יורגן קלופ מכריז: "ואן דייק צריך לזכות בכדור הזהב"

וירג'יל ואן דייק, יורגן קלופ
וירג'יל ואן דייק, יורגן קלופ | Laurence Griffiths/Getty Images

המאמן הגרמני הבהיר: "הוא היה הטוב ביותר באירופה בעונה האחרונה, אלא אם כן מעניקים אותו לשחקן הטוב ביותר בדור הזה ואז מסי צריך לזכות בכל שנה". וגם: מאבק האליפות, ומיהו שחקן ליברפול היחיד שזכה בתואר

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)
ליברפול המשיכה גם ביום שבת את העונה המדהימה שלה כשהשיגה עוד ניצחון דרמטי, 1:2 על קריסטל פאלאס במשחק החוץ, ושמרה על פער מבטיח של שמונה נקודות מהשנייה לסטר ותשע נקודות מהשלישית מנצ'סטר סיטי. אין ספק שאלופת אירופה היא הקבוצה הטובה ביותר כיום. לא פחות משישה מנציגיה נכללים ברשימת 30 המועמדים לזכות בכדור הזהב הקרוב שיוענק ב-2 בדצמבר. אם תשאלו את המנג'ר יורגן קלופ, וירג'יל ואן דייק ראוי לקבל אותו יותר מכל אחד אחר. גם יותר מליאו מסי.


קלופ אמר: "אם אתה נותן את דור הזהב לשחקן הטוב ביותר בדור הזה אז כמובן שצריך לתת אותו למסי, בכל שנה. אבל אם אתה נותן את הפרס הזה לשחקן הטוב ביותר באירופה בעונה שעברה אז זה צריך להיות ואן דייק. אני לא יודע איך זה עובד אבל ככה אני רואה את זה. השחקן הטוב מכולם? מסי. השחקן הטוב ביותר בעונה שעברה זה ואן דייק. נראה".


בעבר, רק שחקן אחד מליברפול זכה בכדור הזהב – היה זה החלוץ האנגלי מייקל אואן שהקדים ב-2001 את ראול ואוליבר קאן. אואן זכה עם ליברפול בגביע אופ"א, בגביע האנגלי ובגביע הליגה באותה עונה. כמו כן, שחקן ההגנה האחרון שזכה בתואר היה פאביו קנבארו ב-2006, לאחר שזכה במונדיאל עם איטליה והציג יכולת מדהימה.

ליאו מסי מול וירג'יל ואן דייק. קרב ישיר גם על כדור הזהב (Gettyimages)


כשנשאל על מאבק האליפות, קלופ מיהר להזכיר אפילו את צ'לסי: "אנחנו לא חושבים שהתואר מובטח. הפער עומד רק על שמונה נקודות מלסטר ואסור לשכוח אותה. הם היו אלופים לא מזמן. גם צ'לסי משחקת מדהים עד כמה. אם היינו מפסידים את המשחק האחרון, פתאום הפער היה רק חמש נקודות וכולם היו מדברים בצורה שונה. העיקר שאנחנו רגועים. אנחנו לא חושבים על הנקודות, על המאזן והשיאים או הפער אלא רק על המשחק הבא ואני מקווה שנישאר ככה".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי