פפ: "התאוששנו ובגדול נגד קבוצה חזקה". הספרדי שבר שיא

פפ גווארדיולה, סרחיו אגוארו
פפ גווארדיולה, סרחיו אגוארו | LINDSEY PARNABY/AFP via Getty Images

המאמן השיג מאה ניצחונות פרמיירליג ב-134 משחקים בלבד - הרקורד הטוב ביותר באנגליה. השער של אגוארו היה השער ה-1,000 שהקבוצות שלו כובשות בליגה. החלוץ: "היינו חייבים לנצח, תמיד הקיפו אותי כאן שחקנים טובים

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

ספק אם במנצ'סטר סיטי הצליחו לשים מאחוריהם את התחושה הקשה לאחר ההפסד 3:2 לוולבס ביום שישי, אך אתמול (ראשון), אלופת אנגליה לפחות חזרה לנצח כשהתגברה על מוקש קשה מאוד בדמות שפילד יונייטד וניצחה 0:2. את ליברפול היא כנראה לא תצליח להשיג השנה אבל המטרה החדשה היא הסגנות, וסיטי רחוקה רק נקודה מלסטר. סרחיו אגוארו חזר מפציעה וכבש וקווין דה בריינה היה נפלא כרגיל. הקשר היה מעורב העונה כבר ב-19 שערים (שבעה כיבושים ו-12 בישולים), כאשר רק ג'יימי וארדי מאפיל עליו (היה מעורב ב-20 שערים). אריק גארסיה בן ה-18 רשם הופעת בכורה בהרכב בפרמיירליג כאשר ניקולס אוטמנדי ובנג'מין מנדי סופסלו והאלופה שמרה על שער נקי במשחק בית לראשונה מאז 26 באוקטובר.

פפ גווארדיולה רשם ציון דרך ענק עם ניצחונו ה-100 בפרמיירליג ב-134 משחקים בלבד: "ברור שאנחנו גאים בכל מה שעשינו בתקופה הזו, כל העונות האלה, הקבוצה שיחקה כדורגל מבריק וגם הציגה מאמץ יוצא דופן. כשחושבים על המספרים האלה, 100 ניצחונות ב-134 משחקים – זה הישג מדהים, מחמאה גדולה למועדון, השחקנים, האוהדים. נחמד להיות לצד הקבוצות הגדולות האלה, זה אומר הרבה. היינו עקביים". הספרדי הוא המאמן שהגיע למספר הניצחונות הזה במספר המשחקים המועט ביותר, כשעקף את ז'וזה מוריניו שהיה זקוק ל-142 משחקים כמאמן צ'לסי. בנוסף, השער הראשון של סיטי אתמול היה האלף של גווארדיולה כמאמן במסגרת משחקי הליגה.

על המשחק: "היה לנו מעט זמן להתאושש ועשינו את זה בגדול נגד קבוצה חזקה. היא לא רק חזקה מנטאלית אלא גם פיזית. הם טובים מאוד בכדורים הארוכים ולא קל להתמודד איתם. זה לא סוד שהם מצליחים מאוד העונה ואפשר גם להבין מדוע. במחצית הראשונה היו לנו הרבה מאוד בעיות אבל השתפרנו לאחר מכן.

אגוארו אמר: "היינו חייבים לנצח. אני מאוד שמח כי היינו זקוקים לנקודות האלה. עלינו להתמקד רק בניצחונות ולהבטיח את המקום בליגת האלופות במהירות. יהיה קשה מדי לעבור את ליברפול". החלוץ שכבש העונה עשרה שערי ליגה ב-15 הופעות, פירגן לחבריו לאורך השנים: "אני מאוד שמח להיות מוקף בשחקנים טובים, קל מאוד לכבוש בקבוצה כזו. דויד סילבה וקווין דה בריינה נמצאים עכשיו ובעבר יא יא טורה".

באנגליה מתחו ביקורת על החלטת השופט שלא לעצור את המשחק במהלך השער של סיטי בניגוד להנחיות החדשות (הכדור פגע בו). עוד נכתב ב-"BBC" על האלופה: "סיטי חזרה לנצח ביום בו הנקודות היו יותר חשובות מהביצוע. המחצית השנייה הייתה חלשה והם לא הצליחו לאיים על המסגרת. האלופה עדיין נראית רחוקה מאוד, גם במשחק בית, מהאלופה הנפלאה של העונה שעברה". ב"סקיי ספורטס נכתב: "גם סיטי יודעת שעליה להשתפר במידעה ניכרת. דה בריינה פשוט בכושר מדהים אבל זה לא מספיק".
 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי