ראשי הפרמיירליג לשחקנים: יציאה לסופר מסוכנת יותר מאשר לשחק

ג'יימי וארדי, שחקני ליברפול
ג'יימי וארדי, שחקני ליברפול | OLI SCARFF/AFP via Getty Images

בעלי המועדונים ייפגשו ובהמשך גם צפויים לשוחח עם 20 הקפטנים בליגה, בניסיון להרגיע את השחקנים שחוששים לשוב לשגרה לאור המצב הקשה בממלכה. בדיקות קורונה שבועיות ייערכו, התוצאות יתקבלו תוך 24 שעות

(גודל טקסט)

השבוע שיקבע אם עונת 2019/20 בפרמיירליג תתחדש יצא לדרך. כל 20 ראשי המועדונים בליגה הבכירה ייפגשו היום (שני) בניסיון להתחיל לגבש את מתווה "פרויקט החזרה", לאחר שקיבלו את הסכמת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לעבוד על תוכנית לחדש את הליגה, כך לפי התקשורת בממלכה הבוקר.

ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה שנאם אתמול, אמנם האריך את הסגר עד ה-1.6, אבל גם דיבר על כך שהוא ממליץ לתושבים לצאת לעשות ספורט ולשמור על כושר – כל עוד הם עושים זאת בליווי בני משפחתם הגרעינית בלבד. לכן, לקראת פגישה עם בכירי הממשלה והמשטרה ביום חמישי, ההערכות הן שמודל דומה לזה שמתנהל בגרמניה יוביל לאישור חידוש העונה ולאימונים קבוצתיים כבר בשבוע הבא.

שני המכשולים העיקריים בשלב זה הם התנגדות של קבוצות התחתית לקיום משחקים במגרשים ניטרליים ובעיקר חשש השחקנים לשוב לשחק לאור התפשטות הנגיף בבריטניה, המדינה עם הכי הרבה חולים באירופה. הקבוצות העבירו לאחרונה לשחקנים פרוטוקול חזרה לאימונים, הכולל הנחיות כיצד יתנהלו האימונים וכיצד עליהם להגן על עצמם ולהתנהל בחיי היום-יום, אולם לפי "מירור", לקראת פגישה עם הקפטנים מחר, ייאמר להם שחזרה לאימונים ולמשחקים הרבה פחות מסוכנת מיציאה לסופרמרקט הקרוב.


שחקני צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד (Mike Hewitt/Getty Images)

יתרה מכך, בהתאם לתוכנית המתגבשת, בדיקות קורונה ייערכו לשחקנים פעמיים בשבוע והם יזכו לקבל תשובות תוך 24 שעות – מהר יותר מהתשובות הניתנות לאנשי שירותי הבריאות במדינה, במטרה להראות להם שבריאותם נמצאת בחשיבות עליונה ושהמטרה היא להגן עליהם כמו על בכירי המדינה. עם חזרת הקבוצות לאימונים, הצוותים הרפואיים בכל מועדון יידרשו להעביר מצגת לכל שחקני הסגל והצוותים המקצועיים במטרה לחדד את ההנחיות ולמקסם את השמירה על ביטחון השחקנים.

באשר לקהל במגרשים, העונה כבר ברור כי לא יורשו אוהדים להגיע, אולם מממשלת בריטניה אמורה בפגישות עם ראשי הפרמיירליג להבהיר שנוכחות קהל לא תתאפשר, ככל הנראה, לפחות עד הסתיו הקרוב (משמע ספטמבר-אוקטובר לכל הפחות) וייתכן אף שמעבר לכך, בהנחה שיחליטו להמתין לחיסון. ככל שידוע, ברייטון היא בשלב זה הקבוצה היחידה שסובלת מנשאים של הנגיף לאחר ששחקן שלישי בקבוצה אובחן כחולה קורונה.


שחקני ברייטון. יסכימו לשחק? (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי