אנגליה זועמת: בעלי טוטנהאם "סופג אש" מהקולגות והאוהדים

דניאל לוי
דניאל לוי | OLLY GREENWOOD/AFP via Getty Images

דניאל לוי קיצץ בשכר של 550 עובדים במועדון, אך גזר קופון של שלושה מיליון ליש"ט ושחקניו מרוויחים כרגיל. על כך עמיתיו ביקרו אותו: "לא מבינים מה הוא חשב לעצמו"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

בעלי טוטנהאם דניאל לוי עורר זעם ברחבי אנגליה כאשר המועדון הודיע ביום שלישי האחרון על קיצוץ של 20% בשכרם של 550 עובדים והוצאת עובדים אחרים לחופשה ללא תשלום, בעוד השחקנים והמנג'ר ז'וזה מוריניו ממשיכים להשתכר כרגיל. ממש באותו יום, התגלה כי לארבעה מיליון פאונד שלוי מרוויח בשנה התווסף בונוס של שלושה מיליון ב-2019, בעקבות השלמתו של האצטדיון הביתי החדש של הספרס. חברי פרלמנט באנגליה האשימו את ענף הכדורגל בכך שהוא פועל ב"וואקום מוסרי" והיום (שישי) ארגון האוהדים של טוטנהאם הוציא הודעה ברורה והבהיר – לוי צריך להכניס את היד לכיס, וגם השחקנים שלו.

"אנו מודעים לכך שאף מועדון לא יכול לבצע שינויים בחוזים של השחקנים ללא הסכמתם, אבל שום דבר לא מונע מהשחקנים לתרום מיוזמתם האישית על מנת להבטיח שהעובדים הפגיעים יותר לא ייפגעו", נכתב באתר האוהדים של התרנגולים, "ושום דבר לא עוצר את מנהלי המועדון, כלל הבעלים, מלתת תרומה גדולה הרבה יותר מאשר קיצוץ 20% מהשכר שלהם. אנו ממליצים למועדון בחום להסביר לפרטים ובאופן הרבה יותר בהיר את ההחלטות שלו. מה שנעשה יפגע בתדמית המועדון בעתיד".

בתקשורת האנגלית נכתב שלוי צפוי "לספוג אש" גם מהקולגות שלו בישיבת הווידאו שראשי הפרמיירליג יערכו היום, כאשר בעלים של מועדון אחר צוטט כך: "הוא אדם חכם אבל זה לא היה מלך חכם. זה פגע במוניטין של כל הליגה. חלק מאיתנו פשוט לא מבינים מה הוא חשב לעצמו". שכר השחקנים צפוי להיות אחד הנושאים המרכזיים שיעלו על הפרק בוועידת הפרמיירליג, לאור העובדה ששום מועדון עוד לא סיכם על קיצוץ עם שחקניו.

שחקני טוטנהאם. האוהדים קראו להם להכניס את היד לכיס (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)
שחקני טוטנהאם. האוהדים קראו להם להכניס את היד לכיס (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

לפי הדיווחים, חלק מהמועדונים מצפים מטוטנהאם, כמו גם מניוקאסל, נוריץ' סיטי ובורנמות', לחזור בהם מההחלטה להוציא את עובדיהם לחל"ת ולדרוש תמיכה כלכלית מהממשלה, במיוחד לאור העובדה שהספרס ספציפית סגרו את המאזן הכלכלי שלהם ב-2019 ברווח של 68 מיליון פאונד, זאת למרות תשלום של 17 מיליון לשנה עבור האצטדיון.

גם מנג'ר הקבוצה הלונדונית לשעבר, הארי רדנאפ, קטל את לוי והשחקנים על אנוכיותם: "אני לא מאמין. בוודאי שהשחקנים צריכים לקצץ, מועדוני הכדורגל הם לא אלה שצריכים לקבל עזרה. חשבתי שהממשלה תשלם לאזרחים פשוטים ולעסקים קטנים, שנקלעו למאבק כלכלי. אנחנו מדברים על שחקנים שמרוויחים 100,000 ליש"ט בממוצע לשבוע! אני יודע שהם לא רוצים להיות היחידים, אבל הייתי רוצה לראות את הקפטן בכל קבוצה אוסף את כולם ואומר 'קדימה, אנחנו יחד בעסק הזה, בואו נתרום כדי לעזור לצוות שלנו. כולם יודעים כמה זה חשוב וירצו לעזור – הם יודעים שהמון אנשים מתקשים עכשיו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי