מנצ'סטר יונייטד: ז'וזה מוריניו פוטר ועזב מיידית

מוריניו
מוריניו | Gettyimages,footyheadlines

אחרי כשתי עונות וחצי בהן לא עמד בציפיות וההפסד לליברפול, השדים האדומים הודיעו על סיום דרכו של הפורטוגלי וצפויים למנות מאמן זמני עד תום העונה כשזידאן, פוצ'טינו ובלאן מועמדים, וימונה גם מנהל מקצועי

(גודל טקסט)
אחרי כשתי עונות וחצי בהן לא עמד בציפיות וההפסד 3:1 לליברפול במחזור הליגה האחרון, מנצ'סטר יונייטד הודיעה היום (שלישי) על סיום דרכו של המנג'ר הפורטוגלי ז'וזה מוריניו. בהודעת המועדון נאמר, כי  מאמן זמני ימונה עד תום העונה, כשבשלב זה לא ברור האם מדובר במייקל קאריק, עוזרו של מוריניו.  בהודעת המועדון נכתב: "מנצ'סטר יונייטד מודיעה שמנג'ר ז'וזה מוריניו עזב את המועדון באופן מיידי. המועדון רוצה להודות לז'וזה על העבודה שלו בתקופתו במנצ'סטר יונייטד ומאחל לו הצלחה בעתיד. מאמן זמני ימונה עד סוף העונה, בזמן שהמועדון המועדון מנהל תהליך גיוס יסודי למנג'ר חדש במשרה מלאה".


מוריניו, שחתם רק בינואר האחרון על חוזה חדש עד 2020, צפוי לקבל בין 22.5 ל-24 מיליון ליש"ט כפיצויים על עזיבתו, אם כי ראוי להזכיר שאחרי שפוטר מריאל מדריד ומצ'לסי, הוא ויתר על הפיצויים שהגיעו לו. אלה הפיצויים הכי גבוהים שמנג'ר יקבל אי פעם מקבוצת כדורגל, זאת מאחר שלפי אחד הסעיפים בחוזהו אם הוא נשאר בליגת האלופות ולא מודח הוא יקבל את הסכום הזה. אנשי יונייטד החליטו שהם לא יכולים לחכות יותר למרות סכום הפיצויים הגדול לאחר שהתברר שהפורטוגלי איבד 90 אחוז מחדר ההלבשה. כעת צפויים פול פוגבה ואלכסיס סאנצ'ס להישאר במועדון, שעשוי למנות מנג'ר בכיר ביותר בשנה הבאה. מוריניו צולם כמה דקות לפני שהודעת הפיטורין שוחררה נכנס למתחם האימונים קרינגטון.

מתחילת העונה התלונן מוריניו על כך שהנהלת יונייטד לא גיבתה אותו ברכש וכבר במחנה האימונים בלוס אנגל'ס אמר לעיתונאים: "הגשתי רשימה ארוכה של מועמדים לאד וודוורד ועד היום לא שמעתי ממנו מילה". המנג'ר התלונן על כך שלא קיבל גיבוי ושידר מתחילת העונה שהיא הולכת להיות גרועה ושאין לו סיכוי להיאבק על כל התארים. יש לזכור שהוא זכה ביונייטד בשלושה תארים – הליגה האירופית, גביע הליגה ומגן הקהילה. יונייטד סיפקה למוריניו כ-400 מיליון ליש"ט לחיזוק הקבוצה, אבל כמעט כל שחקן שהוא רכש לא בלט ובראש ובראשונה פול פוגבה שנרכש ב-89 מיליון ליש"ט ועד כה יונייטד לא קיבלה ממנו את הסחורה.


 

מוריניו בהפסד לליברפול. יקבל את הפיצויים הגבוהים בהיסטוריה או יוותר? (Gettyimages)


"דיילי מייל" כתב עוד הבוקר, כי הנהלת יונייטד מנסה למצוא מנג'ר זמני ושוקלת ברצינות לפטר את מוריניוהעיתון כתב: "בהנהלה לא יכולים להתעלם מהעובדות שזו פתיחת העונה הכי גרועה של יונייטד מאז 1990. הפעם האחרונה שליונייטד היה הפרש שערים אפס אחרי 17 מחזורי פתיחה (29:29) היתה ב-1989, עם אלכס פרגוסון. הקבוצה סיימה אז במקום ה-13, אבל זכתה בגביע האנגלי.


לפי "דיילי מייל", ג'ואל גלייזר והמנכ"ל וודוורד ניהלו שיחות על עתידו של מוריניו, כאשר זינדין זידאן המועמד העיקרי להגיע, אך הוא נמצא בשנת שבתון. מועמד בכיר נוסף לפי "דיילי מירור" הוא מנג'ר טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו, שלא צפוי להגיע במהלך העונה, מה שיכול להסביר את העובדה שבמנצ'סטר מעדיפים להישאר עם מינוי זמני עד תום העונה. העיתונאי ג'ון קרוס מדווח שגם מאמן נבחרת צרפת לשעבר ששיחק ביונייטד, מועמד לרשת את הפורטוגלי. מינוי נוסף שצפוי להתבצע הוא מנהל מקצועי במועדון, דבר אליו התנגד מוריניו.  


 


פול אינס, שחקן העבר והפרשן בהווה, האשים לאחר ההפסד לליברפול חלק משחקני מנצ'סטר יונייטד בכך שניסו לגרום לפיטורי "המיוחד". לדבריו, חלק מהשחקנים הראו חוסר אכפתיות במשחק נגד ליברפול, מה שהעיד שהם מנסים להעיף את הבוס: "לאנשים יש זכות להעביר ביקורת על מוריניו, אבל האם לשחקנים באמת אכפת? בשלב זה הם כבר יצרו קליקות בחדר ההלבשה בתקווה לפטר את המאמן. לפי ההרכב שהוא בחר אפשר להבין באיזה שחקנים הוא בוטח (פול פוגבה בחוץ), אבל הסגל הזה לא מספיק טוב כנראה. ברור לי לגמרי שכל המועדון מכף רגל ועד ראש נמצא באי-סדר מוחלט".


בשתי העונות המלאות שלו כמנג'ר יונייטד זכה מוריניו עם הקבוצה בליגה האירופית ובגביע הליגה. בעונה שעברה הוא הביא את הקבוצה עד למקום השני, והגדיר את זה כאחד ההישגים הגדולים בקריירה שלו. מאז שמוריניו החליף את לואי ואן חאל, יונייטד הוציאה על רכש שחקנים לא פחות מ-364 מיליון ליש"ט.


עם זאת, מוריניו לא הצליח לייצב את הקבוצה או לסגל לה כדורגל אטרקטיבי. להיפך: ככל שחלפו הימים והחודשים, הדרדרו יחסיו עם רוב השחקנים המרכזיים בקבוצה, בראש ובראשונה פול פוגבה, אבל גם עם אלכסיס סאנצ'ז, אנתוני מרסיאל ואריק באיי. רוב השחקנים תחתיו פשוט הלכו אחורה מבחינת היכולת, וכך גם הקבוצה כולה שחווה העונה עונה איומה ונוראית עם יחס שערים של 29:29. 



זידאן ופוצ'טינו. מי יגיע לספסל באולד טראפורד? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי