דה בריינה: "לא מתוסכלים, צריך למחוא לליברפול כפיים"

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

איבוד האליפות ("השלמנו עם המצב"), התארים שנותרו ("רוצה את כולם") ומחמאות לחניכיו של קלופ. לפני גמר גביע הליגה מול וילה (ראשון ב-18:30, ספורט2), הכוכב הבלגי בראיון

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון הגדול בבנרבאו על ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי תקווה להמשיך מחר (ראשון החל מ-18:20, ישיר בספורט2) את המומנטום כשתפגוש את אסטון וילה בגמר גביע הליגה באצטדיון וומבלי. אחרי שהרימו ידיים בשלב מוקדם ואיבדו את תואר האליפות לליברפול, פפ גווארדיולה וחניכיו לא מתכוונים לוותר על תואר נוסף והם ינסו לזכות במפעל השלישי בחשיבותו בפעם השלישית ברציפות.

גיבור הניצחון על ריאל מדריד, קווין דה בריינה, הבהיר לקראת המשחק מול אסטון וילה: "המועדון הזה לוקח כל תחרות ברצינות. לא משנה באיזה מפעל מדובר, אנחנו משחקים כדי לנצח ולזכות והוכחנו את זה עד כה בגביע הליגה. גם אם על המגרש יהיו כמה שחקנים שמשחקים קצת פחות, הם נמצאים שם כדי לנצח את המשחק. יש לנו סגל עם 25 שחקנים טובים מאוד והחבר'ה התייצבו ועשו את העבודה עד כה בצורה מבריקה".

דה בריינה הוסיף: "אני יודע שאנשים אומרים שזה המפעל הקטן ביותר, אך זה התואר הראשון שאנחנו יכולים להניף העונה. אם אתה לא זוכה בשום תואר אחר, לפחות יש לך הזדמנות לזכות במשהו. יש הרבה שחקנים שמשחקים הרבה משחקים בקריירה שלהם ולא זכו בשום תואר, אפילו לא בגביע הליגה. צריך לכבד כל תחרות כי אנחנו משחקים במשחקים גדולים ולפעמים נגד קבוצות מהליגות הנמוכות, אבל גם אז אנחנו מראים את המסירות לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות כמקצוענים ומראים שאנחנו נעשה הכל כדי לזכות בגביע".

איך הוא רואה את יחסי הכוחות: "ההתחלה הולכת להיות מאוד צמודה. אני לא חושב שהם יבואו לשחק כדרוגל פתוח כמו שהיינו רוצים, אך בפעם האחרונה שהיינו נגדם הם שיחקו עם חמישה שחקני הגנה וצופפו ובכל זאת עשינו משחק טוב. אחרי 25 דקות הובלנו 0:3, מה שהקל עלינו בהמשך וגרם להם לצאת קדימה. הם יקוו לשחק נסוג ואולי להפתיע, המשחק יהיה סגור לפחות בדקות הפתיחה".

על כך שסיטי איבדה סיכוי לשמור על האליפות: "אנחנו משחקים כדורגל טוב אבל לצערי איבדנו יותר מידי נקודות. זה מרגיש קצת כמו בעונה הראשונה עם פפ, בה הצגנו יכולת טובה וביצענו יותר מידי שגיאות לא מחויבות למציאות. יש משחקים שאתה חושב שאתה בשליטה מלאה ואז אנחנו מאבדים את זה בדקות האחרונות. כשליברפול במקביל לא מועדת, כל נקודה שאתה מאבד היא יקרה מאוד. על פי הדרך בה היא משחקת וכמובן שגם התוצאות שלה, היא מנצחת כל דבר שזז, מגיע לליברפול להיות אלופה. תסכול מכך שהם לא מאבדים נקודות? אני לא חושב. צריך למחוא להם כפיים על מה שהם עושים. זה די זהה למה שאנחנו עשינו בשנתיים האחרונות. אם יש לך כל כך הרבה נקודות ואתה מנצח כל כך הרבה משחקים, אתה לא משאיר ליריבה שלך יותר מידי אפשרויות".

המטרות שנותרו לסיטי: "התסכול היחיד נובע מכך שאנחנו מבצעים יותר מידי טעויות וזה לא קשור לליברפול. אם לא היינו עושים כל כך הרבה שגיאות, המאבק היה צמוד יותר. אנחנו מקבלים את המצב כפי שהוא, כי אנחנו יודעים כמה קשה אתה צריך לעבוד כדי להיות כל כך טוב ויש המון כבוד בין שני המועדונים. אם הם יזכו באליפות בצורה כזו, בלי אף הפסד, כנראה שככה זה צריך להיות. באופן אישי, אני תמיד רוצה לזכות בכל התארים. סיפור האליפות גמור, אבל אני רוצה לזכות בכל שאר התארים. אני יודע שמצפה לנו עבודה קשה, אבל זה מה שאנחנו רוצים וזו המטרה. בתחילת השנה הצהרנו שאנחנו רוצים לזכות בארבעה תארים, ועדיין לנו הזדמנות לזכות בשלושה מהם. אם נעשה זאת, זה יהיה די מדהים".

האם הוא אחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם: "כנראה שלא רחוק משם, אבל מי אני שאחליט את זה? אני מנסה להיות הכי טוב שאני יכול. סבלתי מהרבה פציעות, אבל בזמן שהייתי על המגרש הייתי בסדר ואני חושב שהיו לי מספר שנים לא רעות. גם בגרמניה היה לי טוב והייתי מאושר. אני לא יודע מי מחליט מי טוב יותר ומי טוב פחות, אבל אני חושב שאני די קרוב. זה נחמד להיות מועמד לזכות בכדור הזהב, אבל הדבר החשוב ביותר הוא הישגים קבוצתיים. עבדתי קשה מאוד ולקבל הכרה על כך זה מאוד נחמד. אני חושב שכיום אני כדורגלן שלם יותר מכפי שהייתי לפני כמה שנים, אני מנסה להתעלות על עצמי, ובסך הכל הולך לי לא רע בכלל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי