פפ: "התגעגענו לדה בריינה. לזכות בארבעה תארים? יהיה מדהים"

פפ גווארדיולה עם קווין דה בריינה
פפ גווארדיולה עם קווין דה בריינה | AFP

מאמן מנצ'סטר סיטי החמיא לכוכב הבלגי שחזר מפציעה וכבש ב-0:2 על קרדיף: "התנועות שלו ב-20 הדקות הראשונות היו בלתי אנושיות". מחמאות לפודן, שהפך לאנגלי הצעיר ביותר מאז סטארידג'

(גודל טקסט)
שום דבר לא היה מפתיע בניצחון של מנצ'סטר סיטי 0:2 על קרדיף באיתיחאד. הקבוצה חזרה למקום הראשון, והמשיכה את הנדנדה של מוליכות הפרמיירליג. קרדיף בעטה רק פעם אחת לשער בעוד סיטי בעטה 23 פעמים. לפי הסטטיסטיקה סיטי בעטה לשער כל 3.5 דקות, ואם לוקחים בחשבון שהכדור נמצא הרבה פעמים מחוץ למשחק מדובר בנתונים מרשימים. העיתון כתב: "סיטי כמעט כבשה בדקה הראשונה ועדיין חיפשה את השערים גם בזמן פציעות".


סיטי ליקטה 36 מתוך 39 הנקודות האפשריות האחרונות מאז בוקסינג דיי. זה מאזן של אלופה שבדרך. נשארו לה שישה משחקים בלבד עד סיום העונה, ולא נראה שהם הולכים להפסיד בהם נקודות – גם לא בדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד ובמפגש עם טוטנהאם. קשר סיטי פיל פודן פתח לראשונה העונה בהרכב במשחק ליגה, אבל קווין דה בריינה שכבש את השער הראשון היה המצטיין כשחזר לעצמו ברגע הכי קריטי של העונה אחרי שלוש פציעות. הבלגי קיבל ציון 8.5 ב"דיילי מייל", שהוסיף שסיטי עובדת על בקרת שיוט כמו ברכב שנוסע ליעד אוטומטית, בלי שהנהג צריך להתערב.


פפ גווארדיולה פירגן לפודן, שהרשים אותו למרות שהיו לו שלוש הזדמנויות לכבוש אותן לא ניצל. הקאטלוני אמר שהוא יקבל עוד הזדמנויות בעתיד: "בשנה שעברה הוא התאמן איתנו וקצת שיחק, אבל העונה בכל אימון כל יום שהוא נמצא בחדר ההלבשה מקרב אותו להיות חלק מהקבוצה והוא מרגיש את זה. אני מרוצה שבגיל 18 הוא משחק כמו שהוא משחק. הוא שחקן יוצא מהכלל, אבל זה לא קל עבורו בקבוצה כי הוא משחק בעמדה של קווין דה בריינה, דויד סילבה, אילקאי גונדואן וברנרדו סילבה. אני מעריך את הסבלנות שלו ואת העובדה שהוא פשוט רוצה להיות כאן. העונה הוא כבר שיחק די הרבה דקות יחסית ואני מבטיח לכם שבעונה הבאה ישחק יותר".


18 – Phil Foden (18y 310d) is the youngest player to make his first Premier League start for Manchester City since Jose Pozo against Leicester in Dec 2014 (18y 273d), and youngest English player to do so since Daniel Sturridge in Jan 2008 against Derby (18y 151d). Future. pic.twitter.com/NU4xT2WgvI

— OptaJoe (@OptaJoe) 3 באפריל 2019


בגיל 18 ו-310 ימים, פודן הוא האנגלי הצעיר ביותר שערך בכורה בפרמיירליג מאז דניאל סטארידג', שעשה זאת ב-2008 בגיל 18 ו-15 יום נגד דרבי קאונטי.


על הקאמבק של דה בריינה, שכבש שער ליגה ראשון מאז ה-22 בדצמבר, אמר פפ: "התגעגענו אליו. כולם שיחקו ברמה גבוהה, והוא בעיקר. התוצאות שלנו אולי לא מרמזות שהוא היה חסר, אבל הוא שחקן חשוב עבורנו. ב-20 הדקות הראשונות הוא ביצע תנועות בלתי אנושיות במגרש".


סיטי נמצאת עדיין בדרך לזכייה בארבעה תארים בעונה אחת. במרץ אמר פפ: "לא יודע אם נצליח במטרה הזאת. אנשים חושבים שאם לא נזכה בשלושה-ארבעה תארים זה יהיה כישלון. תחזרו אלי באפריל". אז אפריל הגיע וסיטי עדיין שם. "אם נזכה בארבעה תארים זה יהיה מדהים. לא יודע אם בכלל היו קבוצות אנגליות שיכלו לזכות בכל התארים ואף אחת לא עשתה זאת". בעבר ליברפול ויונייטד ניסו, אבל השיגו רק שלושה תארים בשנה כיוון שלא זכו בגביע הקהילה. יונייטד בעונת 98/99 וליברפול ב-83/84.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי