ליברפול מאוהבת: "קלופ טיים". המאמן: "השיאים לא חשובים"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Adam Davy - PA Images / Contributor

בעבר יונייטד הייתה מזוהה עם השערים המאוחרים, אך כעת זה תורה של אלופת אירופה שהגיעה ל-30 משחקים ללא הפסד ויכולה להשוות בשבוע הבא את שיא המועדון. ב-"BBC" בדקו: האם ניצחונות דרמטיים מבטיחים אליפות?

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

שליש מהעונה באנגליה כבר מאחורינו וליברפול בשלה, לא מביטה לאחור. לאחר עוד ניצחון קשה ודרמטי, 1:2 על קריסטל פאלאס, אלופת אירופה שמרה על פער גדול מלסטר הדולקת אחריה וכן ממנצ'סטר סיטי. החניכים של יורגן קלופ הגיעו ל-30 משחקי ליגה ללא הפסד (25 נצחונות ו-5 תוצאות תיקו), הרצף השלישי הכי ארוך באנגליה כשהם רחוקים רק משחק אחד מהשוואת שיא המועדון. רק צ'לסי (אוקטובר 2005) וארסנל 'הבלתי מנוצחת' (49 משחקים) הציגו רצף מרשים מזה. "זו הדרך של ליברפול הבלתי מנוצחת. תשאלו את לסטר, אסטון וילה וגם את מנצ'סטר יונייטד", נכתב ב"דיילי מייל". "ליברפול בורחת עם ניצחון דרמטי. רוברטו פירמינו שמר על היתרון הגדול בפסגה", נכתב ב"סקיי ספורטס" 

לתקשורת האנגלית יש ביטוי חדש: "קלופ-טיים" – ביטוי שבעבר היה מזוהה עם מנצ'סטר יונייטד ואלכס פרגוסון. ב-"BBC" הזכירו את המשחק נגד אסטון וילה שם נכתב: "הקהל המקומי שקע עם וילה, שחקני ליברפול השתגעו אבל אף אחד באצטדיון לא היה יכול לומר שאין סיכויח שזה יקרה. ליברפול מגלה חוסן בלתי נלאה והם המלכים של הדקות האחרונות". כזכור ליברפול כבשה 35 שערים לאחר הדקה ה-90 בעידן הפרמיירליג, עשרה יותר מארסנל השנייה בטבלה.

בעונת הבכורה של קלופ השיגה ליברפול שבע נקודות לאחר הדקה ה-85 כמו גם בעונה שעברה. העונה הם השיגו ארבע נקודות אחרי הדקה ה-90 ושמונה לאחר הדקה ה-85. באנגליה נכתב מהן הסיבות. מספר השערים בדקה ה-90 הלך וגבר באופן כללי אך ברור כי ליברפול מיוחדת וירג'יל ואן דייק אף הגדיר זאת כ-'חוש השישי'.


קלופ עם פירמינו. הפעם הוא היה האיש בדקה האחרונה ( Chris Brunskill/Fantasista / Contributor)

קלופ אמר בזמנו: "זה לא שאנחנו חושבים לפני המשחק שאנחנו רוצים להבקיע פעם אחת וזה יספיק. אנחנו לא רוצים למתוח את המזל יותר מדי, לא הייתי משוכנע שנבקיע נגד וילה אבל הייתי בטוח שנגיע למצבים אם נישאר מרוכזים ואז יהיה לנו סיכוי. זה לא מזל, אם זה קורה כל כך הרבה. בממוצע, האלופה בפרמיירליג מרוויחה 1.78 נקודות בעונה לאחר הדקה ה-90 ו-4.48 משערים שהובקעו בדקה ה-85 ואילך. רק בשלוש מתוך 26 העונות בפרמיירליג הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים מאוחרים זכתה באליפות.

המאמן נשאל על היכולת ועל שיא המועדון אותו יוכלו להשוות במשחק נגד ברייטון: "אנחנו לא שם כדי להראות שהמצאנו את הכדורגל כי אנחנו לא, והמטרה שלנו היא לא לשבור שיאים. אנחנו כאן כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר לאורך עונה ארוכה. אם אנחנו שוברים שיא אחד או שניים בדרך זה נחמד. אבל הניצחון הרבה יותר חשוב מאשר שבעוד 15 שנה יגידו "זה היה השיא שקבעה הקבוצה הזו". יש לנו משחקים כל כך קשים בהמשך. נאפולי, ברייטון ואז הדרבי.

ובחזרה למשחק: אז רוברטו פירמינו היה זה שכבש את השער החשוב אך שני שחקנים אחרים רשמו ציוני דרך. סאדיו מאנה הפך לשחקן ליברפול השלישי שכובש חמישה משחקים רצופים נגד אותה היריבה כאשר קדמו לו לואיס סוארס (נגד נוריץ') ומייקל אואן (נגד ניוקאסל). מעבר לכך, מאז תחילת העונה שעברה אף שחקן לא בישל יותר מאנדרו רוברטסון שחילק 16 אסיסטים.

שחקני ליברפול חוגגים. מי יעצור אותם? (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי