ארטטה: "השחקנים רוצים ליהנות", לואיז: "נעשה דברים גדולים"

מיקל ארטטה, דויד לואיז
מיקל ארטטה, דויד לואיז | Julian Finney/Getty Images

הספרדי בן ה-37 רשם ניצחון בכורה כמאמן ב-0:2 על מנצ'סטר יונייטד והחמיא: "תהיה דרך לא קלה, אבל השחקנים בעניין". ג'אקה צפוי להישאר, אוזיל רץ יותר מכולם ומה הדבר הראשון שלמד סאקה מהמנג'ר?

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

ניצחון הבכורה של מיקל ארטטה כמאמן הושג אמש (רביעי), ועוד איזה ניצחון זה היה – על לא אחרת מאשר מנצ'סטר יונייטד. אחרי תיקו מול בורנמות' והפסד ביתי דרמטי לצ'לסי בו איבדה קבוצתו יתרון בדקה ה-83 ומיד ספגה את השני, אתמול היא מצאה את הרשת של דויד דה חאה כבר בדקה השמינית מרגלו של ניקולא פפה, הבלם סוקרטיס קבע את תוצאת הסיום עוד לפני ההפסקה וארטטה כאמור ניצח לראשונה בקריירה.

"אני מאמין שארסנל יכולה לעשות דברים גדולים ושארטטה יכול לשפר כל אחד מהשחקנים כאן", אמר הבלם דויד לואיז, "אנחנו נעשה דברים גדולים בעתיד, אבל נעבוד צעד-צעד. עלינו להיות צנועים ולהודות שגם מבחינה פיזית אנחנו לא לגמרי מוכנים, אבל אי אפשר לקפוץ מאפס ל-10 בשבוע וגם לא בחודש. התחלנו את העונה בצורה רעה מאוד, אבל דברים עוד יכולים להשתנות ואנחנו נילחם על כך".

גם ארטטה המאושר הצהיר בסיום: "אמרתי לבחורים שאישית לא הייתי מסוגל לעשות את מה שהם עשו ושעל זה מגיע להם כל הכבוד. צריך לפתוח דלת ולהאמין שאני יכול לעשות שינוי במועדון ובשביל זה צריך את כל השחקנים והצוות שיאמינו. זו תהיה דרך ארוכה ולא קלה, כזו עם עליות ומורדות, אבל אני מאמין שהשחקנים בעניין. הם רוצים להתחיל ליהנות בארסנל ואני מקווה שזו רק ההתחלה".


השמחה התפרצה באמירויות (BEN STANSALL/AFP via Getty Images)

על הלחץ לאחר הימים הראשונים בתפקיד אמר מי שפרש כקפטן ארסנל ובשלוש השנים האחרונות עבד כעוזרו של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי: "אני כל כך שמח שהסתובבתי וראיתי ביציעים אנשים מחייכים, מאושרים ועם אנרגיה. ראיתי אנשים עומדים מרוב התלהבות וזה כל מה שאני רוצה. אמרתי לשחקנים שהכל תלוי בהם, בשפת הגוף שלהם, בהתנהגות – אם הם יהיו חיוביים זה יעזור לנו, ואם הגישה תהיה שלילית אז הכל יהיה שלילי. הרבה דברים שרציתי לראות על המגרש, קרו היום".

בין הדברים שבלטו לעין יותר מכל ב-0:2 עיל מנצ'סטר יונייטד, היה ללא ספק מאמץ השחקנים. מסוט אוזיל, לצורך העניין,  משחקן שהיה עם רגל וחצי מחוץ למועדון, כעת נחשב לאחד שארטטה בונה סביבו את הקבוצה ולראיה אתמול הוא כיסה מרחק של 11.54 קילומטרים, יותר מכל שחקן אחר בארסנל. בשפיץ בלט מעל כולם פפה, כובש השער הראשון, הרכש היקר בתולדות ארסנל (72 מיליון ליש"ט) ומי שאימלל את לוק שואו באגף וגם צריך היה לסיים עם בישול, לולא פייר אמריק אובמיאנג היה בועט מהאוויר מעל השער.


ארטטה ואוזיל. ניצנים ראשונים של שינוי בצפון לונדון (IAN KINGTON/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

גם השחקן הצעיר בויאקו סאקה שפע מחמאות על ארטטה לאחר הניצחון: "אם יש דבר אחד שמהר מאוד למדתי בזכותו, זה שאם אף אחד לא לוחץ אותך – אל תמהר למסור את הכדור. אתה יכול פשוט לצאת קדימה ולחכות שמישהו יגיע לעזור, והוא יהיה שחקן שפחות לוחצים או שומרים אותו באותו רגע. זה דבר שמאוד יעזור לי ולחברים שלי על המגרש".

אחד הבולטים אתמול על כר הדשא היה הקשר גרניט ג'אקה, שסוכנו לא הכחיש שהוא סיכם בהרטה ברלין ותכנן לעבור בחודש הקרוב, אולם ארטטה שלל את האפשרות: "אני חושב שהוא יישאר. אני מאוד אוהב אותו והוא מתאים לשיטה שאני רוצה שנשחק בה, הוא יכול להפוך לשחקן מאוד משמעותי בארסנל. אני אוהב את הפוקוס שלו, את המחויבות שלו, את החיים הספורטיביים שהוא מנהל, הוא מוכן להקשיב וללמוד מכל אחר והוא שחקן מצוין. אני שמח שיש לי אותו בסגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי