קלופ :"לא נוותר לעולם". בממלכה שיבחו: "ליברפול מדהימה"

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | GEOFF CADDICK/AFP via Getty Images

המאמן נרגש: "זו תחושה מדהימה, הכי טובה בכדורגל. אין לנו זמן לחשוב שהמשחק הולך לאיבוד". מאנה: "התגובה שלנו הייתה מושלמת". וגם: אלכסנדר ארנולד רשם את הופעתו המאה והפתיחה של האדומים בראייה היסטורית

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
אין דבר שאוהדי ליברפול רוצים יותר מלזכות העונה באליפות, לראשונה מאז 1989/90. על משחקים כאלה כמו הניצחון הדרמטי נגד אסטון וילה (1:2) נאמרת הקלישאה: "ניצחון של אליפות". עד לדקה ה-87 הקבוצה של יורגן קלופ פיגרה ונראתה חסרת אונים, אלא שהצליחה לנצח בתום אחת הדרמות הגדולות העונה ושמרה על פער שש הנקודות ממנצ'סטר סיטי. סאדיו מאנה היה גיבור הרגע כשכבש את שער הניצחון בדקה ה-95. זה היה שער הניצחון ה-35 של ליברפול בפרמיירליג בדקה ה-90 – לפחות עשרה יותר מכל קבוצה אחרת. חמישה כאלה הגיעו מתחילת העונה שעברה.


ליברפול, כאמור, עם 31 נקודות מ-11 מחזורי הפתיחה. רק קבוצה אחת עשתה זאת טוב יותר בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי – טוטנהאם שניצחה בכל 11 מחזורי הפתיחה. עוד ציון דרך נפלא מרגש נרשם אתמול (שבת) מצד המגן טרנט אלכסנדר ארנולד שרשם את הופעתו המאה במדי ליברפול ובישל את שער הניצחון. מאז הופעת הבכורה שלו באוקטובר 2016, רק רוברטו פירמינו (36) ומוחמד סלאח (28) בישלו יותר ממנו (22 בישולים). "מאוד גאה לרשום מאה הופעות בליברפול, ויגיעו עוד הרבה!", כתב המגן ברשתות החברתיות.

יורגן קלופ סיכם: "זו תחושה מדהימה, הכי טובה בכדורגל. התאמנו על הגול הזה של מאנה. היו לנו רגעים טובים במהלך המשחק אבל לא היינו קטלניים בהתקפה, בעיקר לא במחצית הראשונה. אני לא תמיד מאמין שאנחנו יכולים לנצח בכל משחק אבל אני אף פעם לא מוותר. אין לי זמן לחשוב על זה שהמשחק הולך לאיבוד. כשהשגנו את התיקו חשבתי לעצמי: 'זה מה שמגיע לנו'. "צריך גם מזל כדי לכבוש שערים כאלה מאוחרים אבל אם נסתכל על כל המשחק, למרות שאני יכול להבין מה בווילה מרגישים – ניצחנו בצדק. 



"אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לעשות את הדברים יותר טוב, אבל נלחמנו היום. כשאתה משחק באצטדיון כזה כמו וילה פארק, זה הגיוני שאתה עלול לספוג מכה קטנה בכנף. לאחר המחצית הראשונה עשיתי שינויים כי הבנו שאנחנו בדרך הנכונה. היינו אגרסיביים במחצית השנייה כפי שאני רוצה לראות. אנחנו לא יכולים להוריד רגל מהגז ולהגיד 'היום לא נלחץ גבוה', זה הסגנון שלנו".


על ה-VAR: "תראה, ניצחנו 1:2 ולכן הנושא הזה לא מקבל כותרות, אבל זה רגע קריטי בכדורגל. זו לא הדרך הנכונה אם אנחנו מדברים על זה שוב ושוב ואנשים צוחקים. צריך להיות כנים, מאמנים מקבלים מכתב פיטורין על הפסדים כאלה".


מאנה סיכם: "אני לא יכול לתאר לך כמה אנחנו שמחים. הנקודות הגיעו לנו. תמיד קשה להגיב אחרי פיגור במשחק כזה אבל התגובה שלנו הייתה מושלמת. דחפנו חזק קדימה אחרי מחצית ראשונה לא טובה וניסינו שוב ושוב ושוב. יצרנו הרבה מצבים וכבשנו שני שערים. יש לי כבוד גדול לסיטי, אבל אנחנו ליברפול ואנחנו קבוצה גדולה. מצפים למשחק הזה".



סאדיו מאנה ויורגן קלופ. אושר גדול (Marc Atkins/Getty Images)

 

גם באנגליה לא נותרו אדישים: "ליברפול מדהימה מנצחת ברגע האחרון בוילה. הגול של מאנה רשם קאמבק מדהים כדי לשמור על יתרון שש הנקודות", נכתב ב"סקיי ספורט". "רוברטסון ומאנה מצילים את ליברפול. השער הגיע בדיוק בזמן וליברפול נותרה בלתי מנוצחת. המפלצות המנטאליות הכו שוב", נכתב ב"דיילי מייל". "ליברפול שמרה על פער שש הנקודות מסיטי, שביצעה קאמבק נהדר. בשבוע הבא הן נפגשות", סיכמו ב-"BBC".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי