"לא מתקבל על הדעת": אוהדי לידס ומנצ'סטר יונייטד עוררו סערה

play
אוהדי לידס | GettyImages, OLI SCARFF/AFP
תקציר מחצית: מנצ'סטר סיטי - אסטון וילה 0:3 02:19

קהל המארחת שר על האסון במינכן, אוהדי השדים האדומים הזכירו את הרצח באיסטנבול. טן האח יודע: "רשפורד בין החלוצים הטובים בעולם כרגע"

(גודל טקסט)

השערים המאוחרים של מרכוס רשפורד ואלחנדרו גרנאצ'ו, שהעניקו ניצחון 0:2 למנצ'סטר יונייטד באצטדיון אלאנד רוד, היו אמורים לעמוד במרכז תשומת הלב אחרי הדרבי של צפון אנגליה. אלא שמה שגנב את הפוקוס הייתה התנהגותם של אוהדי לידס ואוהדי השדים האדומים, שהשמיעו שירי נאצה והובילו את שני המועדונים להוציא הודעת גינוי נוקבת זמן קצר לאחר המשחק.

חלק מקהל הקבוצה המארחת הקניט את היריבה עם שירי על אסון מינכן ב-1958, האירוע בו התרסקות מטוס גבתה את חייהם של שמונה שחקנים ושלושה אנשי צוות במנצ'סטר יונייטד. בתגובה, אוהדי האורחת הזכירו ללידס את הטרגדיה באיסטנבול משנת 2000, אז נדקרו למוות שני אוהדים.

בהודעה משותפת מטעם שני המועדונים, נכתב: "אנו מגנים בתוקף את השירים מצד שני הקהלים במשחק היום, בנוגע לטרגדיות היסטוריות. התנהגות שכזו לא תעלה על הדעת ונמשיך ביחד לעבוד על מנת למגר אותה מהכדורגל, ביחד עם קהלי האוהדים של שתי הקבוצות, הנהלת הפרמיירליג ורשויות אחרות". גם בפרמיירליג התייחסו לאירוע: "אנו רואים בטיפול בשירים על הטרגדיות כעדיפות עליונה ונושא דחוף".

לצד האירוע המצער, גם המשחק עצמו השאיר לא מעט על מה לדבר, כאמור. מי שהמשיך בכושר לוהט הוא רשפורד, שמצא שוב את הרשת ומאז החזרה מפגרת המונדיאל עומד על 12 שערים וארבעה בישולים ב-14 משחקים בכל המסגרות. רק בשניים מאותם משחקים הוא לא היה מעורב בשער.

גרנאצ'ו, שעלה מהספסל בדקה ה-61 והבקיע את השער השני, מעורב כבר בארבעה שערים כמחליף העונה בפרמיירליג (שניים מהם הוא בישל) – יותר מכל שחקן, והוא בן 18 בלבד. "אלוהים גדול", צייץ בטוויטר הארגנטינאי הצעיר.

מרכוס רשפורד, אלחנדרו גרנאצ'ו, שחקני מנצ'סטר יונייטד
כוכבי הערב. רשפורד חוגג עם גרנאצ'ו | רויטרס

כשנשאל האם רשפורד נמצא בכושר הכי טוב מבין כל החלוצים בעולם, מאמן מנצ'סטר יונייטד אריק טן האח השיב: "הוא בהחלט אחד הטובים כרגע. מהרגע הראשון התלהבתי לעבוד איתו והאמנתי בו, חשבתי שאוכל להוציא ממנו יותר. יש לו פוטנציאל כל כך גבוה", אמר ל-BBC. בהמשך התראיין ההולנדי ל"סקיי", והוסיף: "אחרי המשחק אמרתי לו 'איזה שער!'. הסוד הוא לשמור על ריכוז במשך 90, 95 דקות או 120 אם יש צורך. כשעושים את זה, הוא יכול לכבוש ברגל שמאל, ימין או בנגיחה. זו הייתה סיומת גדולה. שוב שער קבוצתי, הגבהה נהדרת של לוק שואו".