קלופ: "ההחלקה של ג'רארד נמחקה", סלאח: "בעטתי עם רגש"

מוחמד סלאח עם יורגן קלופ
מוחמד סלאח עם יורגן קלופ | AFP

מאמן ליברפול היה מאושר לאחר ה-0:2 על צ'לסי, שהשאיר אותו במאבק: "רק אידיוט יגיד שאם היינו מנצחים את לסטר היינו אלופים. השער של סלאח? ראיתי את הכדור הולך לרשת". המצרי: "לא השער הכי יפה שלי בליברפול"

(גודל טקסט)
ליברפול התגברה אתמול (ראשון) על המחסום הפסיכולוגי הכי גדול שלה וניצחה 0:2 את צ'לסי באנפילד, עם שער של מוחמד סלאח שכבר מועמד לשער השנה. ליברפול ראשונה, אבל עדיין עם משחק אחד יותר ממנצ'סטר סיטי. היא הוכיחה שיש לה עונה גדולה גם מבחינת הסטטיסטיקה במשחקיה מול צ'לסי. מלבד העובדה שרשמה משחק 38 ברציפות באנפילד בפרמיירליג ללא הפסד, היא ניצחה לראשונה את צ'לסי בבית אחרי שישה משחקים ו-2,532 יום. ב-17 משחקיה האחרונים נגד צ'לסי בכל המסגרות זה היה ניצחון שלישי בלבד למייטירדס. מספרים שמעידים עד כמה העונה הזאת מיוחדת לליברפול.


זה היה יום חג גם ליורגן קלופ, שרשם את משחקו ה-200 כמנג'ר ליברפול. בפרק הזמן הזה הוא רשם 112 ניצחונות והשתווה לרפא בניטס במקום השני, כשרק קני דלגליש מקדים אותם עם 118 ניצחונות. סאדיו מאנה אולי כבש שער יפה בדקה ה-51, אבל כולם מדברים על השער המדהים של מוחמד סלאח שעלה ל-51 שערים העונה בדקה ה-53. השער שלו לחיבורים מ-27.8 מטרים הוגדר כטיל מדהים על ידי ה"דיילי מייל", שמדד את העוצמה שלו במהירות של 122.3 קמ"ש. עוד סטטיסטיקה מרשימה על סלאח: מאז הבכורה שלו בקבוצה הוא כבש יותר שערים מכל שחקן אחר בפרמיירליג עם 51 כיבושים. אחריו הארי קיין (47), סרחיו אגוארו (40), ראחים סטרלינג וג'יימי וארדי (35 כל אחד). המייטירדס גם רשמו ניצחון 26 העונה והשוו את ההישג של עונת 13/14 עם ברנדן רוג'רס. רק בעונת 1978/79 רשמו יותר ניצחונות – 30.


יורגן קלופ אמר בסיום כי ההחלקה של ג'רארד נמחקה עם הניצחון הזה על צ'לסי: "אנדי רוברטסון החליק במצב מסוכן וצ'לסי לא עשתה מזה כלום, אז הפרק הזה סגור. אני גאה במה שהבחורים עשו היום. ננסה לקחת 12 נקודות מארבעת המשחקים שנותרו לנו. אם זה יהיה מספיק אז מושלם. אם לא, אז אנחנו לא יכולים לשנות זאת. לא יוכלו להגיד לנו שהפסדנו את זה פה או שם (כמו אותה החלקה של ג'רארד). אולי אנשים יבואו ויגידו 'כן, אבל אם הייתם מנצחים את לסטר הייתם אלופים'. לדעתי זה בולשיט. רק אידיוטים יכולים להעלות את הטענה הזאת".


26 – This was Liverpool's 26th Premier League victory of the season, equalling their record from the 2013-14 campaign under Brendan Rodgers. They last won more in a top-flight season in 1978-79 (30 wins). Inspired. #LIVCHEpic.twitter.com/l6MjGWJQp2

— OptaJoe (@OptaJoe) 14 באפריל 2019


על השער של סלאח: "אני אולי הראשון שראיתי שהכדור הזה הולך לשער. יכולת סיום יוצאת מהכלל. זה הדהים אותי. אני רק לא רוצה להוריד מערך השער שלו, אבל חייב לומר שהשער הראשון של מאנה הדהים אותי לא פחות".


ג'ורדן הנדרסון הרשים שוב בתפקיד קדמי יותר, אבל ספג מכה ברגלו ויצא מהמגרש. קלופ אמר שהפציעה לא רצינית והוא יהיה כשיר לגומלין נגד פורטו ביום רביעי: "הוא היה בסדר אחרי המשחק ולא היו לו כאבים. לא היתה לו פציעה רצינית. הוא סובב את הרגל, אבל לא כאב וזו לא בעיה מבחינתי".


על המשחק: "במחצית הראיתי לשחקנים כמה תמונות מהמחצית הראשונה. דיברתי שוב על הרוח. במחצית הראשונה שיחקנו נגד הרוח ובשנייה היא היתה בגב שלנו וזה היה פלוס אמיתי. צ'לסי התקשתה לשחק בחצי השני בגלל הרוח. שלטנו נגדם 80 דקות וזה הדבר הכי טוב שאתה יכול להגיד במשחק נגד צ'לסי, אבל בעשר הדקות האלה צל'סי היתה יכולה לשנות לחלוטין את המשחק. הם בעטו למשקוף, ואליסון הציל פעמיים". פאביניו קיבל מחמאות מקלופ על יכולתו: "יש משחקים שאתה רואה מהרגע הראשון שזה מתקתק".


A memorable 2⃣0⃣0⃣th game in charge of the Reds for Jürgen.

Boss. pic.twitter.com/8HltHO9wxp

— Liverpool FC (@LFC) 14 באפריל 2019


סלאח, שנבחר למצטיין במשחק עם 8.5 ב"דיילי מייל", כבש 142 שניות בלבד אחרי השער של מאנה והשתווה לאגוארו עם 19 שערי ליגה העונה במקום הראשון. הכוכב אמר ל"סקאי ספורט" אחרי המשחק: "אני לא מסוגל לחשוב בבעיטה כזאת. אני בועט עם הרגש. בדרך כלל אני בועט עם פנים הנעל, אבל בגלל שזה היה רחוק בעטתי עם עוצמה. אני חושב שזה היה קצת מזל שהכדור פגע ככה ברשת. אולי זה מועמד לשער השנה, אבל אני לא חושב שזה השער הכי יפה שלי בליברפול. השער שאני הכי אוהב היה נגד אברטון. אני תמיד בוחר בו כי זה היה השער הראשון שלי בדרבי. מה שעבד נגד צ'לסי היה שהשתמשתי בכל היכולות שלי בצורה טובה בעת ובעונה אחת. הכוח, הטכניקה וכישורים".


מאוריציו סארי טען שצ'לסי שיחקה טוב ושיבח את שחקניו: "אני חושב ששיחקנו משחק טוב יחסית, ולפני כמה חודשים לא היינו מחזיקים 50 דקות נגד קבוצה מצוינת כמו ליברפול. למרות שספגנו שער מדהים של סלאח דווקא הצלחנו להגיב והגענו לכמה מצבים יפים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי