צפו בתקציר: סיטי גברה 1:3 על לסטר וצימקה את הפער לנקודה

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images

האלופה ניצחה בקרב הצמרת והתקרבה לשועלים, שעדיין במקום השני. עצמי של סויונג'ו ופנדל מוצלח של גונדואן ביטלו יתרון שנתן וארדי לאורחים, דה בריינה סידר לז'סוס את השלישי במהלך נפלא

(גודל טקסט)

רק לפני חודש אמר פפ גווארדיולה לספורט1 שמנצ'סטר סיטי רודפת יותר אחרי לסטר מאשר אחרי ליברפול, אז הערב (שבת) אלופת הפרמיירליג צימקה את הפער מהשועלים שבמקום השני לנקודה בלבד, כשניצחה אותם 1:3 באצטדיון איתיחאד. התכולים הצליחו לחבר שני ניצחונות רצופים בליגה לראשונה מאז המחזור ה-11, לאחר שחזרו מפיגור במחצית הראשונה. לקבוצה של ברנדן רוג'רס, זו הייתה הפעם העשירית ברציפות בה היא לא מצליחה לגבור על אלופה מכהנת במשחק חוץ.

סיטי נקלעה לפיגור אחרי שג'יימי וארדי כבש את שערו ה-17 עונה והחמישי נגד התכולים מאז עונת 2014/15 (רק סאדיו מאנה הבקיע נגדם כמות זהה), אבל התאוששה במהירות והשלימה את המהפך עוד לפני ההפסקה. גבריאל ז'סוס מצא את הרשת במשחק ביתי לראשונה העונה, אחרי 12 הופעות עקרות באיתיחאד. מי שעזר לברזילאי לעשות זאת היה קווין דה בריינה, שרשם בישול מספר 10 העונה. ביום שישי הקרוב ינסו התכולים להמשיך במומנטום, כשיתארחו אצל וולבס (שידור ישיר בספורט1 החל מ-21:35). סרחיו אגוארו, שחזר הערב לסגל אחרי שהתאושש מפציעה ונכנס שלוש דקות לסיום, עשוי לקחת חלק במשחק הבא.

לסטר ספגה את הפסדה הרביעי העונה והראשון מאז תחילת אוקטובר, אחרי שכשלה בשמירה על היתרון המוקדם. השועלים התקשו להציג את היכולת שאפיינה אותם עד כה ולמעשה ראו את היריבה משתלטת לחלוטין על העסק מיד אחרי השער של וארדי, אך אין להם רגע להתאבל על ההפסד כי כבר ביום חמישי הקרוב תגיע ליברפול לאצטדיון קינג פאוור (21:45, שידור ישיר בספורט1).

הפער הצטמק. גווארדיולה מחייך אחרי שניצח את רוג'רס (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)
הפער הצטמק. גווארדיולה מחייך אחרי שניצח את רוג'רס (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

הרכבים
מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, פרננדיניו, ניקולס אוטמנדי, בנז'מן מנדי, אילקאי גונדואן (רודרי, 79), קווין דה בריינה (סרחיו אגוארו, 91), ברנרדו סילבה, ריאד מחרז, ראחים סטרלינג (פיל פודן, 89), גבריאל ז'סוס.

לסטר: קספר שמייכל, ריקרדו פריירה, ג'וני אוואנס, צ'גלאר סויונג'ו, בן צ'ילוול, ווילפרד אנדידי, הארווי בארנס (מארק אולברייטון, 64), יורי טילמאנס (דניס פראט,77), ג'יימס מאדיסון, איוזה פרס (דמראיי גריי, 68), ג'יימי וארדי.

וארדי מקפיץ מעל אדרסון בדרך ל-0:1 (Clive Brunskill/Getty Images)
וארדי מקפיץ מעל אדרסון בדרך ל-0:1 (Clive Brunskill/Getty Images)
שחקני לסטר חוגגים אחרי היתרון, שלא הספיק (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)
שחקני לסטר חוגגים אחרי היתרון, שלא הספיק (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
התמודדות נפתחה בקצב גבוה, כשסיטי תקפה עם הרבה שחקנים אך לסטר עמדה היטב בלחץ. בדקה ה-13 הגיע המצב הראשון של התכולים, כשדה בריינה שחרר בעיטה חזקה מהפינה הימנית של הרחבה ונעצר רק בעמוד. שלוש דקות לאחר מכן, מחרז עקף את צ'ילוול באגף ימין ומסר לז'סוס באמצע, אך הברזילאי לא הגיב בזמן ופספס הזדמנות גדולה. ההתקפה נמשכה ומנדי הגביה לראשו של ז'סוס, שנגח ישירות לידיו של שמייכל.

בדקה ה-22 האורחת יצאה למתפרצת באגף שמאל, בארנס שלח את וארדי בכדור עומק מצוין ומלך השערים של הפרמיירליג הקפיץ נהדר מעל אדרסון כדי לקבוע 0:1 ללסטר. חמש דקות מאוחר יותר וארדי כמעט הכפיל, כשהסתער שוב לבדו נגד ההגנה של סיטי והתגבר על שחקן יריב, אך הבעיטה שלו הלכה גבוה ליציע. צ'ילוול המשיך לסבול ממחרז: האלג'יראי קיבל כדור אלכסוני ממנדי, כדרר לאמצע והוציא בעיטה שפגעה ברגלו של סויונג'ו ונכנסה פנימה – 1:1 בדקה ה-30.

ריאד מחריז חוגג אחרי שהחזיר את סיטי למשחק (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)
ריאד מחריז חוגג אחרי שהחזיר את התכולים למשחק (LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images)

הקצב המטורף באיתיחאד לא נרגע: בדקה ה-43, דה בריינה שחרר את סטרלינג באגף שמאל והקיצוני סחט מפריירה עבירה ברחבה, השופט שרק לפנדל ואילקאי גונדואן ניצל זאת כדי להשלים מהפך ולקבוע 1:2 למנצ'סטר סיטי.

השליטה של האלופה נמשכה במחצית השנייה. בדקה ה-59 דה בריינה חלף על פני בארנס, התגבר גם על תיקול של סויונג'ו והשאיר לז'סוס שהיה מול שער ריק, אבל פריירה הגיע בזמן כדי למנוע מהחלוץ לכבוש. שבע דקות חלפו וריאד מחרז אתגר את שמייכל עם ניסיון מסוכן מקו ה-16, אבל הדני זינק נהדר והדף. בדקה ה-69 הלחץ מצד התכולים הניב פרי: דה בריינה קיבל קצת אחרי קו החצי ודהר קדימה, השאיר את סויונג'ו מאחור והעביר כדור רוחב שעבר את שמייכל ואפשר לז'סוס לדחוק פנימה מקרוב – 1:3 לאלופה.

השלים את המהפך. גונדואן חוגג (Michael Regan/Getty Images)
השלים את המהפך. גונדואן חוגג (Michael Regan/Getty Images)
ניצחון שני רצוף. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (Clive Brunskill/Getty Images)
ניצחון שני רצוף. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים (Clive Brunskill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי