צפו בשגיאה הביזארית של דה חאה. רוי קין: "הייתי מבצע בו לינץ'"

play
דויד דה חאה, שוער מנצ'סטר יונייטד | GettyImages, Naomi Baker
עלתה לסיבוב הרביעי: 1:3 למנצ'סטר יונייטד על אברטון בגביע האנגלי 03:15

שוער מנצ'סטר יונייטד נתן לכדור לחמוק בין רגליו ב-1:3 על אברטון, הפרשנים לא ריחמו: "נראה כאילו שתה קצת, מה עבר לו בראש"?

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד ממשיכה בכושר הנפלא שלה, כשאמש (שישי) רשמה ניצחון שביעי רצוף בכל המסגרות. היריבה הפעם הייתה אברטון, אותה השדים האדומים הדיחו מהגביע האנגלי עם 1:3 בדרך לסיבוב הרביעי. עם זאת, הרגע שגנב את ההצגה במשחק היה דווקא שלילי, ולאחר ארבעה שערים נקיים נכנע דויד דה חאה לשער ביזארי במיוחד באשמתו הישירה

בדקה ה-14, כשהאדומים ביתרון 0:1, מסירת רוחב פשוטה לכאורה הועברה לעבר רחבת החמש. במקום לתפוס את הכדור בידיו, הספרדי ניסה להרחיק אך הכדור חמק בין רגליו וקונור קודי דחק מטווח אפס את שער השוויון הזמני.

שוער מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה
מה עבר לו בראש? דה חאה | רויטרס

באנגליה נותרו המומים מהטעות האיומה, ואקס יונייטד רוי קין לא ריחם: "זה נראה כאילו הוא שתה קצת, זה היה נראה כאילו השוער הורחק ושחקן שדה נכנס במקומו לשער, הוא לא ידע מה לעשות. כמאמן או כשחקן הייתי יכול להרוג אותו על זה, הייתי מבצע בו לינץ' במחצית. למה הוא חיכה? אם אתה מקבל החלטה, לפחות תקבל אותה מהר".

שאר הפרשנים היו קצת יותר עדינים, ואיאן רייט אמר: "אנחנו מדברים על שוער שעד לא מזמן היה אחד הטובים ביותר במשחר הרגל. אני לא יודע מה קרה לו שם". לי דיקסון הוסיף: "אני לא מאמין למה שראיתי, זה סיוט עבורו, אני לא בטוח שהוא הבין לאן הכדור הלך. הוא אחד השוערים הטובים בעולם בעצירת בעיטות עם הרגל, אבל במקרה הזה פשוט תעצור עם היד. מה עבר לו בראש"?

מרכוס רשפורד, שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג
בכושר חייו. רשפורד | GettyImages, LINDSEY PARNABY/AFP

מי שבינתיים המשיך בכושר הנפלא וזכה למחמאות הוא מרכוס רשפורד. האנגלי הלוהט בישל את השער הראשון ואת השער העצמי של קודי, ובתוספת הזמן חתם את תוצאת המשחק עם פנדל לרשת של חברו לנבחרת ג'ורדן פיקפורד. "זה כנראה הכושר הכי טוב שהייתי בו", אמר רשפורד בסיום המשחק, "אני מגיע להזדמנויות ומבקיע. אם אמשיך לייצר מצבים, אני מרגיש שאמשיך לכבוש".

אריק טן האח שיבח את רשפורד: "עוד הופעה נהדרת שלו. הוא משחק עם המון ביטחון, ואמונה ועושה תנועה טובה. הוא היווה איום במשך 90 דקות, אי אפשר לבקר יותר מדי את ההגנה של אברטון. האם הוא עוד ישתפר? אי אפשר לדעת בכדורגל, אני מצפה ממנו עכשיו לשערים ובישולים בכל שבוע".