר (האדרספילד, בית), 30 בדצמבר (בורנמות', בית).

בינתיים, מוריניו עוד עסוק בעונה הנוכחית, אבל כבר חושב גם על העונה הבאה. ב-ESPN פורסם שהנסיעה שלו למחנה נבחרת בלגיה בשבוע שעבר לא הייתה רק בגלל הבעיות של רומלו לוקאקו, אלא גם כדי לעקוב אחרי אקסל ויטסל מבורוסיה דורטמונד, אותו הוא רוצה לרכוש בקיץ, אולי אפילו כמחליפו של פול פוגבה, אבל הוא עדיין צריך לשכנע את הנהלת הקבוצה שעדיף לה להשקיע בשחקן שיהיה בקרוב בן 30 מאשר בצרפתי שצעיר ממנו.

מוריניו ראה את ויטסל במשחק המאה של הקשר בנבחרת בלגיה, שניצחה 0:2 את איסלנד במסגרת ליגת האומות. הפורטוגלי רצה להחתים את ויטסל עוד כשעדיין שיחק בבנפיקה ליסבון וזניט סט. פטרסבורג. הבלגי הגיע לדורטמונד מטיאנג'ין קוונג'יאן הסינית תמורת 18 מיליון יורו וכרגע הוא אחד השחקנים הבולטים בה ולא ברור אם ירצה לעזוב או אם השוורצגלבן ירצו למכור את הקשר שחתום בקבוצה עד 2022.


מוריניו. רוצה לצרף את ויטסל (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי