ירח הדבש נגמר: על הצרות של אונאי אמרי בארסנל

מסוט אוזיל
מסוט אוזיל | AFP

לא שקט אצל התותחנים: הכדורגל של הקבוצה בנסיגה, אמרי נתן אור ירוק להנהלה להיפטר מהכוכב הגרמני, והסכסוכים בין הסקאוט הראשי למאמן גורמים לנזק. הבעיה העיקרית - אין כסף לרכש

(גודל טקסט)
התקופה השקטה של אונאי אמרי בארסנל הסתיימה. האוהדים של התותחנים, ששמחו לראות את קבוצתם רצה לרצף של 22 משחקים ללא הפסד אחרי שני ההפסדים הראשונים של העונה בגביע הקהילה למנצ'סטר סיטי 2:0 ו-3:2 בליגה לצ'לסי, כבר היו בטוחים שמדובר בפתיחת פרק חדש אחרי התסכול עם ארסן ונגר, אבל אז הכל השתנה מחדש.


התבוסה לליברפול 5:1 נראתה לקוחה מעידן ונגר הידוע והכואב, ובששת משחקי הליגה האחרונים ארסנל ספגה שלושה הפסדים כולל הפסד מביך לסאות'המפטון 3:2 שהייתה עד אז במשבר גדול, ובמחזור האחרון ארסנל הפסידה לווסטהאם 1:0 בלונדון סטדיום והפער שלה מצ'לסי הרביעית צמח לשש נקודות, כמנצ'סטר יונייטד נצמדה אליהם.


בעוד שהיכולת על כר הדשא נמצאת בירידה, וארסנל סובלת גם ממכת פציעות בדיוק כמו בעונות האחרונות של ארסן ונגר, יש גם סכסוכים פנימיים בתוך המועדון. בתחילת העונה הודיעה הנהלת המועדון שאונאי אמרי הוא המאמן ולא המנג'ר של הקבוצה. כלומר, הוא לא אחראי באופן ישיר על הרכש. ההנהלה החתימה ב-2017 את הסקאוט הראשי סוון מיסלינטאט מדורטמונד, ומינתה לאחר מכן את ראול סנלהי כמנהל הקבוצה.


מסתבר שהמשולש הזה לא עובד בכלל. מיסלינטאט היה אחראי על הבאתם של אובמיאנג, דמבלה ושינג'י קגאווה לדורטמונד. אחרי שהגיע לארסנל הוא היה מאלה שעזרו להעביר את אובמיאנג לארסנל והקיץ את ברנד לנו, אבל כנראה שזה לא מספיק לראשי הקבוצה. בהנהלה לא אהבו שמיסלינטאט זרק סקאוטים ותיקים בקבוצה כמו ז'יל גרימנדי וסטיב רולי, ולפי הדיווחים הוא על סכינים עם המאמן אמרי שרוצה שחקנים אחרים, ועם המנהל סנלהי שעובד יותר עם אמרי ורוצה למנות מנהל טכני לראשונה בקבוצה אחרי שאיבן גזידיס עזב למילאן.



מתחיל להזכיר את התקופה של ארסן ונגר (Gettyimages)


מיסלינטאט היה בקשר עם באיירן מינכן ועשוי לעזוב. המריבה העיקרית בינו לאמרי היא על הבאתו האפשרית של דניס סוארס מברצלונה, שמחירו נע באיזור ה-18 מיליון יורו. הסקאוט הבכיר חושב שהוא לא שווה את הכסף ויש לו מועמדים אחרים. המאמן עבד עם סוארס בסביליה לפני שהוא חזר לברצלונה, ומחזיק ממנו כשחקן מעולה. בעיתון "ספורט" פורסם שאמרי רוצה שארסנל תחתים את סוארס, אבל בברצלונה לא שוקלים להתחשב במצב הכלכלי של הלונדונים ורוצים מזומנים.


חלון ההעברות מסתיים בעוד כשבועיים ולארסנל אין כרגע כסף גדול לרכש. הבוקר (רביעי) נכתב ב"מירור" כי אמרי נתן או ירוק להנהלת הקבוצה להעיף את מסוט אוזיל, והכוכב הגדול שעובר ימים קשים עשוי להיזרק מהתותחנים אחרי שההנהלה הסכימה להשאיל אותו לקבוצה אחרת ולשלם עבורו חלק מהשכר העצום שהוא מקבל, 350 אלף ליש"ט לשבוע. אמרי מקווה בכך להרוג שני ציפורים. מצד אחד לקבל כסף לרכש, ומצד שני להיפטר מהקשר הגרמני שלא מתאים לתוכניות שלו. נכון לעכשיו, היכולת החלשה של אוזיל והעובדה שמיעט לשחק הביאה לכך שרק קבוצות בסין הביעו בו התעניינות.


אינטר היתה מעוניינת בעבר באוזיל, אבל כעת זה כנראה ירד מהפרק. הוא הוצע עכשיו מחדש לנראזורי וליובנטוס, אבל לא ברור אם בקבוצות האלה ירצו שחקן שנזרק מהתותחנים. בארסנל חוששים שלא רק שהקשר לא מתאים לשיטת המשחק של אמרי אלא הוא מהווה רעל בחדר ההלבשה, וההתנהגות שלו גורמת לשחקנים אחרים לזלזל בבוס. אצל ארסן ונגר קיבל הגרמני את כל הכבוד, אבל בדומה מאוד לאיסקו בריאל מדריד, התפקיד שלו לא מתאים כרגע לקבוצה והמנג'ר היה רוצה לראות אותו רחוק מאוד מהאמירויות.


—Head of recruitment Sven Mislintat reportedly leaving
—No money to spend in January
—Mesut Ozil repeatedly left out of the squad
—Six points off fourth
—Chelsea on Saturday

Arsenal are fine pic.twitter.com/nLAFbwzaSm

— B/R Football (@brfootball) 15 בינואר 2019


אחרי ההפסד לווסטהאם אמר אמרי שיהיה לקבוצה קשה להתברג בין ארבע הראשונות, אבל אולי הפציעה של הארי קיין יכולה לעודד אותו מעט. ארסנל עשויה להחמיץ את השתתפותה בליגת האלופות שנה שלישית ברציפות, ושוב לא יהיו לה אמצעים לרכוש שחקנים. אונאי אמרי ציין בסיום: "הכי חשוב עבורנו זה להחזיר לעצמנו את הביטחון. כרגע היכולת שלנו לא מספיקה ואנחנו משחקים בשבת נגד צ'לסי שמקדימה אותנו בשש נקודות הפרש וחייבים לנצח אם נרצה להשאיר לעצמנו תקווה כלשהי".


משחקי החוץ האחרונים הם בעיה קשה למאמן הספרדי שלא ניצח כבר חמישה כאלה בפרמיירליג. "אנחנו עובדים על זה. מדובר גם על היריבה שנגדנו כמו ווסטהאם. האוהדים דוחפים אותם, הם מרגישים טוב בבית. אנחנו צריכים לבוא עם יותר ביטחון למשחקים כאלה ולהיות יותר תחרותיים".



אונאי אמרי. "חייבים לנצח את צ'לסי אם נרצה להשאיר לעצמנו תקווה כלשהי"
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי