באנגליה חגגו: "צ'לסי החתימה שחקן של 100 מיליון בחצי מחיר"

טימו ורנר
טימו ורנר | JAN WOITAS / Contributor

בממלכה התמוגגו וטענו: "ורנר הוא אחד השחקנים הטובים בעולם". וגם: מדוע נפלה העברתו לבאיירן, ההיסוס של ליברפול, האסטרטגיה של לייפציג והקבוצות שנרתעו בגלל הקורונה

קבוצות: ר.ב. לייפציג
(גודל טקסט)

בתקשורת האנגלית חגגו את השלמת העסקה הגדולה של צ'לסי, שהודיעה על צירופו של טימו ורנר מלייפציג תמורת 45 מיליון ליש"ט בלבד. "הבלוז ניצחו את ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן ויובנטוס והחתימו את אחד השחקנים הכי טובים בעולם", נכתב ב'סקיי ספורטס', שם נטען כי הקבוצה הלונדונית הצליחה לשים את ידה על כדורגלן ששווה לא פחות מ-100 מיליון ליש"ט, במחצית המחיר.

עוד נכתב כי "בנסיבות רגילות, טימו ורנר היה עובר לאנגליה תמורת סכום שיא. משבר הקורונה וסעיף שחרור נמוך יחסית סידרו לצ'לסי עסקה שלא היה לה שום סיכוי להשלים רק לפני מספר חודשים". באנגליה חשפו שבאיירן מינכן כמעט צירפה בקיץ האחרון את ורנר תמורת 27 מיליון ליש"ט, אולם חלק מראשי המועדון הבווארי לא היו משוכנעים שמדובר בשחקן הנכון והחלוץ האריך את חווזהו בלייפציג, שהוסיפה סעיף שחרור. בממלכה שיבחו את האסטרטגיה של הקבוצה בגרמנית, שנוהגת לפתח שחקנים צעירים ואז למכור אותם. 

במקרה של ורנר, החלוץ הצטרף ללייפציג משטוטגרט תמורת תשעה מיליון ליש"ט. ארבע שנים מאוחר יותר, הוא נמכר תמורת 45 מיליון ליש"ט – פי חמישה מהסכום בו נרכש. לטענת האנגלים, עד שפרצה המגפה, ורנר היה בדרכו הבטוחה לליברפול. "טימו שוחח עם יורגן קלופ בטלפון והתרשם מאוד ממה ששמע", נכתב. אז למה המעבר נכשל? "ראשי ליברפול לא האמינו שזה אחראי להפעיל את סעיף השחרור לאור המצב הכלכלי החדש וזכו לגיבוי מקלופ, שלא התעקש. למרות זאת, ליברפול המשיכה לנסות והייתה מוכנה לנהל מו"מ על סכום נמוך יותר, אולם לייפציג התעקשה על מלוא סעיף השחרור".

מעבר לליברפול, באנגליה סבורים שבאיירן מינכן, בורוסיה דורטמונד וברצלונה עקבו אחר ההתקדמות של ורנר מקרוב במהלך השנים האחרונות, אך מי שניהלו שיחות רציניות יותר לגבי צירופו במהלך השנה האחרונה היו מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד, יובנטוס, אינטר ומילאן. למרות העניין הרב שהביעו, הקבוצה היחידה ששמה כסף על השולחן של לייפציג הייתה צ'לסי, שהקדימה את כולן וזכתה בחלוץ בן ה-24, שכבש לא פחות מ-76 שערי ליגה ב-128 הופעות ליגה במדי לייפציג.

באשר למנצ'סטר יונייטד, באנגליה מסבירים שהמנג'ר אולה גונאר סולשיאר העדיף להתמקד בג'יידון סאנצ'ו מדורטמונד. המועדונים מספרד ומאיטליה, כך על פי הדיווח, לא היו מהססים לשלם את סעיף השחרור בנסיבות רגילות, אך לאחרונה הם מנסים להשלים עסקאות באמצעות החלפת שחקנים על מנת להוזיל את המחיר, דבר אשר לא עמד על הפרק מבחינת לייפציג. ורנר, שחתם לחמש שנים, ירוויח 200 אלף ליש"ט לשבוע בצ'לסי ויצטרף לחכים זייך, שסגר כבר בחודש ינואר האחרון ויצטרף גם הוא בקיץ. הבלוז לא צפויים להסתפק בכך ועל הפרק עדיין נמצאים קאי האברץ מבאייר לברקוזן ובן צ'ילוול מלסטר, שעשויים להשלים את הסגל הנוצץ שבונה המנג'ר פרנק למפארד.

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי