ליונברג: "אפשר להגיע לצ'מפיונס", באנגליה ביקרו את ההגנה

פרדי ליונברג
פרדי ליונברג | INDSEY PARNABY/AFP via Getty Images

המאמן שלא הצליח לנצח בהופעת הבכורה משוכנע: " הליגה משוגעת, אם ניכנס לכושר טוב נעשה זאת". על המשחק: "ראיתי דברים טובים שעבדנו עליהם". וגם: שיא שלילי מזה שמונה שנים והרקורד המזעזע במשחקי החוץ

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)
הקלישאה אומרת "משנה מאמן – משנה מזל" אך זו פסחה מעל ארסנל שסיימה בתיקו 2:2 מול נוריץ' סיטי בהופעת הבכורה של פרדי ליונברג על הקווים. שחקן העבר הגדול ראה את קבוצתו אמנם חוזרת פעמיים מפיגור אך זה היה משחק ליגה שישי ברציפות ללא ניצחון – מה שלא קרה מאז אוגוסט 2011, כשהפער מהמקום הרביעי עומד על שבע נקודות. נתון לא פחות ממדהים שפורסם באנגליה הוא הרקורד של אנגליה במשחקי החוץ כשהיא בפיגור במחצית. היא לא ניצחה באף לא אחד מ-40 האחרונים (10 תוצאות תיקו ו-30 הפסדים) מאז ה-3:5 על צ'לסי באוקטובר 2011.

באנגליה לא ממש הופתעו ממה שקרה. "מאמן חדש אך אותו המזל ממוקדם. בזמן שארסנל התחילה טוב, כישלונות ההגנה הכה מוכרים צצו מחדש בדרך לפיגור, וזה קרה שוב בגלל ההגנה המפורקת שתהיה חייבת להשתפר", נכתב ב"BBC". ואכן, ארסנל שמרה רק פעמיים העונה על שער נקי בליגה. ב"סקיי ספורטס" נכתב: "תוך מספר ימים בלבד השבדי גרם לארסנל לתקוף בצורה טובה הרבה יותר מהשבועות האחרונים, ברור שהוא לוקח את החיובי, מה הוא עוד יכול לעשות? אבל גם הוא יודע שההגנה שברירית". עוד נכתב כי " (פייר אמריק) אובמיאנג הציל את ארסנל. עם הצמד שכבש הגיע לעשרה שערי ליגה. מאז  הופעת הבכורה של החלוץ בפרמיירליג בפברואר 2018, הוא כבש 27 שערים בימים ששיחקו ביום ראשון – אף שחקן לא כבש יותר ממנו.
 


ליונברג אמר: "אנחנו צריכים לעבוד קשה על משחק המעבר, התחלנו את המשחק ממש טוב, ראיתי דברים שעבדנו עליהם באימונים והייתי מרוצה, אבל אנחנו צריכים להבקיע שערים ולהוביל. אני רוצה לראות את המועדון הזה חוזר לעצמו, רק הניצחון הוא מה שחשוב ולכן אני מאוכזב, אבל ראיתי גם דברים חיוביים. חזרנו מפיגור פעמיים במשחק חוץ, השחקנים הפגינו מנטאליות נהדרת, יש לנו הרבה תשוקה לתקן".


שחקני ארסנל מאוכזבים. שישה משחקי ליגה ללא ניצחון (Julian Finney/Getty Images)


על הסיכוי להגיע לליגת האלופות: "חד משמעית, יש לנו סיכוי. הקבוצות מאבדות נקודות, הליגה הזו משוגעת כרגע. אם ניכנס לכושר טוב אנחנו נוכל להיות שם". כבר בעוד שלושה ימים ירשום המאמן משחק בכורה באצטדיון הביתי כאשר ארסנל תארח את ברייטון ושם תקווה לעצור את המפולת.


שחקן העבר מרטין קיאון, ששיתף איתו פעולה במדי התותחנים, לא היה שבע רצון: "אם ליונברג רוצה להישאר זמן רב הוא צריך לשנות הכל. ארסנל לא יודעת מתי ללחוץ, השחקנים שלה מותירים יותר מדי שטחים". מנגד, הוא טוען שיש שיפור: "הוא מונה למאמן כי יש לו את ה-DNA של ארסנל ולפחות כשהכדור היה אצלנו, ארסנל הייתה טובה משמעותית מהתקופה האחרונה. בארסנל שאני והוא היינו חלק ממנה, למשעמת והארגון שלנו כשאיבדנו את הכדור היה חלק חשוב. יש הרבה עבודה ואין שרביט קסם אך יש לו סיכוי לעשות את ההבדל כמאמן. הוא היה שחקן חרוץ והוא יהיה מאמן כזה". קיאון הוסיף כי הוא רוצה להיות ווינר על הקווים וברור שהקבוצה זקוקה למרכז הגנה וקישור אחורי טוב יותר ואז היא תהיה כוח אמיתי בליגה.


אובמיאנג חוגג עם לקאזט. לפחות ההתקפה שוב עובדת (Julian Finney/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי