"משוגע, כאוטי ובלתי נשכח": ליברפול באופוריה אחרי ה-5:5

דיבוק אוריגי, ג'יימס מילנר וצעירי ליברפול
דיבוק אוריגי, ג'יימס מילנר וצעירי ליברפול | Laurence Griffiths/Getty Images

אחרי שאוריגי השווה עמוק בתוספת הזמן, הצעירים הכניעו את ארסנל בפנדלים והשיגו את הכרטיס לרבע הגמר, בממלכה מתקשים להירגע. עם זאת, קלופ הודה שיש בעיה: "לא נהפוך לקורבן, לא נופיע נגד וילה אם לא נוכל"

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

צעירי ליברפול עשו את זה. אמנם היה רק מדובר במפגש גביע הליגה בו מרבית הכוכבים הגדולים לא לקחו חלק, אבל ה-5:5 אמש (רביעי) באנפילד בין ליברפול לארסנל הוא ללא צל של ספק אחד ממשחקי הכדורגל הגדולים שנזכה לראות בעונת 2019/20. זה היה ערב מטורף לחלוטין שכלל 10 עשרים, מהפכים, דרמת ענק הודות לשער עמוק בתוספת הזמן ולקינוח גם דו קרב פנדלים שבסופו יורגן קלופ ושחקניו הצעירים עשו את מה שכבר היה נראה מבחינתם הבלתי ייאמן.

"הרבה אנשי פרמיירליג ישבו מול הטלוויזיה וקיוו שארסנל תנצח אותנו, אבל אני מצטער!", אמר מנג'ר ליברפול יורגן קלופ וגם הכותרות בממלכה לא ניסו לצנן את ההתלהבות: "ערב משוגע, כאוטי ובלתי נשכח", נכתב ב"ליברפול אקו". "זה משחק שהצעירים לא ישכחו בחיים ואני כל כך שמח בשבילם", אמר בנוסף קלופ, "זה באמת היה ערב מיוחד של כדורגל – מי שבא וצפה ראה 19 שערים כולל פנדלים".

לצד דיבוק אוריגי שנבחר למצטיין המשחק, הודות לצמד שערים שהמאוחר מביניהם היה עמוק בתוספת הזמן, ראיין ברוסטר ונקו וויליאמס בלטו מעל החבורה הצעירה של קלופ וזכו כל אחד לציון 7 ב"אקו". "זו הייתה בכורה עצבנית עבור וויליאמס, אבל הוא עלה להתקפה וגם בשל לאוריגי את שער השוויון בתוספת הזמן", נכתב על המגן בן ה-18 ועל החלוץ הוסיפו, "הנוכחות שלו גרמה למוסטאפי לכבוש את השער העצמי, בחצי השני הוא השתפר מאוד והוא הראה כמה הוא יודע לסיים מהלכים". גם הארווי אליוט בן ה-16 זכה להופעה בהרכב, סחט פנדל ובהחלט השאיר טעם של עוד על אף הציון 6. מי שקיבל רק את הציון 5, הנמוך מבין שחקני ליברפול, היה דווקא נאבי קייטה שגם נפגע במהלך המשחק וקלופ אישר שהוא יעבור סדרת בדיקות. 


קלופ, קלהר והצעירים חוגגים (Laurence Griffiths/Getty Images)

צעיר נוסף שזכה לשבחים, אבל מקלופ עצמו, היה הקשר בן ה-18 קרטיס ג'ונס, שבעט את הפנדל המכריע בדו קרב והעניק לליברפול את הניצחון. גם הוא היה אחד משישה שחקנים שערכו בכורה באנפילד, אבל המנג'ר הודה שהכנסתו למגרש במקום קייטה שנפצע הייתה אילוץ ושהוא כלל לא תוכנן לקחת חלק כה חשוב בהתמודדות: "כנראה שאתה צריך להיות יליד ליברפול בשביל זה", אמר הגרמני על הבעיטה שניצחה את המשחק, "זה לא היה רעיון שלי לתת לו לבעוט, אצלי ברשימה הוא היה הבועט הרביעי ואוריגי היה צריך להיות אחריו, אבל אז ראיתי שאוריגי הולך לבעוט את הכדור הרביעי והבנתי שהם שינו ביניהם. לקרטיס אין בעיה של ביטחון, הוא באמת לא התקשה להתמודד עם הסיטואציה. זה מאוד יפה ואני מאוד מרוצה בשבילו".

ג'ונס עצמו אמר בסיום: "בתור תושב המקום, זו הגשמת חלום לשחק באנפילד. לקבל הזדמנות, לבשל ואחר כך להבקיע שער ניצחון בפנדל זו ממש הגשמת חלום. זו רק ההתחלה מבחינתי, אני עוד צעיר ויש לי המון לאן להשתפר, אבל אקח כל הזדמנות בשתי ידיים". גם שוער ליברפול בן ה-20, האירי קאוימהין קלהר שהדף את הבעיטה של דני סבאיוס בדו קרב, הוסיף: "אני חייב לומר שזה היה מדהים לקחת חלק במשחק הזה. הקצב, השערים – זו הסיבה שמשחקים כדורגל, בשביל ערבים כאלה".


קרטיס ג'ונס מכריע את ההתמודדות (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

כעת באנגליה שוברים את הראש בניסיון למצוא זמן כדי שליברפול תוכל להשתתף בגביע הליגה. משחקי רבע הגמר אמורים להיערך במהלך חודש דצמבר, בשבוע בו ליברפול תשתתף בגביע העולם לקבוצות בקטאר, והמשמעות היא שהשבוע הפנוי היחיד למשחק החוץ מול אסטון וילה הוא בשבוע הראשון של ינואר – אז כבר אמור להיערך חצי הגמר.

קלופ התייחס לכך ואמר: "אם לפי לוח המשחקים יש קבוצה שלא יכולה לקחת חלק, אז צריך לעשות חושבים. זו בעיה מאוד גדולה עכשיו. אנחנו לא נהפוך לקורבן של האירוע – אנחנו שיחקנו, ניצחנו, רצינו לנצח ועשינו את זה, אבל אם לא ימצאו לנו תאריך ראוי לשחק – אז לא נשתתף בסיבוב הבא ומי שתוגרל נגדנו שתעלה או שיתנו לארסנל לשחק מולה. זו לא בעיה שלנו, אנשי גביע הליגה יצטרכו למצוא פתרון או שלא נופיע".

הגרלת רבע הגמר
אסטון וילה – ליברפול
מנצ'סטר יונייטד – קולצ'סטר יונייטד
אוקספורד יונייטד – מנצ'סטר סיטי
אברטון – לסטר סיטי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי