סולשיאר: "אנחנו רוצים שפוגבה יהיה מנהיג אצלנו"

פול פוגבה
פול פוגבה | Ian MacNicol/Getty Images

מאמן מנצ'סטר יונייטד הציב לצרפתי אתגר לקראת חזרתו לסגל נגד טוטנהאם הערב (22:05 בספורט1): "עברה עליו עונה קשה, אבל הוא מוכן להוכיח את עצמו". מוריניו: "ההיכרות שלי עם השחקנים שלהם לא עוזרת"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

אחרי שקיבלנו טעימה ביום רביעי האחרון בדמות ה-0:3 של מנצ'סטר סיטי על ארסנל שהשלים את המחזור ה-28, מחזור חדש ושלם ייפתח הערב (שישי) בפרמיירליג עם המשחק הענק בין טוטנהאם למנצ'סטר יונייטד (שידור ישיר בספורט1 ב-22:05). השדים האדומים מדורגים במקום החמישי במרחק שלוש נקודות מצ'לסי וינסו להפעיל לחץ על הבלוז במאבק על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות, בעוד הספרס חייבים לנצח כמה שיותר משחקים עד לסיום העונה כדי להעפיל למפעלים האירופיים.

הבשורה הגדולה עבור יונייטד היא חזרתו של פול פוגבה לסגל. הצרפתי כשיר לערוך את הופעתו הראשונה ב-2020, אחרי שפציעה בקרסול השביתה אותו למשך מרבית העונה הנוכחית ולמרות שאינו צפוי לפתוח בהרכב, באולד טראפורד כבר חולמים על שיתוף הפעולה שלו עם הכוכב החדש שהצטרף בינואר, ברונו פרננדש.

לקראת המשחק, מנג'ר האדומים אולה גונאר סולשיאר אתגר את פוגבה להוכיח כי הוא מסוגל להנהיג את הקבוצה: "פול הוא אחד הקשרים הטובים בעולם, כך שאנחנו מצפים ממנו להשתפר בהדרגה ככל שיצבור דקות משחק. עד כה הייתה לו קריירה טובה מאוד, הוא אלוף עולם ואנחנו רוצים את המנהיגות הזו על המגרש גם אצלנו. כמובן שעברה עליו עונה קשה בגלל ריבוי הפציעות, אבל אני יכול לראות את המנטליות והפוקוס שלו, עכשיו שהוא כשיר לחזור לשחק, הוא מוכן להוכיח את עצמו".

מנצ'סטר יונייטד רשמה שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בחמשת המחזורים האחרונים לפני הפגרה, כאשר בכל הניצחונות היא שמרה על רשת נקייה. אחרי יותר משלושה חודשים ללא משחק רשמי, לשדים מצפה שבוע אינטנסיבי מעבר לקרב מול טוטנהאם הערב, שכן ביום רביעי יפגשו את שפילד ובשבת הבאה יתמודדו עם נוריץ' במסגרת רבע גמר הגביע האנגלי: "אנחנו הכי מוכנים שאפשר", הביע אופטימיות סולשיאר, "יש מעט פרפרים בבטן כי אתה רוצה לדעת באיזה מצב אתה. אבל התכוננו היטב ובמהלך הסגר מאמני הכושר שמרו על קשר עם הבחורים והם נראים רעננים פיזית ומנטלית. שלושה משחקים חשובים בפנינו ואנחנו רוצים לייצר את אותו המומנטום שהיה לנו לפני עצירת הפעילות".

סולשיאר. מצפה מפוגבה להיות מנהיג (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)
סולשיאר. מצפה מפוגבה להיות מנהיג (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

בצד השני, טוטנהאם תקבל בחזרה את הארי קיין שלולא הפסקת הליגה, היה מחמיץ את שארית העונה בעקבות פציעה. ז'וזה מוריניו התייחס למשימה הקשה שתעמוד בפני הקבוצה שלו – העפלה לליגת האלופות: "הקרב על כניסה לרביעייה הראשונה היה מדהים אם לכולן היה מאזן נקודות זהה, אבל זה לא המצב ואנחנו רחוקים שבע נקודות מצ'לסי ו-14 מלסטר. אנחנו במינוס ביחס לכמה קבוצות. זה קרב מוזר, אבל יחד עם זאת גם אתגר מצוין שנותן לנו מוטיבציה גדולה".

הפורטוגלי, שעבורו יהיה זה מפגש עם קבוצתו לשעבר, הסביר מדוע ההיכרות שלו עם שחקני יונייטד לא מהווה יתרון: "בכנות, זה לא עוזר. ברור שאני מכיר חלק מהשחקנים, אבל אנחנו בסיטואציה שבה לא היו לנו אפילו משחקי אימון, כמו שיש בדרך כלל בקדם עונה, כדי לעקוב אחרי היריבות שלך ולהבין באיזה כושר הן. הכל שונה. אחרי יותר משני עשורים בכדורגל, קשה לי להגיד שמשהו חדש עבורי – אבל זה חדש עבורי, לשחק כזה משחק אחרי תקופה כזו". 

מוריניו. טוטנהאם בפיגור במרוץ לליגת האלופות (Shaun Botterill/Getty Images)
מוריניו. טוטנהאם בפיגור במרוץ לליגת האלופות (Shaun Botterill/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי