סולשיאר: "מצאנו דרך לשחק נגד קבוצות מסוימות. אני מאושר"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לא הסתיר את שמחתו לאחר 0:2 על צ'לסי וגם מחזרת באיי: "שחקן ברמה הכי גבוהה". ברונו פרננדש: "אני במועדון הכי גדול באנגליה". מגווייר ניצל וחגג שער ראשון בליגה, ראיולה שוב עלה למתקפה

(גודל טקסט)

אולה גונאר סולשיאר עשה זאת שוב. הרבה ביקורות חטף מנג'ר מנצ'סטר יונייטד מאז אמצע העונה שעברה ואין ספק שרבות היו מוצדקות, אבל דבר אחד כבר אי אפשר לקחת ממנו: במשחקי החוץ הגדולים, הקבוצה שלו מופיעה. אמש (שני) היא הכניעה 0:2 את צ'לסי וקפצה למקום השביעי, כשהיא עם 38 נקודות במאזנה – רחוקה רק שלוש מצ'לסי הרביעית ושתיים מטוטנהאם החמישית, מקום ממנו צפויים להעפיל בתום העונה לליגת האלופות בשל הרחקת מנצ'סטר סיטי מהמפעל.

מאזנו של סולשיאר באופן כללי אולי לא מזהיר והקבוצה נמצאת הרבה מתחת לציפיות, אבל בכל חמשת משחקי החוץ שלו נגד צ'לסי ומנצ'סטר סיטי הוא ניצח – וזה יותר מאשר הצליחו אלכס פרגוסון, דייויד מויס, לואי ואן חאל וז'וזה מוריניו ביחד ב-19 משחקים כאלה. גם אנתוני מרסיאל יכול לרשום לעצמו הישג, כשכבש משחק שלישי ברציפות נגד צ'לסי והפך לשלישי שעושה זאת באותה עונה בבית ובחוץ, לפניו עשו זאת רק וויין רוני (2011/12) ואריק קנטונה (1992/93).

"מנצ'סטר יונייטד יכולה לראות את עצמה תוספת מקום בליגת האלופות", נכתב בכותרת ה"מירור" וגם ב"BBC" הדגישו שמדובר בניצחון שבהחלט יכול להזניק את יונייטד לקרב על מקום אפילו בין ארבע הראשונות. "אני משחק במועדון הכי גדול באנגליה", הצהיר בסיום הקשר ברונו פרננדש, שבישל מהקרן להארי מגווייר לקול שירת האוהדים "ברונו, ברונו", "אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר כשאנחנו עם הכדור, אבל זו הייתה הופעה טובה", המשיך הפורטוגלי שהגיע בינואר, "אני מרגיש טוב ומאושר מהגשמת החלום".

מגווייר, שכבש במחצית השנייה, היה מעורב במחצית הראשונה באירוע ממנו יצא במזל גדול, מבחינתו ומבחינת הקבוצה, ללא כרטיס אדום. הבלם ספק בעט במיטשי באטשואי וחמק מעונש על אף שימוש במערכת ה-VAR וזאת למרות דימיון גדול מאוד לעבירה דומה שביצע יונג מין סון מטוטנהאם, בעקבתיה הורחק משלושה משחקים. בסיום אמר מגווייר שכבש את שער הליגה הראשון שלו ביונייטד: "החמצתי הרבה מצבים העונה וזה היה עניין של זמן עד שאבקיע. בנוגע למיטשי, אני יודע שתפסתי אותו וחשבתי שהוא הולך ליפול ביחד איתי, אז באופן טבעי ניסיתי עם הרגל לשמור עליו שלא ייפול. לא בעטתי בו ובטח שלא הייתה כוונה לפגוע".


מגווייר כובש שער ליגה ראשון ביונייטד (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

סולשיאר המאושר דאג לשבח את המצטיין שלו בסיום: "אריק באיי היה פשוט פנטסטי, נכון? הוא שחקן ברמה הכי גבוהה וזה היה המשחק הראשון שלו מאז אפריל שעבר. הוא בלם אדיר. החסימה שלו לבעיטה של קובאצ'יץ' הייתה יוצאת דופן. הוא מהיר, חזק ונלחם כמו אריה. טוב שקיבלנו אותו בחזרה".

עוד אמר המנג'ר: "כשאתה מנצח 0:2, אתה מאושר. זו תוצאה שאקח בכל יום אחר בשבוע, זה בטוח, אבל מבחינת יכולת אני חושב שיכולנו לעשות יותר. היינו אייטיים, לא מסרנו טוב במחצית הראשונה ובכל זאת עלינו ליתרון והצלחנו לשמור עליו. יש לנו קבוצה טובה ואיכותית, הגנו היטב וזה טוב ששמרנו על רשת נקייה משחק רביעי ברציפות. מצאנו דרך לשחק נגד קבוצות מסוימות והיום זה עבד".

בצל הניצחון, במה שכבר הפך לעניין שבשגרה, סוכנו של פול פוגבה, מינו ראיולה, החליט לענות לדברי סולשיאר שאמר כי "פול הוא שחקן שלנו ולא של מינו". וכך כתב הסוכן בטוויטר: "פול לא שייך לי ובטח שהוא לא הרכוש של סולשיאר. פול שייך רק לפול פוגבה. אני אזרח חופשי שיכול לחשוב ולהביע דעות. עד עכשיו אולי הייתי נחמד מדי כלפי סולשיאר, אבל הוא צריך לזכור מה הוא אמר בקיץ על פול. אולי הוא מתוסכל מדברים אחרים ואני חושב שיש לו גם סיבות אחרות לדאוג מהן. אני לפחות הייתי דואג".

סולשיאר נשאל על כך בסיום המשחק והשיב בקצרה: "לא אגיב בתקשורת על דברי מינו. אני גם יכול לדבר איתו, אך כנראה שלא אעשה זאת. לכל אחד יש קול ואפשרות להביע דעה ויש גם דברים שנאמרים עלינו (מנצ'סטר יונייטד) ואתה רוצה להגיב להם, אבל חכם יותר שלא. הם (פול ומינו) משוחחים ביניהם וזה בסדר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי