זכה לגיבוי בינואר ופוטר בפברואר: לידס נפרדה מג'סי מארש

play
ג'סי מארש, מאמן לידס | רויטרס
בכורה מצוינת לקיילור נבאס, נוטינגהאם פורסט גברה על לידס בקרב תחתית 01:34

בעקבות רצף של שבעה משחקי פרמיירליג ללא ניצחון, המאמן האמריקאי שילם את המחיר כמעט שנה אחרי שמונה לתפקיד. ביילסה מועמד, אך קורבראן המועמד המוביל

(גודל טקסט)

ג'סי מארש היה משלים שנה בתפקיד מאמן לידס יונייטד בעוד שלושה שבועות, אבל היום (שני) החליטו ראשי המועדון לפטר אותו שנתיים וחצי לפני תום חוזהו וזאת בעקבות חששם הגדול מירידת ליגה.

לידס הפסידה אתמול 1:0 בחוץ לנוטינגהאם פורסט והיא כבר ברצף של שבעה משחקי פרמיירליג ללא ניצחון. העונה ניצחה לידס רק ארבעה משחקים בליגה, אבל היא עדיין מעל הקו האדום בזכות הפרש שערים עדיף על פני אברטון, וללידס גם יש משחק חסר לעומת כל יריבותיה בתחתית. מבורנמות' שבמקום ה-19 היא במרחק נקודה ועל סאות'המפטון האחרונה היא ביתרון של שלוש נקודות.

במהלך חלון ההעברות של ינואר זכה מארש לגיבוי מראשי המועדון, גם בכך שבהשאלה הגיע ווסטון מקני מיובנטוס, נרכש ג'ורג'יניו רוטר מהופנהיים עבור 28 מיליון יורו וצורף בנוסף הבלם מקסימיליאן וובר שהגיע מזלצבורג תמורת 12 מיליון יורו.

ביום רביעי כבר תתייצב לידס למשחק השלמה מהסיבוב הראשון בליגה, באולד טראפורד במסגרת נגד מנצ'סטר יונייטד – שתהיה יריבתה של לידס גם ביום ראשון, הפעם כחלק מהמחזור ה-23 בפרמיירליג. באנגליה מיהרו לדווח שמרסלו ביילסה עשוי לחזור, אבל המאמן שפוטר בשנה שעברה והוחלף על ידי מארש ככל הנראה לא המועמד המוביל על פי פבריציו רומאנו ועיתונאים נוספים, אלא קרלוס קורבראן הספרדי, מאמן ווסט ברומיץ' אלביון כיום שבתחילת העונה פוטר מאולימפיאקוס – הוא מונה לתפקיד אחרי שאלופת יוון הודחה מליגת האלופות על ידי מכבי חיפה, אבל במהרה סיים גם הוא את דרכו.

ג'סי מארש, מאמן לידס
זכה לגיבוי בינואר ופוטר בפברואר. מארש | רויטרס

מארש האמריקאי הגיע ללידס בפברואר בשנה שעברה כשלושה חודשים אחרי סיום דרכו בלייפציג, אליה הגיע אחרי חזר אחרי שנתיים מוצלחות כמאמנה הראשי של זלצבורג. למעשה הוא הגיע לקבוצת רד בול תחילה כמאמן ניו יורק ולאחר שלוש שנים השתדרג לעמדת עוזר המאמן של רלף רנגניק בלייפציג.

בלידס ניהל מארש 37 משחקים בסך הכל ומתוכם ניצח רק 11, סיים ב-10 תוצאות תיקו והפסיד ב-16. יחס השערים של הקבוצה תחתיו היה 52:60. בעונה שעברה הוא הגיע כדי להשאיר את הקבוצה בליגה, והצליח במשימה בזכות ארבעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו שהיו שווים ללידס 15 נקודות מ-36 אפשריות, גם עם סיוע מברנלי שבעצמה לא הצליחה לנצח בשני המחזורים האחרונים, סיימה במקום ה-18 וירדה לצ'מפיונשיפ.