דרמה באנגליה: משקיעים קטארים יגישו הצעת ענק לרכישת מנצ'סטר יונייטד

play
ברונו פרננדש, מנצ'סטר יונייטד | GettyImages
קאסמירו הורחק, פרננדש ורשפורד העניקו ליונייטד 1:2 יקר על פאלאס 03:08

בממלכה מדווחים: אנשי עסקים מקטאר "בטוחים" שההצעה שלהם תגבר על המתחרים ותאפשר להם לקנות מהגלייזרים את המועדון שמועמד למכירה. הקטארים מבטיחים כסף גדול לרכש, ומעורבות של האוהדים והקהילה

(גודל טקסט)

האם גם מנצ'סטר יונייטד עומדת להירכש על ידי קטאר? על פי דיווח דרמטי ב"דיילי מייל", "משקיעים קטארים מתכננים השקעה עצומה נוספת ברכישת מנצ'סטר יונייטד ורוצים לתת למאמן אריק טן האח את הגיבוי הפיננסי על מנת להוביל את המועדון בחזרה לפסגה".

ב"מייל" נחשף כי קבוצה של אנשים פרטיים בעלי ממון רב במדינה העשירה בנפט, שאירחה את המונדיאל בדצמבר, חושקים ברכישת המועדון שבו הם רואים כ"תכשיטי הכתר של הכדורגל".

הם יגישו הצעה ליונייטד בימים הקרובים, לפני המועד האחרון שקבעו הגלייזרים (אמצע פברואר), ובטוחים שההצעה שלהם תותעלה לחלוטין על זו של המתחרים.

אמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני, במשחק פתיחת המונדיאל, 20 בנובמבר 2022
רוצים לנצל את הידע שלהם מאירוח המונדיאל. הקטארים | רויטרס

הטוויסט: הקטארים בונים על "מעורבות האוהדים", אלמנט שעומד בלב ההצעה שלהם, והם עשויים בהחלט לבקש מהאוהדים להשתתף בקבלת החלטות. כידוע, אוהדי מנצ'סטר יונייטד טענו לאורך השנים על ניכור מהבעלים האמריקאים, כך שהקטארים יצטרכו לכבוש את לבם של אוהדים חשדנים, שנהגו ללעוג לקבוצות אחרות על כסף "מלוכלך".

בעיה פוטנציאלית בעסקה היא הבעלות של קרן ההשקעות של קטאר על פריז סן ז'רמן – מאחר שהיא לא יכולה להחזיק שני מועדונים באותה תחרות – ויונייטד ופ.ס.ז' עלולות להיפגש באירופה.

עם זאת, ההערכה היא שההצעה על יונייטד תגיע ממשקיעים קטארים אחרים. מקורבים לרוכשים טוענים כי הקבוצה של המשקיעים רוצה להשתמש בידע שנצבר מאירוח המונדיאל ומחפשת פרויקט חדש.

"ישנם סכומי כספים משמעותיים שהם זמינים", כך נכתב שנמסר מהקטארים. "האנשים האלה רציניים. הם רוצים לוודא שיונייטד תהיה איפה שהיא צריכה להיות, והם בטוחים שההצעה שלהם תהיה ההצעה החזקה ביותר. הם רוצים לחזק את הקבוצה כדי להחזיר אותה לפסגה אבל הם גם רוצים שזה יהיה לטובת הקהילה.

"הם גם רוצים לבנות על הצלחת המונדיאל. הם מכירים בכך שמנצ'סטר יונייטד הוא מועדון הכדורגל הגדול בעולם, והם נחושים לקנות את הקבוצה ולהביא אותה למקום בו היא צריכה להיות".

אריק טן האח חוגג את הניצחון של מנצ'סטר יונייטד
מה שבא לך, עלינו. טן האח | רויטרס

אם ההצעה תתקבל, זה ייצר "דרבי" נוסף במנצ'סטר – בין קטאר לאבו דאבי, שתי הנסיכויות מהמפרץ, ועוד קרב מול ניוקאסל שבבעלות סעודיה. כידוע, המדינות השכנות מהמפרץ הן יריבות.

ההשתלטות תזדקק כמובן לאישור הפרמיירליג, ועשויה להיתקל בהתנגדות פומבית וציבורית, לאור הביקורת שהייתה במדינה על קטאר לאורך כל השנה האחרונה – לפני אירוח המונדיאל ובמהלכו.

אמיר קטאר, שיח' תמים בן חמד אל תאני, הוא אוהד מושבע של מנצ'סטר יונייטד שמכיר היטב את ההיסטוריה של המועדון. ב-2011 דווח שמשפחת אל תאני הגישה הצעה של יותר ממיליארד ליש"ט לרכישת יונייטד, שנדחתה על ידי הגלייזרים. באותה שנה הם קנו 70% ממניות פ.ס.ז'.

הקטארים מתמודדים עם הצעה אחרת של יריב משמעותי, ג'ים רטקליף, האיש העשיר ביותר בבריטניה ואוהד יונייטד, שהיה הראשון שיצא לאור בכוונתו לרכוש את המועדון.