למפארד מונה למאמן צ'לסי: "לא יכולתי לסרב למועדון הזה"

פרנק למפארד
פרנק למפארד | צ'לסי

הבלוז הכריזו על חזרתו של כוכב העבר בתור מנג'ר הקבוצה בחוזה לשלוש שנים: "ההזדמנות להוביל את הקבוצה הזו היא ענקית. אני מודע לציפיות הגבוהות, אנסה לספק את הסחורה"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)
חזרתו של פרנק למפארד לצ'לסי הפכה לרשמית. אחרי שהעיתונאי האיטלקי הבכיר פבריציו רומנו פרסם במהלך הלילה שכוכב העבר ומי שנחשב לאחד הסמלים הגדולים של הבלוז, בעונה האחרונה מאמן דרבי קאונטי שכמעט עלתה לפרמיירליג, יצא מהמשרדים בסטמפורד ברידג' בשעה 01:30 בלילה שעון אנגליה לאחר שחתם על חוזהו כמאמן הקבוצה, הבלוז אישרו זאת הבוקר והכריזו על חתימתו לשלוש השנים הבאות.


למפארד בן ה-41 אימן בשנה האחרונה בפעם הראשונה בקריירה והוביל את דרבי קאונטי עד לגמר פלייאוף הצ'מפיונשיפ, אך שם נכנעה הקבוצה 2:1 לאסטון וילה ונותרה בצ'מפיונשיפ. עם זאת, זו הייתה שנת אימון ראשונה מרשימה עבור למפארד, שבשל כך ובעיקר בזכות איסור ההעברות שהוטל על צ'לסי ומערכת היחסים הנוראית שהייתה בין המנג'ר מאוריציו סארי לשחקניו ולמספר חברי הנהלה, מה שהוביל לעזיבתו ליובנטוס, נסללה דרכו של אחד מסמלי המועדון בחזרה והפעם בתור המאמן. כבר בשבוע שעבר אישרה דרבי קאונטי בהודעה רשמית שהיא נותנת אור ירוק ללמפארד לנהל מו"מ עם צ'לסי.


בהודעה הרשמית על חזרתו למועדון מסר למפארד: "גאה לחזור לכאן, זה מועדון שכולם יודעים את אהבתי אליו ואת ההיסטוריה שיצרנו ביחד. אני לא יכול לחכות להתחיל לעבוד. המטרה היחידה שלי היא להכין את הקבוצה לעונה הקרובה ואני כאן כדי לעבוד קשה, להביא הצלחות למועדון ולא יכול לחכות להתחיל".


HE'S HOME!
 
Frank Lampard is the new Chelsea head coach!
 #WelcomeHomeFrank

— Chelsea FC (@ChelseaFC) July 4, 2019


המאמן הטרי עלה למסיבת העיתונאים הראשונה שלו בתפקיד והשאלה הראשונה הייתה כמה זמן לקח לו להשיב לצ'לסי בחיוב: "אני מודה לדרבי קאונטי על ההזדמנות שניתנה לי שם, הייתה לנו שנה טובה ונהניתי מאוד. אבל קיבלתי החלטה מהירה להגיע לכאן כי מדובר בצ'לסי. הייתי פה 13 שנים, אני לא צריך להגיד לכם מה אני מרגיש כלפי המועדון הזה. מדובר במועדון ובהצעה היחידים שלא יכולתי לסרב להם. ההזדמנות להוביל את הקבוצה הזו ואת האוהדים האלה היא ענקית".


לגבי הלחץ הנלווה לתפקיד אמר: "אני מודע למשמעות של ג'וב בסדר הגודל הזה. בשנה שלי כמאמן הבנתי שהלחץ בצד הזה של הקווים הרבה יותר גבוה. כמובן שכשמגיעים למועדון כזה שיש בו ציפיות וסטנדרטים גבוהים, אי אפשר לברוח מזה. אני אנסה לספק את הסחורה".


חוסר הניסיון שלו כמאמן: "הנחתי שהשאלה הזו תגיע מהר. נדיר לקבל את תפקיד המאמן של צ'לסי לאחר שנה אחת בלבד של ניסיון כמאמן ראשי. אני חושב שלאורך הקריירה שיחקתי תחת מאמנים אדירים, כך שזה שם אותי בנקודת פתיחה טובה, בשנה בדרבי למדתי המון ואני מכיר את המועדון הזה היטב ויודע איך הוא עובד. אני מאוד מאמין בעצמי ואני מוכן להוכיח את זה".




עזיבתו של הזאר: "זה היה חשוב לאדן אישית והמועדון כיבד את זה, הוא עזב בטונים טובים. היו לו פה זמנים נהדרים הן ברמה האישית והן בקבוצתית. הוא אדם נהדר ואנחנו מאחלים לו רק טוב. מה שחשוב זה מה שאנחנו נעשה מכאן ואילך. יש כאן סגל טוב, צעירים מוכשרים בעלי פוטנציאל, אולי לא בשביל למלא את מקומו של הזאר כי הוא יחיד במינו, אבל כן לשחק תפקיד גדול עבור המועדון הזה".


הציפיות מצד ההנהלה: "אני מציאותי, הדבר האחרון שאני רוצה זה לבקש הנחות. אפשר למדוד הצלחה בכל מיני דרכים. אני צריך לעבוד עם מה שיש לי, אחת המטרות הראשונות היא לקדם שחקנים צעירים אבל אני רוצה שחקנים שיהיו מחויבים למועדון הזה, שירגישו שצ'לסי זה המקום שלהם, לא תחנה בדרך למקום אחר, בלי קשר לאם הם בני 18 או 32".



מהי הצלחה בעונה הראשונה: "צ'לסי תמיד צריכים לעלות במטרה לנצח. אבל קשה להגדיר את זה, אני לא אדבר עכשיו על מיקום בטבלה או זכייה בתארים כאלה או אחרים".


האם זה האתגר הכי גדול בקריירה שלו, כולל התקופה כשחקן: "כן. אני זוכר שכשהגעתי הנה לפני 19 שנים אנשים הטילו ספק האם אני שווה 11 מיליון ליש"ט, אז הייתי צריך להוכיח את עצמי כשחקן ועכשיו אני צריך להוכיח את עצמי כמאמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי