"דה בריינה העביר לגווארדיולה מסר. הוא תמיד צריך לשחק"

קווין דה בריינה חוגג
קווין דה בריינה חוגג | OLI SCARFF/AFP/Getty Images

הממלכה עוד מתקשה לעכל את ה-0:8 של מנצ'סטר סיטי על ווטפורד. ב"MEN" טענו שהבלגי במשחק מושלם הוכיח למנג'ר את טעותו בהפסד 3:2 בנוריץ' במחזור שעבר וגם ב-BBC שיבחו: "משבר? איזה משבר?"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

הממלכה מתקשה להירגע מה-0:8 המפלצתי של מנצ'סטר סיטי על ווטפורד אתמול (שבת). הציפייה הייתה, ולא רק בממלכה אלא בכל רחבי העולם, שהאלופה תתפוצץ על הצרעות אחרי ההפסד 3:2 לנוריץ' בשבוע שעבר, אבל אף אחד לא האמין שכבר בדקה ה-18 התוצאה תהיה 0:5. הסיטיזנס הורידו במידה את הרגל מהגז וגם חילופיו של פפ גווארדיולה עשו את שלהם, אבל זה עדיין יכול היה להסתיים בשיא פרמיירליג והאורחת בהחלט חייבת תודה למשקוף ולקורה על כך שזה הסתיים בשמינייה בלבד.

מנצ'סטר סיטי עשתה מעין היסטוריה כשכבשה שמיניה – הפכה לקבוצה הראשונה בפרמיירליג שגם כבשה שמינייה וגם ספגה שמינייה, זכר להפסד החוץ 8:1 למידלסברו במאי 2008. בבוקר שאחרי הניצחון המוחץ, ב-"BBC" בחרו בכותרת "משבר? איזה משבר?" וב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" הלכו על הצהרה חשובה לא פחות עבור הסיטיזנס, והיא שקווין דה בריינה שוב כאן.

"הקוסם של מנצ'סטר סיטי, קווין דה בריינה, הוכיח את הנקודה שלו לפפ גווארדיולה", הייתה הכותרת לאחר שהבלגי רשם את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה. הוא אמנם הצטרף לחגיגת שערים רגע לפני תוספת הזמן, אבל בישל שניים ולמעשה היה מעורב בכל אחד משמונת השערים. אחרי שנגד נוריץ' הוא סופסל במפתיע, אתמול היה זה ראחים סטרלינג שמצא את עצמו על הספסל והבלגי ניווט את ההתקפה בצורה מושלמת, כך שלא היה אף שחקן מהחלק הקדמי שלא זכה להיות רשום לפחות על שער או בישול.


המופע של קווין דה בריינה (Jan Kruger/Getty Images)

כפי שכינו זאת ב-"MEN", המשחק המופלא של דה בריינה היה מעין מסר לפפ גווארדיולה שפשוט אסור לו להוציא אותו יותר מכר הדשא. לא במפתיע שהוא זכה לציון המושלם 10, אבל במשחק שהסתיים עם שמיניה מהדהדת זו לא כל כך חכמה ולציון זהה זכו גם ריאד מאחרז, סרחיו אגוארו וכובש השלושער ברנרדו סילבה. גם הבלם ניקולס אוטמנדי זכה לציון 8, בזכות שער ובישול כבר בבליץ הראשוני – יכולת התקפית שאולי תשכיח לו במקצת את האשמה לשער ההפסד בנוריץ'.

ועוד בסיטי, בקבוצה מאוד שמחו לראות את בנג'מין מנדי פותח לראשונה בהרכב ורושם משחק ראשון אחרי חמישה חודשי היעדרות. הצרפתי הוחלף אחרי 45 דקות כדי שלא לסכנו והוא עשוי לשחק פעם נוספת כבר ביום שלישי בפרסטון במסגרת גביע הליגה, אבל כך או אחרת מדובר בבשורה עבור גווארדיולה – מנדי בהחלט היה ממצטייני העונה שעברה עד שהחל להיפצע פעם אחר פעם ולבסוף כאמור כבר גמר את העונה בשלב מוקדם.

בתוך כך, ב"דיילי מירור" פורסם הבוקר שמי שתעזוב את אנגליה היא אשתו של פפ גווארדיולה, כריסטינה שתשוב לספרד בניסיון לקדם את עסקיה. היא שבה לברצלונה יחד עם אחד משלושת ילדיהם. הסידור, כך לפי הפרסום, הוא שכריסטינה תשוב למנצ'סטר בעוד מספר חודשים, ובאותו הזמן יהיה פפ אמון על טיפול בשני הילדים שיישארו איתו. במנצ'סטר, אגב, לא חוששים שהדבר ישפיע על עתיד המנג'ר במועדון.


שמינייה מהדהדת. שחקני סיטי חוגגים (Alex Livesey/Getty Images)

אך לא הכל ורוד בסיטיזנס. פיל פודן, קשרה בן ה-19 של הקבוצה ונבחרת אנגליה הצעירה, ביקש לעזוב את המועדון לאחר שקיבל רק 11 דקות מפתיחת העונה במגן הקהילה. השחקן שנחשב כאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל העולמי ואף זכה למחמאות מפפ גווארדיולה, לא מוצא את מקומו באלופת אנגליה ועל פי 'המירור' האנגלי הוא רוצה לעבור למועדון אחר. לאחרונה הוא התייחס למצבו: "אני יודע שאני מוכן לשחק, אני מרגיש כך". יהיה מעניין לראות כיצד תגיב מנצ'סטר סיטי לסיטואציה עם היהלום הצעיר.

רק נזכיר שלמרות הניצחון, התכולים עדיין בפיגור שתי נקודות מהפסגה והיא בוודאי תחזיק הערב (18:15, ישיר בספורט1) אצבעות לצ'לסי במשחקה הביתי נגד המוליכה ליברפול – הקבוצה היחידה שעדיין במאזן מושלם אחרי חמישה מחזורים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי