גווארדיולה: "מבחן קשה", סארי: "לא יודע איך לעצור את פפ"

מאוריציו סארי עם פפ גווארדיולה
מאוריציו סארי עם פפ גווארדיולה | Gettyimages

שני המאמנים מתכוננים לקרב בין צ'לסי לסיטי בשבת (19:30, ספורט1), הפסד של הבלוז ירחיק אותם 13 נקודות מהצמרת. קלופ לקראת בורנמות' (14:30): "המטרה היא לאו דווקא להפעיל לחץ על סיטי בצמרת"

(גודל טקסט)
שבוע עמוס של שלושה מחזורי פרמיירליג יסתיים מחר (שבת) במשחק ענק בסטמפורד ברידג', בו תארח צ'לסי את מנצ'סטר סיטי בניסיון לבלום את שחקני פפ גווארדיולה בדרך לתואר נוסף. ליברפול שתתארח בבורנמות' וטוטנהאם שתשחק בלסטר יפקחו עין אחת על משחקי ליגת העל השבוע במטרה להגיע למשחק על העלייה לשמינית הגמר במצב רוח טוב.


בורנמות' – ליברפול (14:30, שידור ישיר בספורט1)
ליברפול חייבת לנצח אם היא רוצה לסיים את המחזור במקום הראשון, כמובן בהתאם למשחק של סיטי וצ'לסי. אחרי שניצחה את ברנלי 1:3 באמצע השבוע, היא תיתקל במשוכה גבוהה בשם בורנמות' שיכולה להיות מסוכנת. יורגן קלופ יחסר את ג'ו גומס, שנפצע נגד ברנלי וייעדר כחודש וחצי, וחייבת לשמור גם על כוח למשחק המכריע נגד נאפולי אותה יהיו חייבים לנצח 0:1 או בהפרש שני שערים כדי להבטיח עלייה לשמינית. גם דיאן לוברן יחסר בהגנה ולדברי המאמן, סאדיו מאנה עדיין לא יהיה כשיר למשחק מחר בגלל חתך ברגלו. בורנמות', שניצחה את האדרספילד במחזור האחרון 1:2, רשמה לפי כן ארבעה הפסדים רצופים. קשר הקבוצה לואיס קוק נפצע וייעדר תשעה חודשים.


יורגן קלופ אמר לקראת המשחק: "המטרה הראשונה שלנו היא לאו דווקא להפעיל לחץ על סיטי בצמרת. ניצחון על בורנמות' זה מספיק מלחיץ". ליברפול ניצחה ארבעה מתוך ששת המשחקים נגד בורנמות' בפרמיירליג, כולל 0:4 לפני 12 חודשים בויטאליטי סטדיום. בורנמות' ניצחה רק פעם אחת את ליברפול בליגה, 3:4 בדצמבר 2016.


קלופ.
קלופ. "ניצחון על בורנמות' יהיה מספיק" (Gettyimages)


ארסנל – האדרספילד (17:00, שידור ישיר בחגיגה אנגלית בספורט1)
התותחנים יושבים על 20 משחקים רצופים ללא הפסד, והם זקוקים לשמונה משחקים נוספים בכל המסגרות על מנת להשוות שיא מועדון. הם ינסו לחזור למסלול הניצחונות אחרי ה-2:2 באולד טראפורד נגד מנצ'סטר יונייטד, על רקע פרשת גז הצחוק שחלק משחקניה שאף במסיבה באוגוסט. המועדון הודיע שידרוש מהם הסברים. מכה קשה נוספת לארסנל היא הפציעה של רוב הולדינג, שייעדר מהמגרשים בין שישה ל-10 חודשים אחרי שקרע את הצולבת בברכו במשחק באולד טראפורד וייצטרך לעבור ניתוח. גרניט ג'אקה חוזר אחרי השעייה, מסוט אוזיל וארון ראמזי בספק. לורן קושילני עשוי לרשום דקות ראשונות בליגה מאז הפציעה שלו במאי.


אוניי אמרי על המשחק: "האדרספילד אולי בתחתית, אבל ילחצו אותנו חזק. הם ניצחו בוולבס. הם יבואו לעשות לנו חיים קשים". התותחנים לא הפסידו 10 משחקים נגד האדרספילד, וניצחו שמונה.


מנצ'סטר יונייטד – פולהאם (17:00, שידור ישיר בספורט2)
זו תהיה הזדמנות מצוינת לז'וזה מוריניו לצבור ניצחון ראשון באולד טראפורד מאז 28 באוקטובר, אחרי שלוש תוצאות תיקו בליגה. פולהאם של קלאודיו ראניירי אומנם צברה ארבע נקודות בשלושה משחקים אותם ניהל, אבל היא יריבה קלה יחסית לשדים האדומים. כמה שחקנים יעברו מבחן כשירות למשחק, ביניהם אנטוני מרסיאל, לוק שואו, אריק באיי ופיל ג'ונס. אשלי יאנג, שהיה מושעה, יחזור לסגל.


מוריניו.
מוריניו. "לפולהאם יש פוטנציאל לעשות לנו חיים קשים" (Gettyimages)


ז'וזה מוריניו טען לקראת המשחק כי הוא לא ייתן צ'אנס לפרד הברזילאי לשחק כל עוד יונייטד לא תתחזק בהגנה. לדברי מוריניו, פרד שלא היה בסגל לארסנל מתקדם צעד אחר צעד: "יש עוד כאלה שחקנים בקבוצות אחרות שההתאקלמות שלהם איטית. יש כאלה ששיחקו פחות ממנו. אם יהיו לנו שחקני הגנה טובים ולא נצטרך חיזוק להגנה בקישור העתיד יהיה חיובי מאוד לפרד".


יונייטד ספגה עשרה שערים בבית העונה, יותר ממה שספגה בכל עונת 2017/18 באולד טראפורד. מוריניו אמר על המשחק מחר: "אין לנו שום תירוצים אם לא ננצח, למרות ההרכב החסר". מוריניו, שהחליף את קלאודיו ראניירי בצ'לסי ב-2004, החמיא לאיטלקי שזכה עם לסטר באליפות ב-2016 ואמר עליו: "הוא אחד המנג'רים החשובים בהיסטוריה של הפרמיירליג ולכן יש לפוהאם פוטנציאל לעשות לנו את החיים קשים. המיקום בטבלה לפעמים משקר".


מנצ'סטר יונייטד ניצחה 21 מ-23 משחקי הבית האחרונים שלה נגד פולהאם, שהניצחון האחרון שלה באולד טראפורד היה ב-2003. אם יונייטד תסיים בתיקו רביעי ברציפות בפרמיירליג היא תעשה זאת לראשונה מזה 26 שנה.


Jose Mourinho on Fred adaptation. "Step by step. You have also other players in other clubs that needed their time + some of them played even less than what Fred is playing. The day we are stronger defensively I think the horizons for Fred change completely."

— Simon Stone (@sistoney67) 7 בדצמבר 2018


צ'לסי – מנצ'סטר סיטי (19:30, שידור ישיר בספורט1)
צ'לסי איבדה גובה בתקופה האחרונה עם שני הפסדים בשלושת המשחקים האחרונים, 3:1 לטוטנהאם ו-2:1 לוולבס. מאוריציו סארי יודע שכל הלחץ עליו לחזור למסלול הניצחונות ויש לו הזדמנות לעצור את סיטי שדוהרת לעבר אליפות נוספת תחת פפ גווארדיולה. ניצחון של סיטי ירחיק אותה 13 נקודות מצ'לסי, שתאבד כנראה את הסיכוי לאליפות.


סארי נשאל איך עוצרים את גווארדיולה ואמר בצחוק: "הפסדתי את כל המשחקים נגדו, אז תשאלו מישהו אחר. הבעיה היא שגם הם השתפרו מהשנה שעברה, כך שזה קשה לצמצם את הפער. אנחנו צריכים כנראה יריבה כמו סיטי כדי לאחד את כל השחקנים ולתת להם מוטיבציה, כי במשחקים האחרונים קצת החלקנו. במשך העונה ניצחנו כמה משחקים למרות שהיו לנו בעיות, אבל ידעתי שיבואו גם הפסדים. חשבתי שזה יגיע בחודשיים הראשונים, אבל זה הגיע בנובמבר-דצמבר".


על היכולת של אנגולו קאנטה: "כשניצחנו, העמדה החדשה של קאנטה כעושה משחק היתה טובה. ברגע שמפסידים, זה טבעי שכמה שחקנים לא משחקים טוב ואומרים שהעמדה שלהם לא טובה".


גווארדיולה וסארי, כשזה אימן את נאפולי והשניים נפגשו בליגת האלופות (Gettyimages)
גווארדיולה וסארי, כשזה אימן את נאפולי והשניים נפגשו בליגת האלופות (Gettyimages)


ההפסד לוולבס: "עמדנו טוב 50 דקות ואז היה לנו בלקאאוט. הם בעטו רק חמש פעמים לשעבר וכבשו פעמיים".


פפ גווארדיולה אמר: "מחר יהיה לנו עוד מבחן קשה. אני בטוח שצ'לסי יהיו מחויבים מאוד אחרי ההפסד שלהם נגד וולבס. לסיים את העונה ללא הפסד? ממש לא מעניין אותי. אם השחקנים יחשבו שאנחנו כבר לא צריכים להשתפר, זאת הסכנה הכי גדולה שלנו". בסיטי יחסרו שוב סרחיו אגוארו וקווין דה בריינה, כך אישר גווארדיולה.


לסטר – טוטנהאם (21:45, שידור ישיר בספורט1)
טוטנהאם חזרה לארבע הגדולות עם הניצחון 1:3 על סאות'המפטון באמצע השבוע, אבל הפעם תהיה לה משוכה גבוהה יותר והיא סובלת משורה ארוכה של פציעות: מוסא דמבלה, אריק לאמלה, דווינסון סאנצ'ס, ויקטור ווניימה, קיראן טריפייר וחואן פוית' ייעדרו. יאן ורטונחן יוכל לשחק, אחרי שהיה מורחק מהמשחק נגד ארסנל שנגמר בהפסד 4:2.


TEAM NEWS:

@mousadembele (ankle)
@ErikLamela (thigh)
@daosanchez26 (hamstring)
@VictorWanyama (knee)

All four players are continuing to progress with rehabilitation. pic.twitter.com/dLhjtLXBVr

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) 7 בדצמבר 2018


בלסטר מקווים שג'יימי וארדי ויוכל לחזור לשחק אחרי שהחמיץ את המשחק האחרון, וכך ג'וני אוונס. גם הארי מגווייר בספק. טוטנהאם מרוכזת במשחק נגד ברצלונה ביום רביעי, אותו היא חייבת לנצח על מנת לעלות מהבית שלה לשמינית גמר ליגת האלופות. מה שבטוח, נגד לסטר צפויים הרבה שערים במשחק. מאז שלסטר חזרה לפרמיירליג ב-2014 המפגשים בין הקבוצות הפיקו 34 שערים, כשרק המפגשים בין טוטנהאם לליברפול רשמו יותר (38). נתון מדהים נוסף הוא שב-96 משחקי ליגה בין השתיים, היה תיקו מאופס אחד בלבד ב-1948. לסטר כבר לא נוצחה שישה משחקים ברציפות, וזהו המאזן הכי טוב שלה מאז עונת האליפות.


שאר המשחקים
ברנלי – ברייטון (17:00)


קרדיף – סאות'המפטון (17:00)


ווסטהאם – קריסטל פאלאס (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי