צפו: יונייטד התפוצצה בבכורה של סולשיאר, ארסנל ניצחה 1:3

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | AFP

השדים האדומים הביסו את קרדיף 1:5 בחוץ בבכורה במשחק הראשון אחרי עידן מוריניו. התותחנים, לעיני דאבור שצפה מהיציע, גברו על ברנלי. אובמיאנג עקף את סלאח בטבלת הכובשים עם צמד גדול

קבוצות: ברנלי
(גודל טקסט)
אחרי שבוע לא פשוט שהחל בעצירת רצף המשחקים ללא הפסד על 22 והמשיך בהדחה מהגביע על ידי טוטנהאם, ארסנל חזרה לנצח היום (שבת) עם 1:3 קל על ברנלי במחזור ה-18 של הפרמיירליג. מנצ'סטר יונייטד אירחה את קרדיף במשחקו הראשון של אולה גונאר סולישאר כמאמן השדים האדומים וניצחה 1:5 בלי בעיות.


מנצ'סטר יונייטד – קרדיף 1:5
הבכורה של אולה גונאר סולישאר על הקווים באולד טראפורד סומנה כמוצלחת, וזה הדבר הכי חשוב מבחינת אוהדי מנצ'סטר יונייטד כרגע. עם שלוש נקודות קריטיות שהחזירו את הקבוצה למקום השישי, השדים האדומים יכולים לפתוח פער על פני מרכז הטבלה כשיארחו בשבוע הבא את האדרספילד החלשה. כבר בדקה השלישית עלתה יונייטד ליתרון מבעיטה חופשית של מרכוס ראשפורד, ולא הורידה את הרגל מהגז. היא הציגה כדורגל התקפי שלא נראה הרבה זמן במועדון, ובדקה ה-29 פוגבה מסר לאנדר הררה, שהחליט לבעוט מרחוק ופגע בול.


קרדיף קיבלה פנדל ו-ויקטור קמראסה ניצל אותו כדי לצמק (38), אבל אם האורחת קיוותה להיכנס למומנטום ולהשוות היא נקלעה שוב לפיגור כפול כשהפעם אנטוני מרסיאל סיים התקפה יפהפייה עם בעיטה קלה פנימה. המחצית השנייה היתה רגועה יותר, ו"רק" שני שערים הובקעו בה – שניהם מרגלו של ג'סי לינגארד, שביצע פנדל מוצלח (57) ואז קיבל בישול מפוגבה בדקה ה-90 כדי לחתום את המשחק ולתת לסולישאר פתיחה מצוינת.


שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. לא התקשו לשכוח את מוריניו (AFP)
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. לא התקשו לשכוח את מוריניו (AFP)


ארסנל – ברנלי 1:3 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
התותחנים שלטו במשחק ללא קושי, מוכיחים מדוע לא הפסידו באמירויות בליגה מאז מחזור הפתיחה. כבר בדקה ה-14 הם עלו ליתרון משער קבוצתי נפלא, שלאחר 18 מסירות הובקע על ידי לא אחר מאשר פייר אמריק אובמיאנג. הגאבוני השתווה למוחמד סלאח בראש טבלת הכובשים של הפרמיירליג, וארסנל ירדה להפסקה ביתרון – בפעם הראשונה העונה, למרבה ההפתעה.


עם תחילת המחצית השנייה אובמיאנג החליט ש-11 שערים לא מספיקים לו, והשאיר את המצרי מאחור עם שער נהדר בדקה ה-48. אלא שבנקודה הזו, במקום למנף את השליטה ולהגדיל את הפרש השערים (שבמצבן של צ'לסי וטוטנהאם עשוי להיות קריטי בקרב על המקום השלישי) החליטו שחקניו של אמרי ששני שערים זה מספיק והמשחק נרגע. ברנלי, כמובן, ניצלה זאת כדי לצמק, כשבארנס רואה בלבול ברחבת המארחת וכובש בקלות, אבל שם זה נעצר. ברנלי, אגב, מעולם לא כבשה יותר משער אחד במשחק חוץ נגד ארסנל. וכדי לנעול את המשחק, אלכס איוובי שנכנס במקום לקאזט הוסיף שער משלו לאחר מבצע יפה של אוזיל.


אובמיאנג. העונה הפנטסטית שלו נמשכת (Gettyimages)
אובמיאנג. העונה הפנטסטית שלו נמשכת (Gettyimages)


בזכות שלוש הנקודות הללו, ארסנל נצמדה לצ'לסי במקום הרביעי עם 37 נקודות, ובמחזור אמצע השבוע הקרוב תפגוש את ברייטון של בירם כיאל במטרה להמשיך את סגירת הפער מהצמרת. מיד לאחר מכן, בעוד שבוע בדיוק, מצפה לה משחק חוץ קשה באנפילד נגד המוליכה ליברפול.


מי שצפה במשחק ביציע באמירויות אגב, הוא לא אחר מאשר חלוץ נבחרת ישראל ורד בול זלצבורג מואנס דאבור, שניצל את הפגרה בליגה האוסטרית כדי לבוא ולראות את קבוצתו האהודה ארסנל. כזכור, השבוע פורסם שמלך השערים של הליגה האירופית מועמד לליברפול, שרואה בו גיבוי אפשרי לרוברטו פירמינו.



Salzburg striker top scorer of Europa League Munas Dabbur is at the Emirates watching the game. He is a Gooner pic.twitter.com/c4hGsfvolA

— Ibrahim Carab (@iBraaAFC) December 22, 2018


דאבור. ניצל את הפגרה כדי לצפות בקבוצתו האהובה (אינסטגרם)




 

הרכבים
ארסנל:
ברנד לנו, אינסלי מייטלנד-ניילס, נאצ'ו מונריאל (שטפן ליכטשטיינר 37), סיאד קולאשינץ, מוחמד אלנני (לוקאס טוריירה 79), מתיאו גנדוזי, גרניט ג'אקה, מסוט אוזיל, אלכסנדר לקאזט, פייר אמריק אובמיאנג.


ברנלי: ג'ו הארט, פיל בארדסלי, קווין לונג, ג'יימס טרקווסקי, בן מי, צ'ארלי טיילור, ג'ק קורק, אשלי ווסטווד, ג'ף הנדריק, אשלי בארנס, כריס ווד. 


מהלך המשחק
דקה 15, 0:1 לארסנל: התקפה נהדרת של התותחנים, שכללה לא פחות מ-18 מסירות, הסתיימה במסירת עומק של אוזיל לקולאשינץ, הבוסני מסר בנגיעה לאובמיאנג, שהפציץ את השער של הארט.



אובמיאנג בועט את הכדור לרשת של הארט (AFP)


דקה 37: מונריאל נפגע ולא יכול היה להמשיך, ליכטשטיינר עלה מהספסל במקומו.


דקה 48, 0:2 לארסנל: מתפרצת נהדרת של התותחנים מסתיימת בפריצה של קולאשינץ ומסירת רוחב ללקאזט, הצרפתי מצא את אובמיאנג שירה את הכדור לרשת של הארט, השלים צמד ועקף את סלאח בטבלת מלך השערים.



אובמיאנג. עקף את סלאח בטבלת הכובשים (Gettyimages)


דקה 63, ברנלי מצמקת ל-2:1: בארנס ניצל טעות קשה בהגנת התותחנים כדי להכניע את ברנד לנו.


דקה 91, 1:3: אם ברנלי קיוותה להשיג שוויון דרמטי, אלכס איוובי לא הותיר לה סיכוי. החלוץ שנכנס כמחליף סיים התקפה יפה ומבצע אישי של אוזיל עם בעיטה מקרוב, כובש שער ראשון מאז אוגוסט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי