ז'וזה מוריניו: "הייתי מאושר מאוד עד השערים שספגנו"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Stephen Pond/Getty Images

הפורטוגלי שרשם בכורה מוצלחת בספרס הבהיר: "היה חשוב לנצח אחרי שבוע מלא ברגשות, ולא חשוב איך". המאמן החמיא לדלה עלי: "הוא מוכשר מדי כדי לא להיות אחד הטובים בעולם". וגם: ציון הדרך של קיין

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

אמנם המחצית השנייה הותירה טעם מעט חמוץ אך הקאמבק של ז'וזה מוריניו לכדורגל האנגלי הסתיים בטעם טוב עם ניצחון של וטוטנהאם פתחה את עידן "המיוחד" עם ניצחון 2:3 על ווסטהאם בחוץ. זה היה ניצחון חוץ ראשון של הספרס לראשונה מזה עשרה חודשים, מאז ה-20 בינואר (הספרס רשמו שלוש תוצאות תיקו ולא פחות מתשעה הפסדים!). כמו כן, זו הייתה הפעם העשירית בה הפורטוגלי מנצח את הפטישים – יותר מכל קבוצה אחרת יחד עם אברטון שגם אותה ניצח עשר פעמים. כמובן שמוריניו היה סיפור המשחק.

מבול של צלמים הקיפו את הפורטוגלי בשריקת הפתיחה וגם העיתונות הדגישה לו חלק ניכר מהסיקור. "הדבר הכי מוזר שעם כל הכבוד לפתיחה המוחצת, הספרס לא ממש שיחקו טוב. דלה עלי עשה זאת, גם הארי קיין הבקיע וכמובן סון, אבל לוקאס מורה על אף השער היה חלש. הוא רחוקר שנות אור מהשחקן שסילק את אייאקס בחצי גמר ליגת האלופות, נכתב ב"מירור". "מוריניו נהנה מפתיחה טוב אך ההמשך היה מפחיד", נכתב ב"סקיי ספורטס". "מוריניו התחיל עם חבטה חזקה", נכתב ב"דיילי מייל", "הספרס השיגו ניצחון חוץ שמהווה עבורם דבר נדיר בשנה האחרונה". ב-"BBC" גם כן היו עדינים: "מוריניו קיבל את הפתיחה הנוחה לה קיווה לאחר השבוע הסוער שעבר על קבוצתו".

מוריניו אמר: "הייתי ממש מאושר לפני שספגנו. שיחקנו טוב, הבאנו למשחק דברים טובים שניסינו באימונים. היינו צריכים לכבוש את הרביעי ו'להרוג' את המשחק. מזל שיש לי ניסיון רב בליגה הזו ואמרתי לשחקנים במחצית שגם אם נהיה ביתרון 0:3 בדקה ה-85 – המשחק עדיין פתוח. צריך לזכור שהתמודדנו עם דברים לא פשוטים. הרגשות אחרי שהמנג'ר הקודם עזב, שחקנים שחזרו מהנבחרת והעייפות בדקות האחרונות. היה הכי חשוב לנצח ולא חשוב איך, הבחורים שיחקו טוב וזה מה שרצינו".

מוריניו (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

על דלה עלי: "אני שמח מאוד שהוא בקבוצה, דיברתי איתו כמה דקות במתחם הימונים. סיכמנו שדלה צריך לחזור לגרסה הטובה ביותר שלו. הוא טוב מדי בשביל לא להיות אחד השחקנים הטובים בעולם ולא לשחק במדי הנבחרת".

דלה עלי אמר לאחר המשחק: "עברנו שבוע קשה מאוד מבחינה רגשית. בילינו הרבה זמן עם פוטצ'טינו והיינו מאוד עצובים, אבל הייתה לנו עבודה לעשות. היינו צריכים לצאת לדרך חדשה וחיובית ככל האפשר למען האוהדים. אני חושב ששיחקתי טוב עד כה העונה אבל אני צריך להשתפר כי אני עדיין לא במיטבי. ברמת הקבוצה אנחנו צריכים להמשיך את התנופה ולנצח. יש לנו עוד הרבה עבודה".

ובחזרה לשחקנים שהיו על כר הדשא – סון היה כוכב המשחק עם שער ובישול, זה שאחראי על השער הראשון של הספרס בעידן מוריניו ולמעשה בשנת 2019 כבש 19 שערים עבור התרנגולים – יותר מכל אחד אחר. הארי קיין לשם השוואה כבש 18. ואם כבר הקפטן, קיין הגיע לציון דרך עם שערו ה-175 בטוטנהאם והוא מדורג שלישי בכל הזמנים כשעקף את מרטין צ'ייברס.


עם דלה עלי. מחמאות לקשר (Stephen Pond/Getty Images)

באמצע השבוע יערוך מוריניו את הופעת הבכורה שלו לעיני הקהל הביתי כשהספרס יארחו ביום שלישי את אולימפיאקוס למשחק חשוב (עדיין לא הבטיחו את מקומם בשמינית הגמר), וביום שבת תיערך הבכורה הביתית במסגרת הליגה כאשר טוטנהאם שהעפילה למקום השישי תארח את בורנמות'.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי