סולשיאר: "חששתי מהנורא מכל, הצעירים למדו שיעור"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Michael Regan/Getty Images

יונייטד טרם ניצחה פעמיים ברציפות בליגה, המאמן זעם: "הייתי מחליף את כולם במחצית", אך ניסה להישאר אופטימי: "לא התפרקנו כמו אשתקד". ג'ונס חטף ביקורת, ב-"BBC" נכתב: לא נעים, בטח כשפוצ'טינו פנוי"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד כבר הצליחה לעשות מהפך ענק מ-2:0 ל-2:3 במגרשה של שפילד תוך שבע דקות, אלכס פרגוסון אפילו חייך ביציע, אך ספגה בתוספת הזמן ונותרה מאוכזבת לאחר ה-3:3. עם כל הכבוד לנתון המרשים לפיו זו הפעם ה-25 שיונייטד נקלעת לפיגור של שניים או שלושה שערים ובכל זאת לא מפסידה (יותר מכל קבוצה אחרת) – זה לא ממש ניחם אף אחד. השדים האדומים לא הצליחו לחבר שני ניצחונות ליגה רצופים העונה והם נתקעו במקום התשיעי במרחק 9 נק' מליגת האלופות. עם ניצחון חוץ אחד מ-11 האחרונים, יונייטד לא תוכל להגיע לשום מקום.


"לאחר שגילה אופטימיות קלה, סולשיאר שוב חווה אחר צהריים מאוד לא נעים, בטח כשמאוריסיו פוצ'טינו פנוי כרגע", נכתב ב-"BBC", שם ציינו כי יונייטד בעטה רק פעם אחת לשער במחצית הראשונה המחרידה. "יונייטד פשוט תקועה בבינוניות ואף אחד לא יודע מתי היא תצא משם", נכתב ב"מירור", "הפערים בסגל שלה כל כך גדולים. פיל ג'ונס היה כל כך גרוע, פרד ואנדראס פריירה לא מתאימים אפילו לסגל. כולם נראו מבוהלים. בלי דויד דה חאה בכושר שיא זה נגמר ב-4:0 במחצית". הקהל המקומי, אגב, הקניט את סולשיאר ושר לו להתפטר כי זה לא נעים לשחק ככה כשפוצ'טינו פנוי. "הוא בטח סופר את הימים עד ינואר", נכתב ב"דיילי מייל"


גם מרטין קיאון, בלם העבר, ביקר את ג'ונס: "פרגוסון היה מחליף אותו כבר לאחר רבע שעה. הוא חייב להיות דומיננטי יותר, אגרסיבי יותר וחכם יותר", והוסיף בגיחוך את הציטוט של פרגוסון שאמר עליו ב-2013 שהוא יכול להיות הבלם הכי טוב של המועדון (אז, ג'ונס היה בן 21). עוד תקף קיאון כי מערך שלושת הבלמים יצר בלבול".



הארי מגווייר. עוד משחק חוץ בלי ניצחון (Michael Regan/Getty Images)


סולשיאר ניסה להסתכל על חצי הכוס המלאה: "הקבוצה הזו לא נכנעת, זה הבדל ענק מהעונה שעברה. הוכחנו שאנחנו יכולים לצבור נקודות גם במשחקים רעים. כשאתה בפיגור כזה של 2:0 במשחק חוץ אתה חושש מהגרוע ביותר, כמו התבוסה נגד אברטון כשהפסדנו 4:0, אבל עשינו צעדים מאסיביים ונצטרך ללמוד מזה הרבה היום. על אף שחלק גדול מהמשחק הזה הוא שלילי ואנחנו מאוכזבים מהיכולת, התחושה הכללית היא חיובית". 


על המחצית: "כעסתי, התאכזבתי, הייתי צריך להעיר את החבר'ה, יכולתי להחליף כל אחד מהם במחצית חוץ מהשוער. זה לא קשור לטקטיקות, לא היה לנו שום רצון. להגיע ראשונים לכדור, לזכות במאבקים, לצאת קדימה. אתה צריך להרוויח את הזכות לנצח. עד הדקה ה-70 לא עשינו כלום, לא היינו מנצ'סטר יונייטד. אני לא חושש מהרעב שלהם לנצח אבל צעירים לעתים לא יודעים איך לנצח אתגרים כאלה.


על השחקנים הצעירים: "הם עברו את כל קבוצות האקדמיה אך זה לא דומה למשחקים מהסוג הזה. ניסיתי ללמד אותם לשחק בלי פחד ולהראות את מה שהם יודעים. הם למדו המון ב-90 הדקות המוזרות האלה, ללא ספק". ואם כבר שחקנים צעירים, ברנדון וויליאמס כבש שער בכורה נפלא בבעיטה מהאוויר וגם מייסון גרינווד הבקיע. מאז אוקטובר 2005 לא קרה ששני שחקנים מהאקדמיה של יונייטד כבשו באותו ערב, כשאז עשו זאת ווין רוני וג'וזפה רוסי.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי