שני נדבקים חדשים באנגליה, בספרד חוגגים: "הליגה החוזרת!"

ברצלונה
ברצלונה | Handout/FC Barcelona via Getty Images

בתום סבב בדיקות קורונה שני בממלכה, אובחנו רק שני מקרים חדשים של הנגיף מתוך 996 שחקנים, אנשי צוות וחברי הנהלה. במקביל, באיטליה וגם בספרד כבר משתוקקים להודעות הרשמיות על חידוש העונה

(גודל טקסט)

שבוע גורלי יוצא לדרך. בסוף השבוע הקרוב נזכה סוף סוף לראות את ליגת העל חוזרת, אבל לא פחות חשוב מכך, בימים הקרובים גם יתקבלו הכרעות בכל הנוגע לליגות הגדולות ביבשת. העונה בצרפת כבר בוטלה, בגרמניה כידוע החל שלשום המחזור ה-27 והשני בעידן הקורונה ובקרוב מאוד נדע באופן מוחלט מה יעלה בגורלן של הליגות באנגליה, בספרד ובאיטליה.

נתחיל מהפרמיירליג: לקראת המעבר לשלב השני של "תוכנית החזרה", צפויים בעלי 20 המועדונים בליגה להצביע בעד חידוש העונה. כידוע, בשבוע האחרון הקבוצות כבר מתאמנות תחת הגבלות והלילה (ראשון) הודיעו ראשי הליגה כי סבב הבדיקות השני הושלם ומתוך 996 שחקנים, צוותים מקצועיים ואנשי הנהלה, רק שניים נמצאו חיוביים לקורונה – בורנמות' אישרה שאחד מהשניים הוא שחקן הקבוצה ששמו לא יתפרסם. זו בשורה די מעודדת בשל כמות החולים הקטנה וכמובן ששני החולים החלו שבוע בידוד. בהמשך השבוע גם ייבדקו השישה שנדבקו ואובחנו בשבוע שעבר.

ממשלת בריטניה כבר אישרה לחדש את הליגה וכעת יצטרכו בעלי המועדונים, הצוותים המקצועיים והשחקנים להגיע להסכם על המועד בו היא תצא לדרך מחדש – ככל הנראה ב-19.6 וייתכן אף ששבוע מאוחר יותר, במטרה לאפשר לשחקנים לערוך הכנה ראויה לתשעת המחזורים שנותרו. באנגליה מעריכים כי העובדה שנמצאו בסך הכל שמונה חולים בשתי בדיקות שנערכו לכמעט אלף אנשים בשבוע, תפחית את החששות של חלק מהשחקנים ותאפשר חזרה לשגרה. עם זאת, כפי שכבר אישרו בצ'לסי, שחקן שיחשוש לשוב לשחק לא יחויב.

להבדיל, בספרד חוגגים הבוקר (ראשון) את חזרת ה"לה ליגה". לאחר שפדרו סאנצ'ס, ראש ממשלת ספרד, אישר שהליגה יכולה לשוב לפעילות החל מה-8.6, השבוע תצא ההצהרה מצד הליגה על שובה של העונה – על פי הדיווחים בספרד, הדרבי של סביליה יזכה לכבוד להיות המשחק שיוציא את הליגה לדרך מחודשת וייערך ב-12.6 או לכל המאוחר ב-19.6. בעיתונים "מארקה" ו"אס" כבר משתוקקים להודעה הרשמית ולא במקרה בשערי שני העיתונים בחרו באותה כותרת חגיגית "הליגה חוזרת!".

בדומה למצב בספרד, מחר תיערך פגישה של ראשי המועדונים בסרייה A ואז צפויה לצאת ההכרזה הרשמית שגם הליגה האיטלקית חוזרת, בכפוף לפרוטוקול שיועבר לממשלה ויצטרך לקבל את אישורה.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי