"זה היה סונאלדו", באנגליה שיבחו: "מתמודד ענק לשער העונה"

ז'וזה מוריניו, יונג-מין סין
ז'וזה מוריניו, יונג-מין סין | Justin Setterfield/Getty Images

הממלכה בטירוף מהגולאסו של הדרום קוריאני שסיפר: "רציתי רק להמשיך לרוץ ולהתקרב לשער, אף אחד לא היה פנוי". מוריניו פירגן: "הבן שלי קרא לו ככה עוד לפני הגול". לינקר: "אחד השערים הכי יפים שראיתי איי פעם"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

טוטנהאם רשמה הפסד מאכזב באמצע השבוע באולד טראפורד אך התאוששה בצורה נפלאה. כמה שז'וזה מוריניו התגעגע לתחושה שאחרי ניצחון מוחץ. התרנגולים הביסו 0:5 את ברנלי עם שלישייה כבר אחרי 32 דקות. זו  הייתה הפעם הראשונה בה הפורטוגלי משיג ניצחון כזה מזה כמעט חמש שנים, אז בינואר 2015 צ'לסי הביסה 0:5 את סוונזי. מי שבעיקר נהנה מהגעתו של הפורטוגלי הוא דלה עלי שכבש ארבעה שערים ובישל עוד שניים, בעוד עשר הופעות העונה תחת מאוריסיו פוצ'טינו היה מעורב בשני שערים בלבד. עד עתה טוטנהאם ספגה שני שערים בכל משחק של הפורטוגלי ואתמול היא שמרה לראשונה על שער נקי. 

מי שגנב את ההצגה היה סון שכבש שער מדהים בדריבל של 80 מטר. הדרום קוריאני ממשיך בכושר הנפלא שלו בעיקר לעיני הקהל הביתי. ב-15 משחקיו במגרשם של הספרס הוא היה מעורב ב-15 שערים: תשעה שערים ועוד שישה בישולים, יותר מכל אחד אחר. בממלכה, כמובן, לא יכלו להישאר אדיש לשער של סון. "חזינו באחד משערי העונה, הוא לקח את הכדור ועבר את כל שחקני ברנלי שהיו מולו", נכתב ב"BBC". "בשלוש בצהריים הוא לקח את הכדור ברחבה שלו וטס לחצי השני כדי לכבוש שער ענק", נכתב ב"סקיי ספורטס". "12 נגיעות בכדור תוך 13 שניות, ריצה של 90 מטר ושער שבהחלט מתאים לאיצטדיון בשווי מיליארד ליש"ט במשחק כזה גדול".

מוריניו עצמו פירגן אפילו יותר ואמר בגאווה: "סונאלדו. סונאלדו נזאריו" כשהוא מתכוון שהביצוע של חניכו היה דומה לזה של רונאלדו נזאריו ששיחק בברצלונה בעונת 1996/97 וכידרר לאורך יותר מחצי מגרש נגד קומפוסטלה. המאמן סיפר שעוד לפני השער הנהדר כך קרא בנו לחלוץ של טוטנהאם. גארי לינקר הודה שזה אחד מהשערים הכי גדולים שראה איי פעם. הקפטן הארי קיין החמיא: "הוא גנב את ההצגה היום, זה היה שער לא יאומן. התקפה מתפרצת נהדרת".
  


הארי קיין, סון ולוקאס מורה. הספרס בכושר טוב (IAN KINGTON/AFP via Getty Images)

סון עצמו שכבש בסטייל את שערו העשירי העונה ב-20 הופעות, אמר לאחר המשחק: "קיבלתי את הכדור ורציתי למסור לדלה עלי אבל הוא לא היה פנוי אז הלכתי לבד. רק רציתי להמשיך לרוץ ולהתקרב לשער. זו הייתה ריצה ארוכה אבל היה לי זמן לחשוב. זה היה שער מיוחד".

מאמן טוטנהאם סיכם: "החבר'ה היו פנטסטיים. אני לא רוצה שהקבוצה תהיה מדוכאת ועצובה אחרי הפסד, היינו חייבים להגיב. זו הייתה הופעה מדהימה. הכדורגל ששיחקנו, הדומיננטיות, ההגנה, השער הנקי, שלושה שחקנים צעירים ששותפו. אוהדים שמחים, שערים מדהימים. השער של סון היה מדהים, אבל זה לא רק זה, היינו כל כך טובים היום. אמרתי לשחקנים ששער נקי צריך להיות שאיפה קולקטיבית ולא משהו ששייך לשוער או לבלמים. לוקאס מורה הוא דוגמא טובה, הוא היה אחד השחקנים המובילים במשחק ההתקפה אבל המחויבות שלו למשחק ההגנתי הייתה נהדרת גם היא".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי